מתי להעביר את התינוק לטיולון? טיפים לבחירת טיולון

אחת הדילמות הגדולות של הורים לתינוקות היא מתי להעביר את התינוק לעגלת טיולון. אני אנסה בכתבה הזו לעשות קצת סדר בדברים רגע לפני שעונת הקיץ מגיעה לשיאה.
מרבית ההורים קונים לתינוק עגלה משולבת שמורכבת משלושה חלקים נפרדים – שלדת עגלה, אמבטיה לעגלה ומושב טיולון.
יש אנשים שקונים עגלת תינוק שגם נשכבת וגם משמשת כטיולון בעגלה אחת אך היא די מאסיבית וחלקם חושבים לעבור לעגלת טיולון קלה ופחות מסורבלת.
 
בואו נודה בזה, רובנו לא באמת לוקחים בחשבון תינוק במשקל של 10-15 קילו יחד עם עוד תיק ופריטים במשקל של 3-5 קילו על העגלה כשהם בוחרים עגלת תינוק לפני הלידה בחנות.
בד”כ בחנות גם די קשה לדעת איך יהיו הביצועים של העגלה בהמשך וכמה מסורבל יהיה לכם לצאת איתה כל פעם כשהתינוק יגדל קצת ותטיילו איתו הרבה.
לכן, כדאי מאוד לבחור בעגלה שמאפרת לכם להשכיב את התינוק גם במצב של טיולון בשביל נוחות מירבית.
 
זוית שכיבה לתינוק בעגלה
מבחינת התקן, מותר להשכיב תינוק שרק נולד בזוית של 150 מעלות ומעלה שזה למעשה די קרוב לשכיבה וכמעט כל העגלות הטיולון שיש בשוק מאפשרות את הזוית הזו.
יש תינוקות שאוהבים יותר לישון על הבטן או על הצד ולכן עגלה עם מושב טיולון שבו יש זוית קבועה יהיה להם קצת פחות נוח לשינה. (הילדים שלי מהלידה ועד היום בגיל מאוחר ישנים על הצד או על הבטן בלבד).
אני זוכרת שאצלי עם הילדים בסביבות גיל חודשיים העברתי לטיולון כשהאמבטיה החלה להיות מעט צפופה ומסורבלת וגדולה לכל יציאה. אני זוכרת שהיו ימים חמים וגם הילדים קצת הזיעו בעגלה בגיל חודשיים- שלושה ורציתי להקל עליהם. אז את הגדול העברנו לטיולון בסביבות גיל חודשיים וחצי, היתה לנו אינגליזינה עם אמבטיה רכה.
לתאומות היתה לי את הסטרולאייר שזו עגלת תאומים גדולה ומסורבלת שעם האמבטיות (שצריך לפרק ולהרכיב בשביל לקפל ולהכניס לרכב) שקלה כ-19 קילו ועם הטיולון בסביבות ה-14 ק”ג.
זה משמעותי מאוד ובמיוחד כאשר המושב נשכב לזוית של 170 מעלות, לא היתה התלבטות ובימים חמים הייתי מסתובבת איתן עם הטיולון שאז אפשר גם קיפול נוח ומהיר יותר.
בדרך כלל ברגע שמעבירים את התינוק לטיולון, אפשר לשים אותו עם הגב במצב מעט מוגבה והוא יכול לראות את העולם שבחוץ ולא רק את הקירות של האמבטיה של העגלה.
אני זוכרת שהילדים שלי היו פשוט מוקסמים ברגע שהעברתי אותם לטיולון, פתאום הם מגלים עולם שלם סביבם.
אז נכון שמרבית הטיולונים עם הפנים כלפי חוץ, אבל בסביבות גיל 4 חודשים התינוק כבר זקוק ליותר גירויים ומתעניין במה שקורה סביבו ונהנה יותר מטיול בטיולון.
עדיין הייתי מטיילת עם הילדים עד גיל 4 חודשים בערך כשהם שוכבים באמבטיה לפעמים, אבל זה היה ניכר שברגע שנכנסו לעגלה הם רצו להיות על הגב וליצור קשר עם העולם. אז נתתי להם את זה.
וגם את מגלה פתאום שהרבה יותר פשוט וקל להסתובב עם עגלה במשקל קל יותר וגם הקיפול והפתיחה הופכים למסורבלים פחות.
כשהקטנות שלי היו בנות 5 וחצי חודשים נסענו לטיול באילת ומאחר והיה לי חצי בית לסחוב והעגלת תאומים תפסה חלק נכבד מתא המטען, רכשנו עגלת טיולון קלה וקומפקטית שמתקפלת למטריה.
חברות אמרו לי שזה עולם אחר וזה היה נראה לי מיותר, אבל אחרי סיבוב בחנות עם שתיהן בעגלה הבנתי על מה הן מדברות.
קנינו אז טיולון פשוט יחסית וזה היה ממש נוח להעביר ככה את החופשה. אחרי החופשה הזו הטיולון הפך להיות העגלה העיקרית במיוחד בטיולים בשכונה. פחות ופחות השתמשתי בעגלה הגדולה והמסורבלת שהיתה לי עד שבגיל שנה מכרתי אותה.
לטיולון שקנינו אז היה חיסרון מבחינת הסוכך של העגלה והיות ומדי יום הייתי עושה איתן סיבוב ברגל כדי לקחת את אח שלהן לגן, נזקקתי לעגלה פרקטית ונוחה יותר אז קנינו עגלה משולבת גדולה  שהיתה נפלאה למטרה הזו ושילבה משקל קל וקיפול פרקטי ונוח יחד עם סוכך משמעותי יותר. היא שימשה אותנו עד גיל 3. מסתבר שככה זה עם תאומים.
לרוב יש יותר מעגלה אחת או שמחליפים עם הזמן.
 
עם תינוק אחר זה סיפור יותר פשוט כי יש טיולונים קלים ונוחים לתפעול, עם יציבות טובה יותר ומשקל קל יותר מאשר בעגלת תאומים.
לכן, אפשר להעביר למעשה את התינוק לטיולון בכל שלב, במיוחד אם הטיולון שלכם נשכב לזוית של 150 מעלות ומעלה.
זה מאוד תלוי בכם ובמה שנוח לכם.
 
טיולון לטיולים 
אם אתם לפני נסיעה או טיול בארץ או בחול, או במידה והתינוק נשאר הרבה אצל ההורים ואתם זקוקים לעגלה נוספת כדאי לשקול לרכוש טיולון קל משקל. 
יש לי הרבה חברים שרכשו טיולון בשלב כזה או אחר שבסופו של דבר הפך להיות העגלה העיקרית.
עוד סיבה לרכוש טיולון היא טיסות – בין אם בארץ או בחול. זה לא סוד שבעת טיסה עם עגלה, העגלה עוברת לתא המטען ובהתאם למצב הרוח של אנשי הצוות באותו הרגע, העגלה שלכם תונח בעדינות או תיזרק בברוטליות ואולי אפילו יניחו עליה מטען נוסף שעלול להרוס, ללכלך או לשרוט אותה.
במידה ויש לכם עגלה יקרה, כדאי בהחלט לשקול לקנות טיולון במיוחד אם זה טיול בחול שידרוש מספר טיסות כי חבל לקחת את הסיכון שהעגלה שלכם תהרס. אם כבר טיסה עם תינוקות, עדיף טיסה עם טיולון.
 
 
למה חשוב לשים לב כשבוחרים עגלת טיולון? 
משקל קל – כדאי שהטיולון ישקול בין 6-9 קילו. מעבר לזה זה כבר לא משתלם.
עגלת טיולון פאלי – מגיל 0 עד 3 – שוקלת רק 6.9 ק”ג ומתקפלת לתיק נשיאה  – מתאימה גם בתור עגלה לטיסה

עגלה לטיסה -פאלי – עגלה מתקפלת לתיק – מותאם לטיסות – רק 6.9 קילו

:
 
מזרן נוח – מרבית הטיולונים הפשוטים והזולים מכילים בד מרופד בצורה מאוד קלה ועדינה עם ברזלים מתחת או ללא תמיכה בכלל, מה שלא כל כך בריא לתינוק ופחות נוח לו.
שימו לב שיש תמיכה טובה לגב התינוק ורצוי מזרן קצת עבה ומרופד.
גלגלים – מומלץ לבחור בטיולון עם גלגלים כפולים ומפלסטיק קצת איכותי ולא פלסטיק פשוט (תלכו איתם מטר וחצי על מדרכה של אבנים משולבות ותרגישו בהבדל). יש לזה השפעה רבה על יכולת הניווט של עגלת הטיולון. לטיולונים הטובים יש גם אפשרות לנעילה של הגלגלים הקדמיים, מה שיאפשר לכם ניווט טוב ונוח יותר גם במצבי שטח מאתגרים יותר כגון דשא, חול וכורכר.
מעצורים של הגלגלים – ודאו שהברקסים של הגלגלים אכן בולמים ועוצרים את העגלה. במיוחד בטיולונים פשוטים ניתן למצוא ברקסים שהם על תקן המלצה ויכולת הבלימה שלהם לא מוצלחת במיוחד. בדקו את המעצור ונסו לדחוף את העגלה בכח כדי לבדוק עד כמה הם יוכלו לבלום עגלה עם משקל ותינוק במצב של קרקע לא ישרה.
 
