ניו בורן: מבית החולים לבית עם הבייבי הראשון שלכם

b

רגע היציאה מבית החולים עם הילד הראשון שלכם, מוכנים לנסוע הביתה ולהתחיל את החיים כמשפחה, הוא אחד מהרגעים המרגשים (ולעיתים קצת מלחיצים) שתעברו. אם גם אתם לקראת הרגע המיוחל, הנה כמה טיפים לעבור אותו בשלום. 

מעיין מליח

 

תשעה חודשים מלאים בהתרגשות, באתגרים ובציפייה, הגיעו לסיומם והתינוק הראשון שלכם בא לאוויר העולם. זהו אכן יום מיוחד מאוד, אך כזה שיכול להביא לא מעט לחץ בצדו, ולכן כדאי לשים לב לכל העניינים הטכניים והארגוניים כך שתוכלו להקדיש את כל כולכם למשפחה הקטנה שהפכתם להיות. התעודות הדרושות לשחרור, סידור הרכב, הציוד לאם ולרך הנולד, על כל אלו נעבור בכתבה הבאה ונדאג שלא תחמיצו אף פרט חשוב.

ארגון וסידור הרכב

עם הזמן תתרגלו למושב התינוק ברכב ולכל הציוד שעליכם לקחת ממקום למקום, אך מכיוון ובינתיים אתם רק שני אנשים ולא משפחה קטנה, קל מאוד לשכוח לארגן את הרכב ליום הלידה. ההתלבטות הנפוצה ביותר לגבי בטיחות התינוק ברכב היא בבחירה שבין “סלקל” למושב בטיחות. בסופו של דבר, גם סלקלים וגם מושבי בטיחות יכולים להתאים לבייבי שלכם ביום הלידה אך חשוב לשים לב שבמושבי בטיחות נדרשת בדרך כלל רכישה של התקן נוסף שיתמוך בגוף הקטנטן בזמן השהות במושב. מלבד זאת, ישנם הבדלים בסיסיים בין סלקל ומושב בטיחות כמו יכולת הניוד השונה שלהם, המחיר וההתאמה שלהם לגילאים שונים. מושב הבטיחות למשל, יכול להתאים לילדים עד גיל חמש בעוד שהסלקל בדרך כלל לא יהיה נוח בגיל הרבה יותר מאוחר. את הסלקל אפשר לפרק בקלות ולהרכיב על עגלה, או פשוט להיעזר בידית הנשיאה, אך ברכב ניתן להתקין אותו רק עם הפנים נגד כיוון הנסיעה. לא משנה במה בחרתם, אנו ממליצים לבצע התקנה מבעוד מועד של נקודת העיגון לסלקל או של מושב הבטיחות על ידי מתקין מומחה שידע להבטיח כי ההתקנה נעשית באופן הבטיחותי ביותר שניתן. זוהי גם הזדמנות מעולה לוודא כי רישיון הרכב שלכם בתוקף וכי אתם מבוטחים בביטוח חובה לרכב  , כדי להבטיח נסיעה שתהיה מוגנת לכם ולבייבי מכל כיוון אפשרי. זה אולי נשמע מובן מאליו אך ביום מרגש שכזה הרבה דברים עלולים לפרוח מהזיכרון.

ציוד ליום הלידה והשחרור מבית החולים

ברגע האמת, הטבע קורא והתינוק רוצה להגיח לאוויר העולם, לא משנה איפה את נמצאת ומה את עושה ולכן לא נוכל להדגיש מספיק את החשיבות של הכנה מראש לרגע הזה. מומלץ שיהיו מוכנים תמיד תיק אחד בשבילך ותיק אחד בשביל התינוק החדש. את התיקים אפשר לשמור בפתח הבית או בתא המטען של הרכב והמחמירים ילכו על גם וגם. בתיק בשבילך שימי בגדים להחלפה ליומיים כי במקרים מסוימים נאלצים לשהות בבית החולים זמן ממושך מהמתוכנן והכי קל שיש הכל איתכם ולא צריך לנסוע הביתה הלוך וחזור. בשביל התינוק, כדאי להביא שני חיתולי בד (טטרה), טיטולים חד-פעמיים, בקבוק נקי ומוצץ וכמובן ביגוד חם בהתאם לעונה. מעבר לאלו, כל דבר שיכול להרגיע אתכם ולהנעים את זמנכם – שימו בתיק. קשה לדעת בוודאות כמה זמן תשהו בבית החולים לפני השחרור אז תדאגו שיהיה לכם כל מה שתצטרכו כדי שיהיה נוח. עוד דבר שקל מאוד לשכוח הוא להביא את תעודות הזהות שלכם ביום השחרור, ישנו גם הליך בירוקרטי קצר במרשם האוכלוסין בו תידרשו לתעודות אלו.

הכנת הבית מבעוד מועד

מהרגע שתגיעו הביתה בפעם הראשונה עם התינוק שלכם תוכלו להרגיש את ההבדל באווירה, את תחושת ההתכנסות החמימה, ואת השקט המיוחד. מכיוון שהחודשים הראשונים הם זמן מאוד ביתי ואינטימי כדאי מאוד להכין את הבית מראש: חדר השינה שלכם כבר לא רק שלכם והשבועות שלפני הלידה הם זמן טוב לדאוג למיטה ומזרון המתאימים לרך הנולד. גם חדר האמבטיה צריך להיות נקי ומסודר במיוחד ומצויד בתכשירים המתאימים לתינוקות כמו שמפו וסבון עדינים ומשחת החתלה. לפי אתר האינטרנט של קופת חולים כללית, ישנה המלצה להעשיר את התזונה של הבייבי שלכם בוויטמין די כך שמומלץ להיוועץ ברופא המתאים בנוגע לצריכת ויטמינים ותוספים בשבועות הראשונים.

יוצאים לדרך, כמשפחה 

לא מסובך להתכונן ליום הנפלא והמיוחד הזה, רק צריך להקדיש את הזמן המתאים בשבועות שלפני הלידה בסידור הרכב, הבית והציוד הנלווה ליום הלידה והשחרור מבית החולים. נאחל לכם חוויה מיוחדת, בידיים מלאות ובהצלחה!

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *