כסא אוכל לתינוק – איך לבחור כסאות אוכל לתינוק – המדריך

הקטנצ’יק הגיע לגיל שבו מתחילים עם המוצקים (בד”כ בסביבות חצי שנה, יש כאלה שגם לפני), ואתם מגלים שהוא צריך כסא אוכל לתינוק או כסא אוכל בוסטר לתינוק ומתלבטים מה לקנות – הנה כל התשובות:
הקטנצ’יק הגיע לגיל שבו מתחילים עם המוצקים (בד”כ בסביבות חצי שנה, יש כאלה שגם לפני), ואתן מגלות שזה לא כזה פשוט וקל להתנהל איתם בארוחת מוצקים שגרתית.
אם הם יושבים עלינו, בד”כ הם נוהגים לסובב את הראש ואז הצוואר והגב שלנו הולכים , וגם יש את החשש שיפלו אם הם משתוללים.
בעגלה- זה באסה כי זה עסק די מלכלך וזה לא הכי נוח.

ואז מתחילות ההתלבטויות, לקנות כיסא אוכל ? או לא לקנות? אולי עדיף כיסא אוכל בוסטר ?

ואם כן, אז איזה?
ואם הילד עדיין לא יושב יציב לגמרי?
מה עושים?
 
אז יש כמה דברים שצריך לשים לב אליהם:

קודם כל אני אישית חושבת שעדיף תמיד לקנות משהו שקיבלנו עליו המלצות.
שווה לעשות חיפוש קל בגוגל על הדגם של הכיסא שאתם מעונינים לרכוש ולשמוע תגובות חיוביות או שליליות, לפעמים יש דברים שמגלים רק בדיעבד אחרי שימוש קצר.
 
1. תו תקן– הדבר הכי חשוב שצריך לוודא (בכלל עם כל מוצרי התינוקות למיניהם), חשוב לבדוק שיש לכיסא תו תקן ישראלי, כך שהוא עומד בדרישות הבטיחות כדי להבטיח שמירה על התינוק שלכם.
 
2. נוחות תפעול – חשוב לבדוק איך הכיסא מתקפל ונפתח, האם זה בפעולה פשוטה? האם המנגנון בטיחותי, האם יש צורך להפעיל כוח רב כשפותחים או סוגרים את הכיסא? האם זה אפשרי ביד אחת ? או שיש צורך בשתי ידיים?
תקחו בחשבון שמדובר בפעולה שיש לבצע פעמיים -שלוש ביום במידה ואין לכם מקום בבית להשאיר את הכיסא פתוח.
 
3. גודל הכיסא במצב מקופל- יש כיסאות שלא מתקפלים כלל ויש כיסאות שמתקפלים למעין מזוודה אשר לא תופסת מקום והם גם נוחים לנשיאה מחוץ לבית. חשוב לזכור שלאחר גיל שנה- שנתיים בערך, הכיסא יעבור לאיחסון איפשהו בבוידעם או באחד הארונות, וחשוב שהוא לא יתפוס יותר מדי מקום. זה גם נוח כשהכיסא מתקפל למעין מזוודה קטנה ואז נוח לקחת אותו איתכם ברכב למשל להורים או במידה ויש לו מטפלת שלוקחים אותו אליה.
 
4. רמת גימור– חשוב לבדוק שהפינות של הכיסא מעוגלות ואינן חדות גם מבחינת המגש, וגם מבחינת כל המבנה כולל הרגליים. תזכרו שבשלב שהם מתחילים לעמוד וללכת הם משתוללים , ומטפסים איפה שרק אפשר.
 
5. האם הגובה של הכיסא מתכוונן – לא כל כך קריטי אבל יש אנשים שלהם זה חשוב יותר. ככה אפשר לכוון את גובה הכיסא לכיסא או לספה שאתם יושבים עליהם ואז יותר נוח להאכיל אותם.
6. האם המגש נשלף?אופציה זו יכולה להיות לעזר רב בשלב שבו הילדים מתחילים לאכול על השולחן.ככה הם מרגישים שהם יושבים עם שאר בני הבית יחד לאכול ומרגישים “כמו גדולים”.
7. חומרי הכיסא – כשהתינוקות שלנו בשלב של אכילת המוצקים, חלק בלתי נפרד מהתענוג הוא לכלוך של כל האזור שבו הם יושבים כולל את עצמם. לכן חשוב מאוד שהמושב יהיה מחומרים רחיצים עם ציפוי שעוונית או ניילון, ושהמגש יהיה נוח לפירוק כדי לרחוץ אותו.
לרוב אני מעבירה מגבון לח על המושב והמגש, ובמקרים קשים מעבירה סמרטוט.
עדיף מושב מרופד כדי שיהיה להם יותר נוח לשבת.
מומלץ גם לנסות ולהושיב את התינוק בכיסא כדי לבדוק אם הוא יושב נוח, אם יש לו תמיכה טובה לגב, ובמידה והוא עדיין לא יודע להחזיק את עצמו בצורה יציבה , האם המשענת בזוית שנוחה לו או ניתנת לכיוונון.
8. יציבות הכיסא- בדקו אם הכיסא מספיק יציב ונסו להשען עליו מעט כדי לודא שהוא לא נופל אחורה או לצדדים בקלות,
ונסו להפעיל מעט לחץ גם על המשענת כדי לוודא שהיא נשארת יציבה.
9. גלגלים- יש כיסאות אוכל שגם הופכים להליכון, או כאלה שיש להם גלגלים כדי שיהיה נוח להזיז אותם ברחבי הבית. חשוב לבדוק שבמידה ויש גלגלים, יש גם מעצורים שנוח לתפעל אותם ושהם מונעים תזוזה של הכיסא.
10. בטיחות הכיסא- חשוב לוודא שלכיסא יש רצועות קשירה רחבות, נוחות לתפעול, לא נפתחות בקלות רבה מדי וניתנות לרחיצה.
זכרו שבשלב מסוים התינוקות לומדים לעמוד ומנסים להתרומם , וחשוב שיהיו רצועות גם בחזה כדי לקשור אותם בצורה בטיחותית שלא יוכלו לקום וליפול חלילה.
חשוב לקשור את התינוק בשניה שמושיבים אותו בכיסא, אף פעם לא להשאיר אותו לא קשור, גם אם את רק הולכת לשניה להביא משהו מהחדר.
11. האם אתם מעדיפים כיסא או בוסטר? יש כיסאות אוכל גדולים, ויש גם מעין בוסטר מפלסטיק לכסא, שניתן להרכבה על כל כיסא ואף נוח לנשיאה לכל מקום.
הוא עולה כ – 100 שח, והוא קל וקטן.
החיסרון שלו הוא שהוא לא נוח כמו כיסא אוכל עבור התינוק, אין לו ריפוד, ומחייב אתכם להושיב את התינוק ליד שולחן, למרות שיש גם דגמים שמגיעים עם מגש קטן.
עם הבן הגדול שלי היה לנו כיסא אוכל מתקפל לתינוק, ועם הזמן רכשנו לו גם כסא אוכל בוסטר לארוחות שישי אצל ההורים.
כשהתאומות הגיעו 4.5 שנים אחרי, כבר הייתי חכמה יותר ורכשתי מראש 2 כיסאות אוכל בוסטר, שהלכו איתנו לכל מקום, במיוחד לארוחות סופשבוע אצל ההורים. הם קלים, קטנים וניתן לסחוב אותם לכל מקום. השתמשנו בהם כבר מגיל 6 חודשים כשהבנות החלו לשבת בעגלה וזה היה נוח מאוד.
אם תשאלו אותי, זה הפתרון האולטימטיבי אלא אם כן הילד נמצא בבית רוב הזמן עם מטפלת או האם, ואז אפשר בהחלט להשקיע בכסא אוכל מרווח ונוח.
12. למי שמעוניין לחסוך את הקנייה הזו- אני ממליצה לכם לבדוק בסביבתכם הקרובה של משפחה וחברים.
בד”כ ברוב הבתים שבהם יש ילד פעוט בן שנתיים ומעלה, ניתן יהיה למצוא איפשהו כיסא אוכל מאוחסן ללא שימוש, כך שאני ממליצה לכם לבדוק עם הקרובים אליכם האם יש להם כיסא אוכל שלא בשימוש ובמידה וכן, אז לבדוק עימם האם תוכלו להשאיל אותו למס’ חודשים (אפשר עד גיל שנה וקצת, ולאחר מכן לעבור לבוסטר פשוט).
אנחנו במקרה היינו אצל חברים עם תאומים בני 3 כשיובל היה בן חצי שנה, הם ערכו ארוחת ערב ושאלו אותנו אם אנחנו צריכים כיסא ליובל כי יש להם כיסאות של הילדים שסתם יושבים במחסן ללא שימוש.
כמובן שהסכמנו והכיסא מאוד נוח ומשמש אותנו.
אגב, אני ממליצה אותו דבר לגבי סלקל, שגם ככה מיועד עד 9-12 חודשים ויש תינוקות שאף בגיל חצי שנה הוא כבר קטן להם. אנחנו השאלנו ממישהי מהמשפחה סלקל, ואוטוטו נקנה כיסא בטיחות ונחזיר לה אותו, אבל חסכנו את ה800 שח בקניה של סלקל.


Response (2)
  1. s
    schonpit דצמבר 26, 2009

    לא לקנות כסא אוכל של baby love. סכנה בטיחותית למרות תו התקן

  2. מיטל אוקטובר 5, 2010

    גם בייבי סייפ של פג פרגו לא משהו
    למרות שהעיצוב והצבעים מהממים
    הרגליות התפרקו בעת ההרכבה ומהחברה סרבו לשלוח רגליות חדשות
    וביקשו שאביא את הכסא להום סנטר ומהום סנטר ישלחו למעבדה
    ויחזרו אליייייי
    אמרתי שאין מצב עד שהתהליך יסתיים הילד יהיה בן 10
    אבל הם התעקשו שזאת המדיניות
    החזרתי את הכסא להום סנטר ושיחפשו אותי…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *