איך לחסוך כסף לדירה?

יוקר המקרה בישראל הינו גבוה ומחירי הדירות רק הולכים ועולים עם הזמן – כך שאין זה פלא שלא מעט אנשים מתקשים לקנות דירה – והם גם אינם אופטימיים לגבי סיכויי ההצלחה העתידיים שלהם בהשגת המטרה..
מהסיבה הזאת, אחת הדרכים היחידות להשיג את המטרה ולהגיע בסופו של דבר אל קניית הדירה הנכספת, עוברת בחסכון כספי ארוך טווח.
אם גם אתם מבקשים לחסוך כסף לדירה להלן מספר טיפים ישימים אשר יסייעו לכם בהשגת המטרה:


ליצור תוכנית כלכלית

ההמלצה היא להכין תוכנית כלכלית מסודרות ורב שלבית אשר תכלול הוצאות והכנסות ותאפשר לקבל את התמונה המלאה באלו מקומות ניתן לחסוך כסף ובאלו סכומים מדובר.
ניתן יהיה לחזור לאותה תוכנית לאורך שנות החסכון ולשנות אותה בהתאם לשינויים עתידיים בהכנסות או בהוצאות. 

לפתוח קופת חסכון

כדאי לפתוח קופת חסכון ייעודית לטובת רכישת דירה – וההמלצה היא לפתוח את הקופה כמה שיותר מוקדם – במידה ורכישת דירה מהווה כתוכנית שלכם לעתיד כזוג נשוי, ההמלצה היא לפתוח את הקופה כבר לאחר החתונה – כך שתוכלו להגיע אל המטרה בשלב יותר מוקדם. 

אם יש אפשרות לגור אצל ההורים – לכו על זה

טוב זה בטח לא אופטימאלי לגור אצל ההורים – בעיקר אם מדובר בדירה שהיא לא גדולה במיוחד. יחד עם זאת בחירה באפשרות הזאת תאפשר לכם לחסוך סכומים גדולים של כסף. כדאי לבצע את המעבר כבר אחרי החתונה (לפני שנכנסים ילדים לתמונה, כי לאחר מכן, זה יכול להיות קשה אפילו יותר). אם תחשבו על זה, מגורים אצל ההורים יאפשרו לכם לחסוך בכל חודש בין 4000 ל-6000 ₪ כך שבשנה תחסכו בממוצע 60,000 שח..  אם תצליחו לגור אצל ההורים מספר שנים תוכלו להשיג את כל ההון העצמי לו אתם זקוקים לרכישת דירה (כמובן, שאת סכום הכסף אשר נותר תוכלו לגייס מהלוואת המשכנתא).

לצמצם הוצאות

ככלל, נסו לצמצם הוצאות בכל מקום שאתם יכולים ובין היתר: לא למהר ולהתפתות לקנות מוצרים שאתם לא באמת צריכים, לחסוך בהוצאות הרכב (או לעבור אל רכב חסכוני), לערוך השוואת מחירים לפני שאתם קונים משהו (ובעיקר מוצרים יקרים) ואולי חשוב מכל, תמיד לשים לנגד עינכם את המטרה – רכישת דירה.
כידוע, חסכון של דירה הוא הליך של מספר שנים ובשנים הללו אתם אמורים לעמוד בפני לא מעט פיתויים – אשר חלק מהם כרוך בהוצאות כספיות לא קטנות. חשוב מאוד להיות חזקים ולא למהר ולהיכנע לאותם הפיתויים. 

מחיר למשתכן

אחת מהדרכים אשר יאפשרו לכם לקנות דירה עוברת בחיפוש דירה ברת השגה. כידוע, יש את תוכנית מחיר למשתכן אשר מציעה דירות בפרויקטים שונים בארץ במחירים מוזלים. כדאי לעקוב אחרי הפרויקטים והאפשרויות וכמובן, להירשם לפרויקטים הרלוונטיים שביניהם – אם אכן תעלו בהגרלה תוכלו ליהנות מחסכון אשר בחלק מהמקרים יהיה משמעותי. עם זאת, חשוב לוודא מראש את כל הנתונים לגבי הריביות, מועד קבלת הדירה, ועלויות נוספות כמו תשלום שכר דירה במשך כמה שנים שיכול להפוך את העניין ללא כדאי.

תכנון הלוואת המשכנתא

גם אם תחסכו כסף במשך שנים, אם אין לכם הון עצמי גבוה או עזרה משמעותית מההורים, הסיכוי שתצליחו לרכוש דירה ללא הלוואת משכנתא הוא אפסי.
מהסיבה הזאת, חשוב לתכנן גם את הלוואת המשכנתא ולהבין מראש את העלות (המשוערת) של הדירה אותה אתם מבקשים לרכוש. את סכום הכסף אותו אתם מאמינים שתצליחו לגייס ואת 
אין מה לעשות כנגד העובדה שהדרך לרכישת דירה יכולה להיות דרך חתחתים ארוכה אבל, אין כל ספק כי דבקות במטרה, יכולה להתוות בסופו של דבר את הדרך אל הדירה – בכל זאת, אומנם נהוג לדבר רבות באלו אשר אינם מצליחים לרכוש דירה אבל ישנם רבים אחרים אשר כן מצליחים.  


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *