ניסור בטון – הדרכים הכי נפוצות

b

חברות לניסור וקידוח בבטון קיימות ומתקיימות בשל הצורך לניסור חומרים קשיחים. בין החומרים הקשים ביותר שתמצאו בענף הבנייה הוא חומר הבטון. מדובר בחומר קשיח וחזק במיוחד, והחיתוך בו מתבצע בשלל כלים, מכונות, ואביזרים מתאימים. לפניכם רשימה של שלושת הדרכים הנפוצות ביותר לחיתוך וניסור בטון.

1) ניסור משטחים וכבישים באמצעות מסור שטוח

הכבישים עשויים משלל חומרים יציבים וחזקים, והם מחזקים עוד יותר את קשיחות הבטון. מדובר בשיטה שמנסרת את כל סוגי הבטון בצורה שטוחה. ניתן לנסר כבישים, משטחי בנייה מבטון, וכניסות לבניינים ובתים פרטיים. לרוב, הניסור מתבצע באמצעות מסור שטוח שמסוגל לעשות את העבודה הטובה ביותר, ובדייקנות די גבוהה. המסור השטח מגיע בשלל דגמים, צורות, ומאפיינים. החל מ- מכונות שטח שיכולות לנסוע, ועד למכונות מיני שניתן לרכב עליהם ולנסר תוך כדי הפעולה את האובייקט הרצוי.

כל מכונה שמשתמשת במסורים שטוחים מאופיינים במראה שלהם – להבי היהלום האיכותיים. למי שקצת מבין במקצוע, ידע בקלות להבחין האם מדובר במסור מסוג אחר, או במסור יהלום שמסוגל להתאים לעבודה כזו או אחרת. היתרון הבולט של להבי היהלום הוא המהירות והדיוק עוצר הנשימה שהם מספקים בעבודה. בנוסף, הם הלהבים והמכונות שדורשות את כמויות המים הנמוכות ביותר. במילים אחרות, הם חסכוניות ביותר.

2) ניסור קירות ופתחים לדלתות וחלונות – מסור יהלום אנכי

בפסקה הקודמת דיברנו על ניסור משטחים וכבישים, אשר נעשים אך ורק בצורה אופקית. במצבים מסוימים, בעיקר כאשר אנחנו צריכים ליצור פתחי חלונות ודלתות בבניין מסוים, נצטרך להשתמש במסור יהלום אנכי. מדובר באותה הטכנולוגיה והקשיחות רק בצורה אחרת שמתאימה לעבודות ספציפיות ומתקדמות. השימושים הכי נפוצים בשיטה זו הם: ניסור לצורך הצבת דלתות וחלונות במקומות הרצויים, פתיחת מקום אחסון למעלית, וניסור לצורך פתחי מדרגות. ברמה הטכנית, מסור יהלום שמסתובב על גבי מסילה מסוגל לחתוך כל בטון – בין אם זה קיר מסוים, גג, ואפילו רצפות וקורות בטון שונות. מסורי היהלום ידועים בזכות עמידותם לחומר הבטון הקשה, הם מסוגלים לייצר כוח עבודה של 50 אנשים בשנייה אחת, ומעניקים דיוק מושלם.

לרוב, מסורי היהלום משומשים ומותקנים על מסילה נעה אשר מוצבת על גבי האובייקט הרצוי, ומופעלת באמצעות חשמל. חשוב לציין: בשביל להפעיל את מסורי היהלום המתקדמים אתם חייבים חשמל תלת פאזי, או גנרטור שתומך בפעולה הזאת.

3) ניסור כל סוגי הבטון באמצעות חוט יהלום מקצועי

לרוב, מדובר על השיטה הנפוצה ביותר והמשומשת בשלל פרויקטים תעשייתיים גדולים. ביניהם – פרויקטים ממשלתיים גדולים, פרויקטים פנים ארגוניים, ופרויקטים מורכבים בחו”ל. במצבים מסוימים מסור היהלום הטיפוסי לא מסוגל להגיע לנקודות קטנות יותר, וכאשר זה קורה, נצטרך להשתמש בחוט יהלום מקצועי. חוט היהלום מעניק לנו ניסור במקומות שמסור היהלום לא מסוגל להגיע אליהם. מדובר בחוט טייל רגיל שמשולב בו אלמנטים של יהלום. לעומת כלים אחרים, מדובר בשיטה האפקטיבית והחזקה ביותר, אשר מסוגלת לחתוך כל סוג של בטון – החל מבטון מזויין, ועד לבטון שעטוף בחומרים קשיחים כמו פלדה ומתכת.

כל בעל מקצוע שהשתמש בעבר בחוט יהלום איכותי מודע ליתרונותיו. לעומת מסורי היהלום הנפוצים, חוט היהלום הזה לא זז או רוטט, וזה תורם לנו בזמן הפעולה. במילים אחרות, אנחנו יכולים לבצע ניסורים הרבה יותר עמוקים ומדויקים מהרגיל. באמצעות חוט יהלום נוכל לחתוך בשלל זוויות אפשריות – בצורה אופקית, אנכית, ובצורות נוספות ללא הגבלה מסוימת.

מדובר בנכס מאוד יקר, כזה שלא משומש או נפוץ במדינת ישראל. במקרים מסוימים עושים בו שימוש בפרויקטים ממש גדולים בעלי תקציב ענקי.

לסיכום

אלה הם שלושת השיטות הנפוצות לניסור וחיתוך בטון מכל זווית אפשרית. ניסור באמצעות יהלום היא הדרך האידיאלית להתמודד עם חומר הבטון הקשה. באמצעות השיטות האלה, נוכל לחתוך את הבטון משלל מצבים נוחים, ובכך העבודה שלנו תסיים על הצד הטוב ביותר. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *