ניהול מערכות מידע

תואר בניהול מערכות מידע נוגע בעולמות תוכן רבים, שונים ומגוונים. בניגוד לתואר במתמטיקה, למשל, שעוסק כמעט אך ורק בעולמות הריאלי והפילוסופי – לתואר בניהול מערכות מידע פנים רבות, והוא דורש מאלו שלומדים אותו יכולות רבות. כצפוי מכל מנהל – גם מנהל מערכות מידע צריך להחזיק מידע רב.
לכן במסגרת תואר בניהול מערכות מידע תצטרכו לעבור קורס בכלכלת מיקרו ומאקרו, שהוא קורס מאוד ריאלי ומספרי, לצד קורסים בשיווק – תחום מאוד הומני ולא מחושב. הנדסת מערכות מידע דורשת היכרות עם מגוון של עולמות תוכן מעצם המהות של המקצוע, מה שיוצר תואר מגוון מאוד. 
אם אתם מעוניינים בלימודי מערכות מידע תואר ראשון, אתם צריכים להבין שלא מספיק שתהיו טובים או מוכשרים בתחום אחד. כדי להצליח בתואר ראשון בניהול מערכות מידע יהיה עליכם להצליח לתכלל נושאים רבים והיבטים רבים של המערכת בה אתם עובדים.

מה הם תנאי הקבלה לתואר בניהול מערכות מידע

ראשית, נתחיל מהקדמה שתנאי הקבלה לתואר בהנדסת מערכות מידע נלמדת במספר לא קטן של מוסדות אקדמיים בישראל. כתוצאה ישירה של העובדה הזו, תנאי הקבלה לתואר בניהול מערכות מידע נעים על טווח רחב מאוד. בחלק מהמוסדות הדגש הוא יותר על ציוני הבגרות בעוד שבמוסדות אחרים הדגש נמצא דווקא על ציון הפסיכומטרי.
לתואר בניהול מערכות מידע אופי מתמטי והוא דורש ידיעה של השפה האנגלית ברמה גבוהה. לכן גם מוסדות שלא שמים דגש על ציון הפסיכומטרי או לא דורשים אותו כלל – עדיין ידרשו ציונים גבוהים בבגרות באנגלית ברמת חמש יחידות, וציונים גבוהים בבגרות במתמטיקה ברמת ארבע יחידות לפחות. ניתן גם לעבור מכינה ללימודי תואר בניהול מערכות מידע.

איפה ללמוד ניהול מערכות מידע בישראל

יש מסגרות אקדמיות רבות שמציעות לימודי תואר ראשון בניהול מערכות מידע. בין המסגרות האקדמיות הללו תוכלו למצוא, למשל, לימודי מערכות מידע אוניברסיטת חיפה. אם אתם מחפשים דווקא לימודי הנדסת מערכות מידע בדרום הארץ – תוכלו למצוא את מבוקשכם בתואר ראשון בהנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב.
יחד עם זאת, חשוב לנו להבהיר שאנחנו לא מעודדים ללכת למסגרת אחת על חשבון מסגרת אחרת. אנחנו מאמינים שאת ההחלטה איפה ללמוד ניהול מערכות מידע אתם צריכים לעשות בעצמכם. ההחלטה הזו צריכה לכלול שיקולים רבים כמו רקע כלכלי שאתם מגיעים איתו, נתוני הקבלה שלכם וכמובן – איפה אתם בכלל מתקבלים מלכתחילה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *