עדשות מולטיפוקל – כך תדעו שבחרתם נכון

b

עדשות מולטיפוקל זה משהו שאנחנו שומעים תחת כל עץ רענן, אבל מה זה אומר בדיוק?
ואיך בוחרים נכון כשמדובר בבריאות העיניים? כיצד לדעת מה נכון לנו ומה זה בכלל התאמת עדשות מולטיפוקל?
מיד נפרט תוך התקווה שנצליח לשפוך קצת אור על הנושא הכל כך חשוב הזה שקשור קשר ישיר באיכות חיינו.


את זה שהרבה אנשים יזדקקו למשקפיים בימי חייהם, ניתן לבסס די בקלות כשאנחנו מסתובבים ברשות הרבים; אך כאשר נכנסים בעובי הקורה, מבינים כי עולם האופטיקה הוא עולם רחב, וכי במהלך חיינו אנו עשויים להזדקק למשקפי ראייה אשר יתקנו את ראייתנו לכמה טווחים: לרחוק – כמו למשל בעת נהיגה או בצפיה בסרט בקולנוע, לקרוב מאוד – כמו למשל בעת העבודה מול מסכי מחשב, וכמו כן ישנו טווח ‘קריאה’ – לשמו יועדו משקפי קריאה.

מה שמנינו כאן מספר לנו כי אדם עשוי להזדקק לתיקון ראייתו לשלושה טווחים. כמעט כל מי שיקרא את השורות הללו יוכל להסכים כי להחזיק עלינו שלושה זוגות של משקפי ראייה זה די מטרחן…ובכן, ישנם כמה פתרונות – כפי שרוב העולם המערבי כבר מכיר כיום, ומיד נפרט קצת יותר עליהם

בעבר, נוצרו עדשות ראייה העונות לשם ביפוקל – פוקל הכוונה “מרכז הטווח המתוקן”. משקפי הביפוקל סיפקו פתרון לא רע ותיקנו ראייה לשני טווחים הרחוק והקרוב וזהו. בדיוק במקום הזה נכנסו לחיינו משקפי המולטיפוקל, שכבר מספקים מענה ראוי לשלושה טווחי ראיה, וכך מייתרים את השימוש בשלושה זוגות משקפיים. שלושת טווחי-הראייה שעדשות המולטיפוקל מתקנות הם: קרוב, ביניים ורחוק, ומכאן גם נובע חלק מהשם שלהם – ‘מולטי’ (בעוד המילה ‘פוקל’ מתייחסת לנושא טווח הראייה).

מה חשוב לדעת על התאמת משקפי ועדשות מולטיפוקל?


אז בין אם גם אתם נמנים על אותם אנשים שמחזיקים שלושה זוגות של משקפי ראייה, ובין אם אתם כאלה שיודעים שיש להם איזה שני זוגות משקפיים, ושהראייה מרגישה לא הכי ‘שש שש’, כנראה שהגיע הזמן לגשת לחנות או למרכז האופטיקה הקרוב לביתכם לשם ביצוע בדיקת ראייה מקיפה ובאמצעות הציוד הטכני המתקדם ביותר, המופעל ע”י מומחה אופטיקה או אופטמטריסט מוסמך.

בעת בדיקת הראייה יתקבל מרשם הראייה הנכון עבורכם. וודאו כי אתם נבדקים בשיטת Optomax לשם קבלת בדיקת ראייה מקיפה שביכולתה לאבחן אי-תקינויות נוספות הקשורות לבריאות העיניים שלכם.

במידה ומומחה האופטיקה או האופטמיטריסט מעלים כי נכון עבורכם ללכת על משקפי מולטיפוקל, חשוב מאוד להבין כי יש לבצע התאמת מולטיפוקל ולוודא כמה נושאים שעתידים להשפיע על ההסתגלות שלכם למשקפיים שלכם :

 

  • יש לוודא שעדשות המולטיפוקל הן בעלות תעלה רחבה

  • כדאי ללכת על עדשות בעיצוב אופטי רך, לנוחות מקסימלית על ההתחלה

  • חשוב שיהיו לעדשות המולטיפוקל מעברים נוחים ורכים בכניסה לתעלה בקריאה, זאת ע”מ שיהיו הכי מעט עיוותים כשתתחילו לקרוא עם המולטיפוקל החדשים שלכם

  • וודאו כי לעדשות מספר ציפויים מיוחדים לשמירה עליהן ועל בריאות העיניים שלכם

  • שאלו את אנשי המרכז אם ניתן להתאים עדשות שמש על המולטיפוקל

  • וודאו כי המולטיפוקל שלכם מגיע עם סינון אור כחול (עוזר לבריאות העיניים כאשר מול מסכים)
  • שאלו באופן כללי את הגורם המקצועי אם אתם צפויים לראות באופ חד כבר מתחילת ההרכבה. במידה ולא, ובמידה ומופיעים תסמינים כמו כאבי ראש או סחרחורות, כדאי לחזור להליך התאמת מולטיפוקל ולוודא תקינותו

 

נגיד לסיום שאמנם ידוע לנו כי התאמת עדשות מולטיפוקל עשויה להיות הליך לא הכי זול לעיתים, אך מעל במה זו ניתן לומר באופן הכי ברור שהרכבת מולטיפוקל פשוט חוסכת את הרכבתם של עוד זוגות משקפיים. השימוש בזוג אחד מעניק הרבה יותר סדר והרבה פחות שבר, וכאמור – במידה והליך ההתאמה עובר מצוין ובאופן המקצועי ביותר, אתם צפויים להיות מאוד מרוצים מהמולטיפוקל החדשים שלכם.

 



Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *