משאבת חלב – המדריך המלא

b

משאבת חלב 

חלב אם הוא המזון הטוב לתינוק/ת. זוהי לא אמרה שבאה רק לעודד הנקה אלא קביעה של ארגון הבריאות העולמי. עם זאת, מסיבות שונות לא תמיד ניתן להניק את התינוק ולעתים האמא חוזרת לעבודה, רוצה לצאת לבילוי בחוץ ומכל סיבה אחרת בוחרת להאכיל גם בבקבוק. משאבת חלב מאפשרת ליהנות מכל העולמות, גם לתת לתינוק את המזון הטוב ביותר עבורו וגם לעשות זאת מבקבוק.

על פניו יכול להיות שמה שנכתב עד עכשיו עשוי להישמע פשוט אך חשוב לדעת כי שאיבת חלב אינה דבר מובן מאיליו וכי חשוב מאד למצוא את המשאבה שהאמא תרגיש איתה הכי בנוח. המשאבה צריכה קודם כל להיות מקצועית, להיות מאושרת לשימוש על ידי מכון התקנים והיא צריכה להיות נוחה מבחינת האם. גם היום אפשר לראות משאבות מסורבלות, כבדות לנשיאה, רועשות וכאלה שהכוח שלהן מינימלי ולכן הן לא עושות את העבודה. בחירה נכונה יכולה להוביל להצלחה בשאיבה ולשביעות רצון של כל הצדדים.

 

בחירת משאבת חלב שמתאימה לאמא

הדבר הראשון שיש לשים לב אליו הוא שהאמא אמורה להשתמש במשאבה למשך תקופה ולכן היא צריכה להרגיש איתה בנוח. בבחינת האפשרויות הקיימות בשוק יש להסתכל על הפרמטרים הבאים:

  • כאב – הדבר הראשון שחשוב לדעת הוא ששאיבה לא אמורה לכאוב. משאבת חלב צריכה להציע רמות עוצמה שונות כשיש להתחיל עם הנמוכה ולעלות בהדרגה בהתאם לנוחות האישית. כל משאבה כואבת תוביל במהרה להפסקת השאיבה ויכול להיות שאף להפסקת ההנקה.
  • ניידות – במיוחד לאימהות שחוזרות לעבודה או אימהות עסוקות כדאי להעדיף משאבה שמאפשרת ניידות. הדבר מתבטא קודם כל ביכולת להעביר את המשאבה ממקום אחד לאחר ולכך שהיא לא צריכה להיות מסורבלת. בנוסף משאבה שלא דורשת חיבור חשמלי תהיה פשוטה להעברה ולשימוש בכל מקום.
  • ללא שימוש בידיים – פעם כל המשאבות דרשו אחיזה עם הידיים והדבר הוביל להתעייפות מהירה וזמני שאיבה קצרים. היום אפשר למצוא משאבת הנקה שמתלבשת מתחת לחזייה באופן מושלם ובכך משחררת את הידיים לחלוטין כך שאפשר לעשות כל דבר תוך כדי ההנקה.
  • רעש – זהו לא יהיה השיקול העיקרי בבחירת משאבה אך משאבה שקטה תהיה הרבה יותר נוחה לשימוש. לא כל אישה מרגישה בנוח לשאוב מחוץ לבית כשאחת הסיבות לכך היא הרעש אך הדבר לא חייב להיות כך ואפשר למצוא גם משאבה שקטה, איכותית ופשוטה לשימוש.
  • מכל – יש לשים לב לגודל המכל ולוודא כי הוא יתאים לצורך של התינוק ולכמות שהאמא רוצה לשאוב בכל פעם. אפשר למצוא היום משאבות עם מכל שיכול להגיע עד 180 מ״ל כשלאחר כל שאיבה אפשר להעביר את החלב לשקית אחסון המיועדת לכך ולשמור על פי המלצות משרד הבריאות.

שאיבת החלב יכולה אך לא חייבת להחליף את ההנקה וכלל חשוב הוא שהיא צריכה להיות נוחה. כשהמשאבה משרתת היטב את האמא, קל להעניק לתינוק את הטוב ביותר וניתן לעשות זאת בכל רגע ואפילו תוך כדי בילוי עם התינוק. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *