נהלים במיון יולדות

2

את בהריון, יש לך צירים, פעם ראשונה במיון יולדות.

אז מה בעצם כולל התהליך?

ראשית, מומלץ להמתין למצב שבו יש צירים כל 5 דקות ולשים לב לסימנים מקדימים ללידה

בכלל, בהריון, בכל מצב שנראה לך חשוד, לא לוקחים סיכונים, במיוחד אם עברו כמה שעות ושמת לב לירידה משמעותית בתנועות העובר מומלץ לבזבז כמה שעות במיון מאשר חלילה לסכן את ההריון.

מומלץ תמיד להגיע עם מלווה, לעיתים יכול לקרות מצב שבו יחליטו לאשפז אותך להשגחה.

אני הייתי עם צירים מוקדמים כבר משבוע 20 , ודאגתי שיהיה לי תיק עם כמה בגדים להחלפה ברכב למקרה שיחליטו לאשפז אותי (אחרי כמה איומים של הרופא הפרטי בגלל דינאמיקה צווארית). נכון שאם את בשבוע 30 או פחות זה מוקדם, אבל רצוי תמיד לפני מיון לדאוג לכך כדי שבמקרה ויאשפזו אותך תהיי מסודרת לפחות ליום הראשון ובן הזוג לא יצטרך להיות בלחץ כדי להביא לך דברים (ולא תמיד למצוא אותם).

אני באופן אישי ממליצה בזמנך החופשי בסביבות שבוע 30 לכתוב על מסמך WORD את ההיסטוריה הרפואית מתחילת ההריון  ובעיות רפואיות כלשהן שדורשות התיחחסות של הצוות הרפואי ולקחת אותו איתך בתיק. במצב כזה במקום להתחיל לספר לכל רופא ולכל אחות (ובמיון יולדים פוגשים הרבה מהם) את פשוט נותנת להם לקרוא את הדף שמכיל את כל המידע הרלוונטי וכל מה שהם צריכים לדעת, ונותנת להם, ותוך דקה וחצי הם מתעדכנים לגבייך. במסמך הזה כדאי שיהיו נתוני שקיפות, סקירות, חלבון עוברי, בדיקות אולטראסאונד אחרונות, אם היו ממצאים חריגים כלשהם ואם בוצעה בדיקת מי שפיר והיסטוריית הריונות קודמים במידה ויש.

אחרי שהגעתם למיון, יש קליטה בקבלה של המיון יולדות, חשוב להגיע עם תעודת זהות.

תמיד מומלץ להגיע עם הפניה ממוקד, אך במקרים חריגים של צירים צפופים אפשר פשוט להגיע למיון יולדות. דאגי לוודא מה הנהלים של פניה למיון בקופת החולים שלך.

לאחר הקבלה במיון את תופני לחדר אחיות, להטיל שתן בתוך כוס כדי לבדוק עם סטיק של בדיקה את המצב הכללי של סוכרים, חלבון בשתן , אלקטרוליטים ועוד כמה נתונים שנותנים אינדיקציה אם יש בעיה כלשהי או חשש לרעלת.

ימדדו לך לחץ דם וחום ויחברו אותך למוניטור למשך כחצי שעה.

לאחר המוניטור (במידה והוא יוצא תקין) את תמתיני לרופא שיבצע בדיקה פנימית קצרה+ בדיקת אולטראסאונד כדי לבדוק את מצג העובר , דופק וגם את אורך צוואר הרחם.

במידה ויש לך צירים חזקים וסדירים במרווחים קצרים ופתיחה או התקצרות משמעותית או מחיקה של צוואר הרחם כבר יחליטו מה לעשות.

במידה והוחלט לאשפז אותך להשגחה מכל סיבה שהיא, השתדלי לסמוך על הצוות הרפואי שעושה מה שהכי טוב עבורך ועבור העובר שלך כדי להקטין את הסיכון. נכון שזה לא נעים, אבל לעיתים רבות המקרים הללו יכולים למנוע מקרים לא טובים שונים.

בהצלחה!