לפי מה החלטת איזה תחליף חלב תתני לתינוק שלך?

2

לאחרונה התרחש מהלך תקדימי בבתי היולדות בארץ, מהלך שגרם לשבירת המונופול של מטרנה וסימילאק מול האמהות שילדו בבתי החולים ובחרו לתת תחליף חלב לתינוק שלהן.
עד לפני מספר חודשים, אם שילדה בבית חולים, קיבלה מהתינוקיה את אחד התמ”לים הללו, זה שבית החולים בחר עבורה מבלי לבדוק אם היא מעוניינת בכך במידה והיא לא הניקה, מבלי לתת לה את האפשרות לבחור גם בתמ”לים אחרים – נוטרילון ואופטימיל, וגם כשהיא הניקה – מי מאיתנו לא נתקלה במקרים של אחיות שנתנו לתינוק בקבוק בלילה במקום להעיר את האם להנקה?

עם הכניסה של נוטרילון ל-8 בתי חולים ברחבי הארץ, ניתן להצביע על שינוי מגמה ועל כך שמשרד הבריאות סוף סוף מתחיל להפנים שלהורים צריכה להיות זכות בחירה לגבי המזון שהם נותנים לתינוקות שלהם ולא לכפות עליהם בלית ברירה לצרוך את התמ”ל של החברה שמשלמת יותר לבית היולדות.

 

לצערנו, או לשמחתנו, מרבית האמהות נותנות לתינוק לאכול את התמ”ל שאותו הוא קיבל בבית החולים ויש איזשהו חשש לשנות או להחליף.
אמהות טריות, במיוחד בילד ראשון, תופסות את בית היולדות כגורם בעל סמכות ופועלות מתוך אמונה כי הן נותנות את הכי טוב לתינוק שלהן.

אין מחלוקת בכלל לגבי מה עדיף, ברור שחלב אם הוא הכי בריא לתינוק, אבל יש אמהות שלא רוצות להניק או שלא יכולות וזה גם בסדר ואני חושבת שיש צורך לעורר מודעות אצל אמהות טריות במיוחד, לבדוק גם את התמ”לים האחרים ולא רק את מה שיש בבית היולדות ולמעשה לפתוח את השוק גם עבור המתחרים, שבמקרים מסוימים יכולים גם להיות טובים יותר. לא שחלילה תמ”ל מסוים הוא יותר או פחות טוב, אבל כל תינוק מגיב אחרת לכל תחליף חלב ומוצר שמתאים לתינוק אחד, לא תמיד מתאים לאחר.

 

אני זוכרת שכשהבן הבכור שלי נולד, קיבלנו בבית החולים מטרנה פגים. הוא נולד קטנצ’יק במשקל של 2100 ג’, והיה גבולי על פגות.

אחרי שבוע לא הצלחנו למצוא את המטרנה פגים במספר סופרים ופארמים באזור שלנו, אז עברנו למטרנה הרגיל. אני מודה שכאמא טריה לתינוק בן שבוע, קצת חששתי להחליף תמ”ל, אבל האחות בטיפת חלב אמרה שזה בסדר כל עוד הוא יעלה יפה במשקל והוא עלה. גם אמא שלי הרגיעה אותי עם הניסיון שלה.

 

בהמשך הגזים די התגברו והיו כמעט כל היום ובגיל 3 שבועות בעצת אמא שלי העברתי אותו לסימילאק טופ. די מהר היתה תחושת הקלה ומגזים כל היום, היו לנו גזים “רק” בערב. למשך 5-6 שעות.

ככה היה עד שהילד היה בן 4 חודשים. ידעתי שלתינוקות יש גזים ואין מה לעשות, שום דבר לא עוזר יותר מדי. המשכנו עם זה כי זה מה שהיה.
הייתי רגועה בשל העובדה שהמוצר מיוצר ומפותח בחו”ל עם תהליך בקרה נרחב על ייבוא וייצוא ברחבי העולם.

 

4 וחצי שנים מאוחר יותר, לאחר לידת התאומות שלי שכיום בנות 8 וחצי חודשים, הייתי קצת יותר בוגרת, חכמה ולמודת ניסיון. הכנתי את עצמי מראש בכל ההריון ללילות וימים עם גזים, בלי שינה, למה? כי ככה זה תינוקות.

אז שוב, התחלנו (בתה”ש) עם מטרנה פגים, אח”כ לא מצאנו בסופרים אז עברנו למטרנה הרגיל. כשיש תאומים עושים גם קצת חשבון של מה יוצא יותר משתלם לכיס.

 

ואז שוב, כמו עם הגדול, גזים קשים מאוד. אז עברנו לסימילאק . היתה מעט הקלה.
אחרי שבועיים יצא הסימילאק ג’נטל למדפים. מאחר ואני מאלה שאוהבים להתנסות בדברים חדשים, הייתי מוכנה לעשות בשביל עוד שעת שינה ביממה. גם אם זה אומר לשלם עוד 10 ש”ח לקופסה.

אז קנינו את הסימילאק ג’נטל.

ניסיתי. שיפר קצת.
ירדנו ל-3-4 שעות גזים ביממה, יציאה אחת ליומיים-שלושה אבל מצב “סביל” בקנה מידה של הורים לתאומים.

 

ואז פגשתי את מנהלת המותג של נוטרילון בפגישה עסקית. היא סיפרה לי על המוצר, ואמרה שהיא מאמינה שזה ישפר את הגזים.

אז ניסיתי.

מה כבר יש לי להפסיד? מקסימום תמיד אפשר לחזור חזרה.

 

מאחר ומדובר במוצר שהוא מס’ 1 באירופה ומס’ 2 בעולם ומיוצר ע”י חברה ותיקה בתחום הזנת התינוקות (נוטרישה) ומשווק תחת בקרה של חברה רצינית ואחראית כמו טבע עם בקרת איכות גבוהה, הסכמתי לנסות.

ההקלה היתה מיידית. אצל מיה הגזים נעלמו תוך 3 ימים בגיל חודש וחצי ואצל נוגה תוך שבועיים. בגיל חודשיים.
משם , החיים הפכו לורודים. בגיל חודשיים וחצי הן התחילו לישון לילות שלמים וטפו טפו זה נמשך עד עכשיו. אם לפני 4 וחצי שנים נוטרילון היה בשוק, זה היה עושה לי חיים הרבה יותר קלים..

 

אז מה אני רוצה בעצם לומר?

עצם זה שלא פחדתי לנסות ולעבור לתמ”לים אחרים שינה לטובה את איכות החיים שלי.

אני יודעת שיש איזושהי דיעה קדומה ששינוי תמ”ל יעשה לתינוקות בלגן בקיבה, או שיהיה להם קשה להתרגל, ואולי זה הפחד שלנו, האמהות , מהלא נודע.
מלהיות אמא “אגואיסטית” שרוצה לישון ומוכנה לשגע את הבטן של התינוק שלה בשביל שזה יקרה..

אבל כל העניין הוא שאם השינוי הזה יגרום אחרי כמה ימים לתינוק להקלה משמעותית, גם לו יהיה יותר טוב וכולם יהנו מהעניין.

במקרה שלי- נוטרילון פתר את הבעיה. יש לי חברות שהילדים שלהם לא הגיבו טוב לסימילאק או למטרנה או אופטימיל וכאלה שהילדים שלהם הגיבו לאותו תמ”ל בצורה נהדרת.

 אבל סתם שתדעו, יש דבר כזה – תינוק שלא סובל מגזים!

 

בשוק תחליפי החלב יש כיום 4 תחליפי חלב שונים – מטרנה, סימילאק, נוטרילון ואופטימיל יחד עם עוד כמה פורמולות בהתאמה אישית לתינוקות שסובלים מריפלוקס ואלרגיות או בעיות נוספות.

אם אתם הורים לתינוקות שרק נולדו, תבחנו את השוק הזה מראש. תבדקו מה המרכיבים של כל תמ”ל, מה חשוב לכם, מה המחירים (כן, לפעמים גם זה שיקול). אני חייבת לציין שאחת הסיבות שהסכמתי לנסות את נוטרילון הוא העובדה שמבחינת מחיר הוא די סביר. קופסה של 800 ג’ עולה במחיר “רשמי” 75 ש”ח. אבל בפועל, בכל 6 וחצי החודשים שהבנות שלי צורכות נוטרילון, לא יצא לי לקנות את הקופסה הגדולה ביותר מ-60 ש”ח. יש כל הזמן מבצעים במגוון רשתות השיווק והפארמים כך שזה יוצא מאוד משתלם ואני רואה שהילדות גדלות יפה ומתפתחות נפלא. אז למה לא לנסות?

אם בכל זאת החלטתם להמשיך עם התמ”ל שנתנו לכם בבית היולדות, במידה ואתם רואים שכעבור 3 שבועות התינוק סובל מאוד מגזים, תנסו להחליף פורמולה. אולי התרכובת הספציפית הזו לא עושה לו טוב. כל תינוק מעכל בצורה שונה את התמ”לים ולכל תמ”ל יש הרכב אחר כך שלפעמים צריך לנסות 2-3 תמ”לים עד שמגיעים להרכב שעושה הכי טוב לתינוק שלכם.

אם החלטתם לנסות תמ”ל אחר, תנו לזה שבועיים לפחות. אני מודה שכשהעברתי את נוגה וראיתי שאצל מיה יש שיפור ניכר ואצלה עדיין יש גזים למרות שהיתה הקלה מסוימת, הייתי מאוד קרובה להשבר, אבל אני יודעת שצריך לתת שבועיים כשמנסים. ואז, אחרי שבועיים בדיוק, הילדה קמה בבוקר, היתה רגועה וחייכנית אחרי לילה של קימה אחת בלבד ולא כמה פעמים כמו שהיה עד אז, בערב היתה רגועה וחייכנית והלכה לישון בלי בעיות והתעוררה רק פעם אחת בלילה לאוכל וחזרה לישון. משם נעלמו הגזים לגמרי ואני שמחה שנתתי לזה את הזמן.

אז לסיכום,

מותר להחליף תמ”ל. מותר ורצוי לבדוק את המתחרים האחרים. מותר לכם, ההורים לקבל החלטה שקולה כיצד להזין את התינוק שלכם.

בהצלחה!


Response (2)
  1. אתי ל. אוקטובר 10, 2012

    יש עכשיו כמה וכמה פורמולות שנועדו לעיכול עדין. ולצערי, מה שלא יגידו לך, מה שלא תבררי על הפורמולות, בסופו של דבר זה עניין של ניסוי וטעייה. מה שמבאס זה שהתינוק שלך מתקפל וסובל וצורח. אותי זה גמר.
    בהתחלה לא סבלנו מגזים כמעט בכלל, כבר חשבתי שאני עוברת בלי, אבל הם הופיעו לקראת גיל 4 חודשים. כמובן שמיד שיניתי תמ”ל והתחלנו להשתמש בסימילאק קומפורט (שרק אותו עדיין לא ניסית או לא היזכרת כאן) והוא הציל אותנו. נוטריליון לא ניסינו עדיין, אני מודה. בינתיים ממש בסדר לנו ככה (טפו טפו טפו).
    אבל באמת זה עניין אינדיבידואלי…

  2. קרן נובמבר 1, 2012

    הבעיה בתינוקות שלי שיש להם גזים מטורפים… והם יונקים! אולי אחליף את הציצי…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *