תפריט תזונה בהריון ואחרי לידה – איך לחזור לגזרה באופן מאוזן ובריא?

2

אחת התופעות הנלוות ללידת תינוק היא אובדן של ויטמינים חיוניים לגוף.

מעבר לכך שהגוף שלך אולי הוסיף כמה קילוגרמים ומאחר ולא כולנו ניחנו בגנים שגורמים לנו לצאת מחדר הלידה ישירות לג’ינס של לפני ההריון, רובנו עוברות סוג של משבר עם הגוף החדש והלא ברור הזה שיש לנו ותוהות מתי נחזור לגיזרה ולמימדים הישנים שלנו.

החדשות הטובות הן שזה אפשרי אצל הרוב, החדשות הפחות טובות הן שיתכן שגופך ישתנה לעד ויקבל מבנה עגלגל אך נשי יותר.

לקראת הלידה עצמות האגן זזות מעט ממקומן ומתרחקות האחת מהשניה על מנת שתוכלי ללדת את התינוק ולוקח להן מעט זמן לחזור למקום. כמו כן, רובנו מרגישות צורך לאכול יותר בזמן ההריון על מנת להחזיר לגוף את האנרגיה הרבה שהוא מוציא על מנת לתחזק שתי מערכות חיים – שלך ושל העובר שלך.

לכן, קודם כל חשוב להיות סלחנית וסבלנית לגוף שלך.

חשוב להיות בהודיה והוקרה על כך שהוא הצליח לשאת בתוכו תינוק ולתת לו מה שהוא צריך.

זה לא מובן מאליו בימינו לסיים הריון בשלום עם ידיים מלאות ובריאות.

 

אז מה כן אפשר לעשות כדי לשמור על הגזרה ולאכול נכון בזמן ההריון ולאחר לידה?

מרבית הנשים פונות למגוון דיאטות כאלו ואחרות שמבוססות על כל מיני תפריטים שמתאימים לאנשים מסוימים.

יש שפונים לדיאטנית שמרכיבה תפריט תזונה עם שילוב של אבות המזון אבל מה קורה במצב שבו מפת המזון שלך שונה ושהדברים שהגוף שלך צריך הם לא בדיוק הדברים שקיבלת בתפריט וגם השעות שבהן את צריכה לאכול מאכלים מסוימים הן לא השעות שקיבלת בהנחיה?

הרבה נשים פונות לעשות דיאטת פליאו שמבוססת בעיקר על בשר וירקות וללא פחמימות וסוכרים. הבעיה העיקרית בדיאטה הזו היא שמרבית הבשר שמוצע כיום למכירה ברשתות השיווק, הוא בשר שעבר הזרקות של הורמונים ומגוון חומרים לא הכי בריאים ומנפחים, כך שהנפיחות עוברת אחר כך גם לגוף שלנו.

החוכמה היא לשמור על תזונה מאוזנת שמורכבת מפחמימות, חלבונים והרבה ירקות, לאכול 3 ארוחות ביום ועוד 2 ארוחות קטנות.

לעשות כושר לפחות 2-3 פעמים בשבוע, גם אם זו רק הליכה של חצי שעה עם התינוק בעגלה, או לצאת לסיבוב בקניון אם ממש אתן לא בקטע של הליכה כרגע, אפשר לשים את התינוק במנשא ולצאת איתו לסיבוב. הוא יהנה וירגע וגם את, במיוחד בשעות הערב כשהם עם גזים.

אם את מניקה – שימי לב שהנקה פותחת את התיאבון ולפעמים את תרגישי אחרי הנקה שלא אכלת יומיים ותרוצי להשלים את החסר, אבל היזהרי מבליסת פחמימות שכן הן אוהבות להתמקם בבטן ובישבן ואחרי זה קשה להפטר מהן.

מומלץ מאוד להתייעץ עם דיאטנית כדי לקבל הנחיה כללית ולהשתדל להכין מראש אוכל טעים ובריא ולהקפיא – כמו קציצות ירק, קבבים, שניצלים שהכנת בעצמך והקפאת, זה הרבה יותר בריא מכל האוכל התעשייתי.

כמו כן, מומלץ לצרוך מגנזיום שמכיל מינרלים מאוד חיוניים שבדרך כלל חסרים לגוף בזמן ההריון והלידה.

לסיכום, זכרי שלקח לגוף שלך 9 חודשים להגיע למצב הזה ויקח לו זמן לאט ובסבלנות לחזור למצב הקודם, ולעיתים, מבנה האגן משתנה ומתרחב בגלל הלידה ותהיי מעט יותר עגלגלה, אבל זו מהות הנשיות והאמהות והגוף שלך נושא תינוק במשך 9 חודשים.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *