איך לצאת מהבית עם תינוק קטן שנוהג לבכות? יציאה מהבית עם תינוק

2

הרגע לו חיכית במשך 9 חודשים ואולי אף יותר, הגיע. יש לך תינוק קטן וחמוד.

כבר פינטזת איך תטיילי איתו בעגלה, תלכי לקניון, תשבי בבתי קפה כשהוא שוכב בשלווה בעגלה או תפגשי עם חברות שגם ילדו.

אבל המציאות טופחת על פניך והתינוק שלך לא שמע על התכנונים שלך לצאת ולבלות ביחד כשהוא שוכב רגוע בעגלה.

אז יצאת פעם ופעמיים והוא לא הפסיק לבכות ולצרוח והחלטת שזהו.
את מרימה ידיים ומחכה שהוא יגיע לגיל חצי שנה או שנה או שנתיים לפני שתצאי איתו לבד לטייל.
זה לא חייב להיות ככה.

לפניך כמה טיפים שיוכלו להפוך את היציאות המשותפות למהנות עבורך ועבור התינוק, כי כולנו יודעים שכשיושבים יותר מדי בבית עם תינוק, זה מתכון בטוח להפוך לאישה ממורמרת ומתוסכלת ולשכוח את ההנאות הקטנות של החיים.

את מוזמנת לקרוא וליישם.

יציאה מהבית עם תינוק

נסי לשנות גישה

בד”כ בילד הראשון נורא קשה לנו, האמהות לשמוע את הבכי של התינוק. לחלקנו זה אפילו מלווה בתחושת עקצוץ בבטן (כן, זה אמיתי!).

רובנו גם יוצאות משליטה וזה בסדר. אנחנו נלחצות, אבל חשוב יחד עם זאת לזכור ולהבין שכשתינוק בוכה, זו הדרך שלו לבטא את עצמו.

הוא לא יודע לדבר ולכן הוא בוכה. וזה בסדר. תינוקות בוכים.

זה שהתינוק בוכה, לא אומר שאת לא בסדר, זה רק אומר שיש איזשהו צורך שכרגע לא מסופק עבורו וזה התפקיד שלך להבין ולגלות מה הצורך הזה שבאותו רגע דורש סיפוק.
אם תצאי עם התינוק שלך מהבית בידיעה שהוא יכול להתחיל לבכות ושיש לך את הכלים להתמודד וגם אם את לא מצליחה והוא בוכה קצת כלום לא קורה, את תגלי שפתאום יהיה לך פחות מלחיץ ומפחיד לצאת איתו לבד.


נסיעה באוטו עם תינוק – תינוק בוכה בנסיעה

החשש שאני שומעת מאמהות טריות רבות לגבי יציאה עם התינוק הוא : “מה אם התינוק יתחיל לבכות באמצע הנסיעה?”
קודם כל דאגי מראש לתזמן את היציאה כשהתינוק צריך לישון / להתעורר ולפחות חצי שעה אחרי ארוחה ולא כשאת יודעת שהוא אמור לאכול בחצי שעה הקרובה. מרבית התינוקות נרדמים די בקלות בנסיעה.

יש היום מראות מיוחדות שאפשר לשים במושב האחורי ולכוון אותן לעבר התינוק שלך ולמראה כך שתוכלי לראות אותו.

חברי לתינוק מוצץ עם קליפס ושימי לידך מוצץ נוסף בספייר כך שכשהתינוק בוכה או צורח במהלך נסיעה, תוכלי לתת לו מוצץ לפה ולהרגיעו.

אני תמיד נוהגת לשיר לבנות אם הן בוכות, זה מרגיע אותן ואם כל אלו לא עוזרים, מקסימום עוצרים בצד לכמה דקות, מרגיעים וממשיכים בנסיעה.

כמו כן, קחו איתכם צעצועים שיכולים לעורר עניין בתינוק , אם זה צעצועים נתלים על ידית הסלקל או בובה צבעונית שתגרה אותו.

אם התינוק שלך לא אוהב לשבת בסלקל לפרקי זמן ארוכים או בכלל, נסי להרגיל אותו בבית לכמה דקות כל יום, שיתרגל לשבת בסלקל והאריכי את הזמן עד ל-15-20 דקות עם תעסוקה, כך שכשתגיעו לנסיעה ברכב, הסלקל יהיה לו מוכר.


הקפידו על מינון של חשיפה לאנשים חדשים

במיוחד אם התינוק שלכם ממש קטנטן ורגיל רק אליכם. ודאו שכשאתם מגיעים למפגש עם משפחה או חברים, שאנשים לא יקפצו על התינוק בחוסר רגישות או יעבירו אותו מיד ליד.

יש תינוקות שלא אוהבים שמציקים להם ומטלטלים אותם, אך יחד עם זאת יש תינוקות שמסתגלים ממש בקלות לאנשים חדשים ואוהבים את החברה והרעש והבלגן.

מניעת קרבה לאנשים חולים – בהזדמנות זו חשוב לציין שבשלושת החודשים הראשונים לחיי התינוק, וודאו לפני מפגשים משפחתיים שאין מישהו חולה או מישהו שרק מחלים ממחלה על מנת שאתם או התינוק לא תידבקו.


שימו לב לצרכיו של התינוק

זו אחת הפעולות הפשוטות ביותר שאתם יכולים לעשות. כשהתינוק מתחיל לבכות בדקו האם הוא רעב? עייף? אולי הגזים מציקים לו?

אולי יש לו יותר מדי גירויים והוא לא מצליח לישון? אולי הוא מצמיח שיניים (לקראת 4 חודשים)?