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
טיולון סילברקרוס פופ במצב מקופל
טיולון סילברקרוס פופ במצב מקופל

מצבי שכיבה למושב הטיולון – אם אתם כבר קונים טיולון, כדאי לקחת טיולון שמגיע לשכיבה מלאה או כמעט מלאה, כזו שתאפשר לתינוק שלכם לישון על הבטן או על הצד במידה וירצה. לא כל התינוקות אוהבים לישון על הגב. שימו לב לנוחות השכבת המושב גם כאשר התינוק נשען עליו. יש כמה טיולונים בשוק שהשכבת המושב די מסורבלת בהם.
הבדים מהם הטיולון עשוי – במרבית הטיולונים הפשוטים והזולים יש שימוש בבדים פשוטים שלא סופגים זיעה ולא “נושמים” והתוצאה של זה היא שבימים חמים התינוק שלכם יזיע בטיולון ויהיה לו פחות נעים.
פתחי אוורור – כדאי שיהיה בטיולון פתח אורור מאחור או למעלה לזמנים בהם התינוק ישן.
סל בתחתית – שימו לב שהסל למטה מספיק גדול ונגיש, הוא ישמש אתכם בעת טיולים לשים דברים, או בזמן שתעשו קניות.
גובה הידית – בד”כ בטיולון גובה הידית אחיד ולא ניתן לשינוי. בטיולונים עם ידית ארגונומית – כלומר, ידיות מעוקלות, יותר קל להסתנכרן וללכת עם הידית בין אם אתם נמוכים או גבוהים. לכו עם בן הזוג לבחור ותראו מה נוח לכם יותר.
יציבות – אחד הפרמטרים החשובים – בדקו בחנות איך הטיולון מגיב כאשר תולים על הידיות תיק במשקל של 4-5 קילו. מרבית הטיולונים יתהפכו במקום. אלו שלא, מוצלחים יותר.
סוכך של הטיולון – השכיבו את הטיולון עד לשכיבה מלאה ופתחו את הגגון עד הסוף. ודאו שלפחות 60% מהשטח של המזרן מכוסה כך שכשהתינוק שלכם ישכב, השמש לא תסנוור אותו ותהיה לו הגנה במקרה של גשם. גם אם לא מלאה זה בסדר, אבל יש טיולונים שיש להם גגון שמגיע רק עד זוית של 100 מעלות בערך ואז צריך למצוא פתרון לשמש או לגשם או רוח. מניסיון.
קיפול – אחד הפרמטרים הכי חשובים בבחירת טיולון. במסגרת מבחן העגלות יצא לי לבחון הרבה טיולונים עם מנגנון קיפול מסורבל ומסובך שנתקע, או כשלוחצים חזק מדי עלול להשבר. שימו לב למנגנון הקיפול שהוא מספיק מאסיבי וחזק ושהעגלה מגיבה בקלות ובמהירות מבלי שתצטרכו להפעיל לחץ וכוח מיותרים שעלולים בסופו של דבר לשבור את העגלה.
כמו כן, כדאי לבחור בעגלת טיולון שיש לה קיפול קומפקטי ככל הניתן, ואף ידית נשיאה שתאפשר לכם לטייל איתה בנוחות.
עגלה איכותית ומאסיבית – קחו בחשבון שאם תבחרו בטיולון איכותי שאולי יעלה לכם קצת יותר, תוכלו להנות ממנו לתקופה ארוכה יותר ואולי אפילו גם בילד הבא.  שימו לב לחומרים, לבדים, לגימור. אני רואה הרבה הורים שמשקיעים אלפי שקלים בעגלה יוקרתית ומפוארת לפני שהתינוק נולד, ואז אחרי כמה חודשים כשהיא נהיית להם מסורבלת הם מחפשים טיולון קל ופשוט וזול וזו הטעות הגדולה. תנסו לחשוב על התינוק שלכם ועל הנוחות שלו ולא רק שלכם. ככל שלו יהיה נוח יותר, כך הוא ישמח יותר לבלות בעגלה כשתצאו איתו לטייל, יהיה לו נוח ונעים לישון בה ולפעמים הפרש של עוד 300-500 ש”ח יכול לעשות הבדל משמעותי .
אחת מעגלות הטיולון שכדאי לכם לבחון  היא עגלת טיולון פופ 2016 מבית סילברקרוס, המותג הבריטי המוביל. 
עגלת הטיולון POP היא אחת המובילות בשוק העולמי ועונה בשלמות על כל הצרכים של הורים לתינוקות כבר מגיל לידה מאחר והיא נשכבת למצב של שכיבה מלאה, יש לה מזרן מרופד, קיפול נוח ופשוט, משקל של כ-7 ק”ג בלבד, גגון נפתח עם הגנה מפני קרני שמש UV, יכולת נשיאה של משקל עד 25 ק”ג, ידיות ארגונומיות לאחיזה ומערכת חגירה עם 5 נקודות אחיזה.
טיולון לתינוק מומלץ
[/fusion_builder_column][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]
טיולון פופ של סילברקרוס
טיולון פופ של סילברקרוס

 
ובבקשה, אל תתפשרו על טיולון לבייבי שלכם בגלל מחיר, עדיף לכם להשקיע קצת יותר ולהנות לאורך זמן רב מהטיולון. 
 
*הכתבה הוכנה בשיתוף עם חברת סילבר קרוס – מותג עגלות התינוק מהמובילים בעולם. [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]