תינוק חדש – לישון בחדר שלכם או בחדר שלו?

2

תינוק חדש – לישון בחדר שלך או בחדר שלו?

כחלק מההכנות לקראת הלידה, סידור החדר לתינוק היא אחד הדברים היותר חשובים שיש. יחד עם זאת, מרבית ההורים מעדיפים שהתינוק ישן בשבועות הראשונים איתם בחדר השינה בעריסה או במיטה במידה ויש מקום בחדר.

ללינה משותפת באותו החדר יש יתרון גדול והוא שלא צריך להתחיל לטייל בבית כשהתינוק מתעורר. העריסה היא קומפקטית בד”כ ולא תופסת מקום רב ונכנסת כמעט לכל חדר שינה. בשל הנוחות של ניידות העריסה בד”כ יותר נוח לשים את התינוק איתכם בחדר, במיוחד אם את מניקה.

יחד עם זאת, יש תינוקות שרגישים לרעש ולאור והשינה שלהם לא חזקה במיוחד ואז תמצאו את עצמכם מתלחשים והולכים על קצות האצבעות בחדר שלכם.
בחודש-חודשיים הראשונים התינוקות מתעוררים בד”כ בתדירות גבוהה יותר של מספר פעמים בלילה כך שיותר נוח כשהעריסה איתכם בחדר.
בסביבות גיל חודשיים תדירות הקימה לאוכל יורדת אצל מרבית התינוקות לפעם-פעמיים בלילה, ובמצב כזה בהחלט אפשר להעביר אותם לחדר משלהם (במידה ויש אחד כזה בבית).

הורים רבים חוששים להעביר את התינוק , במיוחד כשזה התינוק הראשון, יש איזשהו חשש שלא תשמעו את התינוק או שהוא ירגיש בודד. אז כאשר התינוק ישן בעריסה שלו, לא ממש משנה לו אם הוא ישן לבד בחדר או שאתם נוכחים. וכשהם מתעוררים ובוכים אתם תשמעו אותם.
במידה והחדר של התינוק רחוק מהחדר שלכם מומלץ לשים אינטרקום, אבל ממה שאני יודעת אצלי וגם אצל חברות רבות שלי, ברגע שהתינוק עובר מהחדר האינסטינקטים שלנו מתחדדים והשינה הופכת לפחות עמוקה ואנחנו שומעים את התינוק.

אתם תגלו מהר מאוד שזה כיף לקבל את החדר שלכם בחזרה, בין אם לטובת התנהלות שוטפת שכוללת הדלקת אורות ודיבור בטון רגיל ובין אם לטובת פעילות אינטימית וחיזוק הזוגיות לאחר הלידה.

לסיכום, אם אתם בהתלבטות מתי להעביר את התינוק, מניסיון עם 3 ילדים שעברו בגיל חודשיים לחדר משלהם, החיים נהיים יותר שפויים ויותר רגועים, אני ובעלי ישנים טוב יותר כי לא מתעוררים מכל פיפס  וגם הקטנים ישנים יותר טוב כי שקט להם בחדר וכשהתינוקות בוכים, תאמינו לי ששומעים אותם ומתעוררים.  פשוט תנסו !

בהצלחה!