אולי יש לו חיתול רטוב ועמוס בפיפי או קקי?

נסו לעשות אלימינציה ולבדוק מה מפריע לתינוק שלכם ואיזה צורך צריך לספק לו באותו הרגע. לפעמים התינוק יזדקק רק למגע שלכם בשביל להרגע.

התייחסו לכך כאל דבר טבעי ותהנו מהזמן הזה , לפני ששמים לב הם גדלים ומתחילים לרוץ ואז אי אפשר כבר להחזיק אותם ולהתכרבל איתם.


אוכל לתינוק כשיוצאים מהבית

מנגנון הרעב והשובע של תינוקות הוא לא בדיוק מדע מדויק.
גם אם אמרו לכם שתינוק צריך לאכול כמות מסוימת כל זמן מסוים, בהחלט ייתכן מצב שבו התינוק יהיה שוב רעב אחרי חצי שעה או לא ירצה לאכול במשך 4-5 שעות.

גם בגיל של כמה ימים.

לכן, תמיד היו ערוכים מראש עם 2 בקבוקים עם מים רתוחים ומחלקי מנות למקרה שהתינוק יהיה רעב.

אפשר תמיד לבקש מבית קפה או כל מקום אחר להוסיף קצת מים רתוחים.

אם הוא בוכה ולא נרגע אחרי ששללתם את יתר הדברים, נסו לתת לו בקבוק. לפעמים התינוק לא יהיה רעב, אבל הבקבוק או הציצי ירגיעו אותו.


חיתול ובגדים לתינוק ליציאה מהבית

לפעמים תינוקות בוכים כי החיתול שלהם מלא בפיפי או קקי (עזבו מה שיגידו לכם שקקי לא מפריע לתינוקות רכים, שלושת הילדים שלי מגיל יום בכו כל פעם שהיה להם קקי..), או שהחיתול סגור חזק מדי ולוחץ להם על הבטן.

ייתכן גם שאולי הגרביים לוחצות לתינוק או אם שמתם לו בגד חדש עם גומי שיכול להיות חזק מדי או בד לא נעים או שנתפסה לתינוק שערה שלכן באצבעות הרגליים או הידיים.

מומלץ לקחת איתכם לפחות 3 סטים להחלפה ליום בחוץ עם התינוק ולפחות 3-4 חיתולים.


תינוק חולה – איך מזהים? סימנים להתפתחות מחלה אצל תינוקות

לפעמים תינוקות יכולים להדבק בוירוס ולהתחיל לפתח משהו.

זה יכול להתאפיין בחוסר נוחות וקיטורים למשך כמה שעות, שהילד המתוק שלכם פתאום נהיה נודניק ורק מקטר. קחו נשימה עמוקה וזכרו שזו דרכו לתקשר עם העולם.

גם זה יכול לקרות ולפעמים אתן תתקלו במצב שלא תבינו מה קרה לילד, אבל אחרי כמה שעות או יום פתאום יופיע חום.


מפגשים עם אמהות לתינוקות בגילאים של התינוק שלכן

כאשר את תשבי ביחד עם חברה או שתיים שיש להן תינוק בגיל של התינוק שלך, את פתאום תראי שכל התינוקות בוכים, כל התינוקות מנדנדים, כולן מתמודדות עם אותן דברים ופתאום זה מכניס אותך לפרופורציה.

עצם השיתוף הזה והשיחה עם אמהות במצבך, יכולים לשפר מאוד את מצב הרוח שלך ולראות שזה לא נורא כל כך ואפילו לפעמים לגלות שהתינוק שלך שחשבת שהוא ממש “בעייתי” בחוץ, הוא בעצם “רגוע” ביחס לתינוקות אחרים.


יציאה מהבית עם מנשא לתינוק

מנשא הוא אחד הפריטים הכי הכרחיים עם תינוקות, במיוחד ביציאה מהבית.
הוא עובד ב90 אחוז מהמקרים של בכי בלתי מוסבר. לפעמים התינוק פשוט זקוק לך, לחום הגוף שלך, לריח, למגע, לשמוע את קולך ולהרגיש אותך קרוב והוא ירגע. מנשא ישחרר לך את שתי הידיים ויתן לתינוק שלך את הבטחון והחום שהוא זקוק להם וירגיע אותו.

מעבר לכך, ביציאה למקומות כמו סופר, קניון, או סידורים, יהיה לך הרבה יותר קל להתנהל עם התינוק שנמצא עליך במנשא מאשר עם עגלה.


לסיכום,
את הטיפים הללו כתבתי מניסיון אישי, אחרי גידול של 3 ילדים. עם הבן שלי יצאתי כבר בגיל שבוע וחצי לסידורים וטיולים, עם התאומות יצאתי בגיל שבועיים לסיבוב בשכונה ובגיל 3 שבועות התחלתי לטייל איתן ולהפגש עם חברות. אחרי הפעם הראשונה שהיתה מפחידה, ראיתי שהשד לא נורא ושהרבה יותר נעים להעביר את היום עם חברות או סתם בסיבוב בקניון וגיליתי שאחרי טיול בחוץ הן ישנות בבית יותר טוב והרבה יותר רגועות.
בהצלחה!


Response (1)
  1. ירדן יולי 23, 2013

    כתבה מעולה, נהנתי לקרוא! יש עוד ים של דברים לסדר בבית וחיפשתי משהו קטן באינטרנט ואיכשהו נתקלתי בכתבה ונשביתי בקסמיה… עכשיו נשארה אותה ערימת דברים לעשות ו10 דקות פחות לסידורה…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *