איך לבחור מוהל רפואי לברית מילה \ ניסים כהן מוהל רפואי מוסמך

2

ברית מילה היא קודם כל טקס חגיגי ושמחה וכך כדאי להתייחס אליה כאשר נולד לכם תינוק – סמל לכך שנולד לכם בן ושהכל בסדר.

מצד שני, זהו הליך שגורם לכאב קצר ויש לדעת כיצד לעשות אותו על מנת להמעיט בסבלו של התינוק תוך ביצוע פעולת המילה בצורה מקצועית ואיכותית.

כל עוד בחרתם מוהל בעל המיומנות וההכשרה המתאימים הכל יעבור בשלום ותוכלו להתפנות לשמחה.

מה המשמעות של ברית מילה מעבר למקומה ביהדות ואיך לבחור מוהל מתאים?

על טקס ברית מילה והמשמעות שלו:
לטקס ברית המילה יש כמובן שורשים עמוקים.

הנימול הראשון (שהיה למעשה גם המוהל הראשון…) הוא אברהם אבינו.

משמעות הפעולה שצווה אברהם לבצע הוא ברית עם אלוהים – לחנך את זרעו לעבוד את אלוהים ולקיים את מצוותיו.
גם היום המשמעות בברית המילה היא השתייכות לזרעו של אברהם אבינו- העם היהודי.

 

המשמעות הרפואית של ברית המילה

על המשמעות הרפואית של הברית מדברים רק בשנים האחרונות.

בקרב נימולים- ילדים ולאחר מכן בגברים הוכח כי ישנן פחות דלקות וזיהומים בדרכי השתן. כמו כן, ישנן גם פחות הידבקויות במחלות מין.

לדבר ישנה השפעה לא רק על הגברים לא גם על בנות הזוג שלהם – נמצא כי בקרב בנות זוג של נימולים, שיעור סרטן צוואר הרחם נמוך יותר.


איך בוחרים מוהל?

על מנת לבצע את ברית המילה באופן שלא יפגע בתינוק יש לשים לב למספר דברים:

  • מוהל אינו חייב להיות רב: על פי המצוות הקשורות לברית המילה, אין חובה בכך שמוהל יהיה רב, הוא יכול להיות יהודי פשוט שמבצע את הברית על פי ההלכה היהודית שכמובן בראש ובראשונה דואגת לשלומו ובטחונו של הנימול.
  • האם לבחור מוהל, מוהל רפואי או רופא מוהל: היום ישנם כאלה הבוחרים בתור מבצע הברית במוהל שזהו מקצועו או ברופא שהוכשר לבצע גם בריתות מילה.
    מוהל רפואי הוא מוהל שעבר הכשרות רפואיות שמקנות לו ידע מקצועי רפואי הנדרש לביצוע ברית מילה והתמודדות עם בעיות או סיבוכים שעלולים להיווצר כתוצאה מהמילה. יש לו ידע באנטומיה של גוף התינוק וכאשר בוחרים במוהל רפואי על פני מוהל, יש פחות סיכון לתינוק.
    רופא, בניגוד למוהל, רשאי לתת לתינוק זריקת הרדמה מקומית כך שלא יחוש בכאב.
  • כלים רב פעמיים לעומת חד פעמיים.
    ישנם מוהלים ורופאים שמשתמשים בכלים רב פעמיים לברית המילה ואותם דואגים לחטא במכשיר האוטוקלאב כאשר הם סגורים הרמטית בתוך ערכת סיטרול, כך שלברית הבאה יהיו כלים סטריליים לחלוטין.
    ישנם גם רופאים ומוהלים שמשתמשים בערכות חד פעמיות ,כל אחד כמנהגו.

 

  • רופא שהתמחותו כירורגיית ילדים – יתרון נוסף: רופא שהוא כירורג ילדים עבר הכשרה מיוחדת לביצוע בריתות והוא בעל הידע והניסיון המתאימים לבצע תיקון במקרה שיש צורך בתיקונים קוסמטיים.

 

  • ביצוע הברית באירוע – מרבית האנשים מעדיפים לעשות את טקס המילה יחד עם אירוע קטן או גדול, כך שבמידה ובחרתם בכך, בדקו את הזמינות של המוהל להגיע לאולם. במרבית המקרים של רופא מוהל, הברית מתבצעת במרפאה או קליניקה בנוכחות מצומצמת של עדים.

 

  • מחיר מוהל לברית מילה – כיום טווח המחירים למוהל הוא מאוד דינמי ומשתנה ממוהל אחד למשנהו וזה תלוי ברמת הזמינות, בניסיון, בהכשרה, ובד”כ רופא מוהל או מוהל רפואי, יגבו סכום מעט גבוה יותר.
    יחד עם זאת חשוב לזכור שמדובר בפעולה כירורגית לכל דבר בתינוק שלכם, ואתם בוודאי תעדיפו שאדם שמוסמך מקצועית ורפואית יבצע זאת כך שהעלות לא אמורה להוות שיקול, אלא הניסיון, המקצועיות, וההמלצות שתקבלו.

 

  • יחס בשיחת הייעוץ – בעת השיחה הראשונית עם המוהל, אל תתביישו לשאול שאלות בקשר לטקס הברית, לביצוע הפעולות, להסמכה הרפואית שלו, ובקשו לקבל טלפונים של לקוחות שביצעו עמו ברית במהלך התקופה האחרונה. מומלץ להתקשר ולשאול אם היו מרוצים. כמו כן, שימו לב שאתם בוחרים במוהל שמרגיש לכם נעים, אדיב וסבלני, כך שבעת הברית עצמה תרגישו בנוח עם כל הסיטואציה ותהיה לו סבלנות אליכם והוא יוכל לגרום לכם להרגיש תחושת בטחון ורוגע.

לסיכום, ברית מילה היא מצד אחד הליך שעוברים כמעט כל הבנים היהודיים (אך לא רק הם) כך שהוא מוכר ומובן מאליו.

מצד שני זהו הליך רפואי לכל דבר כך שיש לשים לב מי מבצע את הפעולה, מה הניסיון המקצועי והרפואי שלו ולקבל כמובן המלצות.

ניתן לבחור במוהל, מוהל רפואי או רופא.

המאמר נכתב בשיתוף עם ניסים כהן, מוהל רפואי ותיק עם הכשרה רפואית ולמעלה מעשור של ניסיון עם אלפי בריתות בתינוקות בישראל.

ניסים מגיע לכל חלקי הארץ ומציע שירות מסור, אדיב והגון להורים הטריים המשלב בין הלכה לרפואה במהלך ביצוע המילה לתינוקות ובכך דואג לשלום בנכם. בנוסף, הוא מבצע טקסי פדיון הבן.

 

למידע נוסף הכנסו לדף הפייסבוק של ניסים כהן, או התקשרו : 050-917-0684


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *