להשאיר את הילד עם בייביסיטר?! / בת-שיר סולמי

2

 

מסתבר שהיכולת להשאיר את הילד שלנו בלעדינו, היא יכולת הנרכשת לאורך שנות ההורות שלנו.
יכולת זו שונה מהורה להורה ואפשר לראות תגובות שונות של הורים לפרידה מהילד, ואפילו לשעות ספורות, באחריותו של אדם אחר.
נכון, בפעמים הראשונות זה טבעי להיאחז בקשר עם הילד ולחשוש מלהשאירו עם אדם זר, במיוחד לאור הסיפורים הרבים על דמויות מטפלות שנטלו לעצמן את החופש לפגוע בילדים בצורה מילולית או פיסית. יחד עם זאת, צרכיו של  הילד וצרכינו שלנו מאלצים אותנו לעתים לצאת אל העולם ולהפקידו לזמן מוגבל בהשגחת אחרים. אם נדאג לספר על כך לילד מראש קרוב לוודאי שאחרי שיכיר את הבייביסיטר, הוא יוכל להתרגל וליהנות מזה, ואולי אפילו גם אתם.

 

להיערך מראש

בניגוד אלינו, המבוגרים, ילדים צעירים נרתעים וחוששים מהפתעות והכנה לקראת המצבים אליהם הם נכנסים, מסייע להם לשמור על בטחון בעצמם ובסביבתם. לכן כדאי להודיע לילד מראש על הזמן שבו הוא עומד לבלות עם הבייביסיטר. תחושת הזמן נרכשת לאורך השנים אצל ילדים צעירים, ולכן במידה ובחרתם לנצל את אחד מהדילים לאילת ותיעדרו למשך מספר ימים, כדאי להשתמש בטבלה, ציור או המחשה כלשהי שתעזור לילד להבין מתי אתם חוזרים. כמובן שתמיד יש סיטואציות לא מתוכננות וגם אותם ילמדו הילדים לקבל, אך אם יש באפשרותנו את היכולת להודיע לילד מראש, נקל עליו ועלינו את הפרידה.

 

היכרות מוקדמת עדיפה

כן, כן, גם אם מדובר בזמן קצר מאד שבו תשהה עם הילד, רצוי מאד שהילד יפגוש את מי שאמורה לשמור עליו, לפני מועד עזיבתך וישהה עימה בנוכחותך. גם אם מדובר רק בזמן השינה – ילד שיקום מהשינה ויתעורר לדמות שאינה מוכרת לו ייקלע למצב של חוסר בטחון וחבל. בזמן שיפגוש הילד את מי שאמורה לשמור עליו, תוכלי להתרשם מהשיח ביניהם, מהכימיה שתיווצר. למעשה עדיף שיפגוש אותה יותר מפעם אחת, אם אפשר כמובן. אחרי הפגישה היי קשובה לתחושותיו של הילד לגביה.

 

בייביסיטר זה כמו סבא וסבתא – הנאה צרופה

חשוב מאד שהילד ישמח לקראת הבייביסיטר, שירגיש בנוח בחברתה, שיהיה קשוב אליה והיא אליו. יחד עם זאת, מדובר באדם שיגיע אל הילד בדרכי נועם ולא ינסה לחנך אותו, כי זהו לא תפקידו. ברור שהאידיאל הוא שאותו אדם שבא לשהות עם הילד גם יתעניין בו, ירצה לבלות בחברתו ולהאזין לו, אך התנאי ההכרחי הוא תחושת האחריות שיגלה כלפי הילד.

 

איך תדעי לבחור את הנכונה?

כל אימא תבחר לעצמה את הדמות שמתאימה לשמור על ילדיה לפי קריטריונים שחשובים לה. אם חשוב לך שייכנס לישון בזמן, בחרי במישהי שאת יודעת שתצליח להציב לו גבולות, אם חשוב לך שירגיש בנוח ויירדם בזמן שמתאים לו, בחרי במישהי רכה וגמישה. ככל שתכירי את השמרטפית יותר, ותפגשי אותה מספר רב יותר של פעמים, כך תיטיבי לדעת, אם אכן היא המתאימה לשמור על הילד.

 

תקשורת טובה ופתיחות

ישנן אימהות שמאד חשוב להן שידווחו להן על כל שינוי ולו הקטן ביותר בהתנהגות הילד וישנן אחרות שסומכות מהר מאד ונותנות בידי הבייביסיטר את כל המנדט. המפתח הוא תקשורת. אמרי לבייביסיטר מהם הדברים שהכי חשובים לך ואיך חשוב לך שהם יבוצעו. כדאי שגם תשאלי אותה לגבי לוחות הזמנים שלה כמו מתי היא צריכה לחזור הביתה, האם היא צריכה לקום ללימודים למחרת וכן הלאה. כך גם היא תוכל לפתח תחושת אמון ונוחות ומכאן גם רצון להמשיך לבוא ולשמור על ילדך.


Response (1)
  1. אתר אופר מרץ 23, 2011

    הי,
    פוסט מעניין מאד. בתור אבא לשלושה ילדים אשר עובד במשרה מלאה, אני מודה לאלוהים מדי יום על שהמציא את המטפלות..

    עצה לי אליכם: לא פעם, אני ואשתי נתקענו בלי מטפלת לילדים. לפעמים היינו צריכים לעזוב בהתראה קצרה, לפעים כל הבייביסיטריות שהכרנו לא יכלו, וכן הלאה.

    בהמלצה של חברה, גילינו את אתר אופר. זהו מעין אינדקס אינטרנטי גדול של מטפלות, בייביסיטריות, עוזרות משק בית וכן הלאה.
    אפשר לעשות שם חיפוש לפי תאריכים נקובים, אזורים, גיל וכדומה. אולי זה צירוף מקרים, אבל הבייביסיטריות שהזמנו דרך האתר הזה היו טובות מאד.

    ממליץ בחום להירשם ולהיות מוכנים תמיד.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *