הכל אודות הכיסוי הבטיחותי של ילדיכם במוסדות חינוך

2

הכל אודות הכיסוי הבטיחותי של ילדיכם במוסדות חינוך

ילדים התברכו בשפע של אנרגיית חיים: הם משחקים, משתוללים ולא תמיד נזהרים. כך קורות הרבה תאונות, בין אם זה בתחום בית-הספר, בטיול השנתי, בברכה, או בגן המשחקים. לא תמיד הילדים מקבלים את הפיצוי המגיע להם בעקבות התאונה, וזאת בשל חוסר בקיעות של ההורים בתנאי פוליסת הביטוח.

אז הנה כמה דברים שחשוב לדעת על פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים:

–        מי מבטח את התלמידים? עם תיקון חוק חינוך חובה בשנת 1992, חלה על הרשות המקומית (בתחומה נמצא בית-הספר) חובת ביטוח התלמידים בביטוח תאונות אישיות. חברת הביטוח נבחרת במכרז הנערך כל כמה שנים. התשלום עבור פוליסת הביטוח נגבה מן ההורים כחלק מתשלום שכר הלימוד.

–        מי זכאי לפוליסה? –  כל מי שחל עליו “חוק חינוך חובה” זכאי להיות מבוטח, כלומר תלמידים מגיל 6 ועד גיל 18. בנוסף, מבוטחים בפוליסה זו גם תלמידי ישיבות עד גיל 45 ותלמידי סמינרים למורים.

–        מתי הילד מכוסה?– טעות נפוצה של הורים היא לחשוב שהפוליסה מכסה רק תאונה הקורות במהלך שעות הלימודים בבית-הספר. למעשה, פוליסת הביטוח מכסה את התלמידים 24 שעות ביממה וללא קשר למקום בו התרחשה התאונה. כך שגם אם התאונה התרחשה בבית, בקניון או בים, בחופשה או אחרי שעות הלימודים- יש לבדוק אפשרות של הגשת תביעה  בהתאם לפוליסה.

–        אלו מקרים הפוליסה לא מכסה?– ביטוח תאונות אישיות לתלמידים נותנת פיצויים במקרה של תאונה שהותירה נכות זמנית או קבועה. הפוליסה אינה מכסה: נכות הפחותה מ-5%, נכות אסתטית ונכות נפשית. כמו כן, הפוליסה לא תעניק פיצויים במקרים הבאים: פגיעה בעקבות מלחמה, פעולות טרור או פעילות צבאית; תאונות דרכים; נזק בעקבות טיפול רפואי או רשלנות רפואית; תאונות עבודה (אז הפיצוי ניתן ע” המוסד לביטוח לאומי).

–        מהו גובה הפיצוי? – גובה הפיצוי נקבע בהתאם לאחוז הנכות הנגרם לילד בעקבות התאונה. אין צורך להוכיח שהתאונה נגרמה בעקבות רשלנות של גורם כלשהו, אלא רק להוכיח שישנה נכות. אחוז הנכות נקבע ע”י הועדה הרפואית של המוסד לביטוח לאומי. על כל 10 אחוז נכות, זכאי הילד לקבל פיצויים בסכום שנע בין 30 אלך ל-40 אלף שקלים. כאשר מדובר באחוזי נכות גבוהים, יש אפשרות לבקש גם “מענק חומרה”, שהוא תוספת של 50 אחוז לתשלום הרגיל. כמו כן, מפצה הפוליסה על ימי היעדרות מהלימודים, כאשר ההיעדרות היא מעל 21 ימים רצופים ועד חצי שנה. הפיצוי הוא 85-90 שקלים ליום, החל מהיום השישי להיעדרות.

–        האם אפשרי פיצוי במקביל?– בהחלט כן. במקרה שלתלמיד נגרמת תאונה בעקבות רשלנות של גורם כלשהו (למשל מציל בברכה) ניתן להגיש תביעת נזיקין נגד אותו גורם ובמקביל לקבל פיצויים מהביטוח תאונות אישיות.

–        התיישנות פוליסת הביטוח– ההתיישנות היא שלוש שנים לאחר שמלאו לתלמיד הנפגע 18 שנה. כלומר, יש להגיש את התביעה לפיצויים לפני שהנפגע בתאונה מגיע לגיל 21.

מודעות ההורים לתנאי פוליסת הביטוח היא חשובה. בעקבות חוסר בפרסום, הורים רבים אינם יודעים על קיומה של פוליסת ביטוח תאונות אישיות לתלמידים. כך קורה שהם משלמים את פרמיית הביטוח מדי שנה, אך במקרה של תאונה הם אינם יודעים שיש באפשרותם להגיש תביעה לפיצויים.