תינוק חדש – מי קם בלילה?

2

בשעה טובה ילדת, יש לך תינוק או תינוקת חמודים ומתוקים. יחד איתם מגיע גורם נוסף – לילות בלי שינה.

מאחר והתינוקות עדיין קטנים מאוד והקיבה שלהם קטנה, הם אוכלים כמויות קטנות יחסית של אוכל שלרוב מתעכלות תוך מספר שעות ואז הם קמים שוב כי הם רעבים וצריך להאכיל אותם.

במידה ואת מניקה, את תהיי זו שתפקידה לקום ולהניק, אלא אם כן את שואבת ובן הזוג יכול לתת לתינוק בקבוק בשעות הלילה על מנת לאפשר לך להשלים קצת שעות שינה אחרי היום הארוך והלא פשוט עם התינוק.

במידה והתינוק אוכל חלב שאוב, מומלץ לשאוב חלב לפני שאת הולכת לישון על מנת שתהיה לו מנה ללילה.

לצערי אני נתקלת במקרים רבים בפורומים של נשים שנושאות לבד בנטל הקימה בלילה והטיפול בתינוק. אני מאמינה בתפיסת עולמי , שמאחר והתינוק הוא של שני בני הזוג, הטיפול צריך להיות משותף.

נכון, זה לא פשוט אחרי יום ארוך של עבודה לקום פעם או פעמיים לתינוק, אבל אפשר להתחלק כדי להתחשב קצת בצד השני.

לאישה שנמצאת כל היום עם התינוק ובחודשים הראשונים זה בעיקר על הידיים, בלי זמן פנוי לעצמך, זה לא פשוט בכלל.

אנחנו מצפות לאיזושהי אתנחתא בשעות הלילה.

צריכה להיות הבנה והתחשבות בין בני הזוג כבר מהימים הראשונים של התינוק בבית על מנת לשמור על הרמוניה וזוגיות טובה ובריאה.

אני רוצה לשתף אתכם בהסכם שהיה לי ולבעלי אחרי שיובל הצטרף אלינו.

מאחר ואני טיפוס של לילה, קל לי יותר להיות ערה בשעות הקטנות של הלילה ובעלי ההיפך ממני, באותה התקופה הוא היה רגיל להתעורר ב6 וחצי ואין לו בעיה לקום מוקדם.

סיכמנו שעד השעה 4 לפנות בוקר זו המשמרת שלי, ומ4 ואילך זו המשמרת שלו. בסופי שבוע הוא נתן לי לישון עד 10-11 והיה עם הילד ובצהריים הוא היה הולך לנוח.

באופן כזה הרגשתי שיש לי שותף, שהוא מתחשב בי.

הנקתי בשילוב עם תמ”ל וחלב שאוב כך שתמיד היה מה לתת לילד לאכול. היו ימים בתקופה הראשונית שפשוט קרסתי מחוסר שינה וגם המצב רוח שלי הושפע מזה.

עד היום כשהילד בן 3 הסידור הזה נמשך אצלנו ועובד מצוין. באופן כזה בעלי שבד”כ נכנס לישון בסביבות 11-10 זוכה ללילה ארוך ושלם יחסית (בחודשים האחרונים אם הילד מתעורר זה לפיפי או כשהוא חולה) ואני אח”כ יכולה להשלים שעות שינה בזמן הזה. גם בסופי שבוע הם מפרגנים לי לישון עד 9-10 כשהם קמים ב7-8 ומשחקים יחד.

באופן כזה יש שיתוף , יש חלוקה הוגנת וגם זמן איכות של אבא וילד..