חופשת לידה – עייפות אחרי לידה

2

9 חודשים, פחות או יותר, סחבת את הבייבי שלך בבטן.

עברת לידה, התאוששת, ועכשיו, החזרה לשגרה במהלך או אחרי חופשת הלידה.

את כבר ברשות עצמך וכולם אומרים שאת ב “חופשת לידה” אבל את מרגישה הרבה דברים לגבי התקופה הזו והמילה חופש, היא לא חלק מהדברים הללו.

אחת הסיבות לכך היא העייפות המצטברת שבהתחלה היא עוד סבילה אבל בהמשך היא מתחילה להשתלט לנו על החיים ולהפריע לשגרה היום יומית.

אמנם, חלקנו נתברכנו בתינוקות שישנים לילות ארוכים ושלמים רוב הזמן (יש חיה כזו), אבל רוב האמהות לא זוכות לתענוג בחודשיים שלושה הראשונים היות ובד”כ לתינוקות קטנים יש צורך יותר תכוף בהזנה מסביב לשעון, במיוחד כאשר האם מניקה.

לאט לאט העייפות הזו מצטברת והופכת להיות כרונית והגוף מנצל את משאבי האנרגיה על מנת לשמור על עירנות ובינתיים יתר המערכות עובדות בצורה פחות מאוזנת, יש יותר צורך בצריכת פחמימות, סוכרים וקפאין והתזונה יוצאת מאיזון וכך גם התפקוד הגופני ואף הקוגניטיבי.

לא תמיד אמהות טריות זוכרות לקחת הפסקה של מנוחה באמצע היום כדי לאזן את העייפות וכך נוצר מצב שבו הגוף עובד על שאריות של אנרגיה ולא במצב יעיל, כל המערכת המטבולית לא מתפקדת כראוי והמערכת החיסונית נחלשת.

מאחר ואין לנו כל כך שליטה על שעות השינה של התינוקות, ישנם מספר דברים שאמהות עייפות כן יכולות לעשות כדי לשמור על שגרת יום מסודרת ועל גוף מאוזן.

תזונה לנשים אחרי לידה

ראשית, מומלץ לפנות לתזונאית, במיוחד אם את מניקה, לעבור איתה על התפריט שלך ולקבל ממנה המלצות לגבי תזונה מאוזנת ובריאה הכוללת ירקות, דגנים, קטניות ואת כל אבות המזון שגופך זקוק להן וזאת על מנת להשלים את החוסרים של הגוף עוד מתקופת ההריון.

כאשר אישה נמצאת בהריון, הגוף שלה נאלץ לייצר אספקת מזון גם עבורה וגם עבור העובר.

בשל האופן שבו בנויות ומתוכנתות המערכות של גוף האדם, הגוף משתמש בויטמינים והמינרלים באופן שבו קודם כל העובר מקבל מה שהוא צריך ואחר כך האם, מתוך מנגנון הישרדות שאמור לשמור על העובר.

במידה ובמהלך ההריון האם לא דאגה לתזונה מספיק מאוזנת ויש בגוף חוסרים של סידן, מגנזיום, ברזל וויטמינים שונים, הרבה יותר קל להגיע למצב שבו יש חוסר איזון מבחינה גופנית ובריאותית ואז נוצר מעין לופ שבו הגוף כל הזמן בחוסר, במיוחד אם האם מניקה, מה שמוביל לעייפות ומחלות שונות שמתפתחות בקלות.

לכן, יש ראשית לטפל בנושא התזונה.

 

איזון ברמה התאית, אנרגטית והורמונלית

נשים אחרי לידה במיוחד, סובלות בד”כ מחוסר איזון הורמונלי בשל העובדה שבמהלך ההריון כמות ההורמונים בגוף מאוד גבוהה.

כיום ניתן לעשות מספר טיפולים באמצעות רפואת תדרים שזו שיטה שלמעשה מאזנת את השדה האלקטרו מגנטי בגוף, בתהליך פשוט, מהיר ולא מורגש.

אני בעצמי חויתי טיפולים במכשיר גלובל דיאגנוסטיקס וטופלתי במשך תקופה במרפאות של רשת ביוקיור, שזה מכשיר שמאזן את התדרים החשמליים של הגוף ובעצם מאזן ומרפא אותו ובעיות שונות.

כשהגעתי לביוקיור הייתי אחרי גירושים, כשבמשך מספר חודשים אני מטפלת לבד רוב הזמן ב-3 ילדים וגם עובדת במשרה כמעט מלאה תוך כדי שאני מחזיקה בית ונמצאת ברמות סטרס מאוד גבוהות.

הגעתי במצב מפורק, רגע לפני התמוטטות פיזית וגם חלשה ברמה הנפשית.

התחלתי סדרה של מספר טיפולים. אני זוכרת שאחרי הטיפול הראשון  שבו אני שוכבת במיטה, מוזיקה ביוטיוב, אלקטרודות מחוברות לי לרגליים ולא מרגישים כלום ואני פשוט שוכבת במשך 40 דקות ונחה.

בתום כל טיפול הרגשתי כאילו מישהו נתן לי איזושהי זריקה של אנרגיה לגוף. אחרי הטיפול הרביעי בערך בניגוד לכל תקופת חורף, הגוף שלי ממש התחזק והמצב הבריאותי שלי השתפר בצורה ממש משמעותית.

חזרתי להיות מלאת אנרגיה והטיפולים האלה ממש הצילו אותי.

להנחה בבדיקה של סקירת מערכות בביוקיור לחצי כאן 

את הטיפול מבצעים לאחר בדיקה שכוללת סריקה ממוחשבת שאורכת 8 דקות בלבד, שנותנת תמונת מצב מדויקת על המצב הגופני, בריאותי, רמת האנרגיה בגוף, מצב נפשי, דלקות, חוסרים בויטמינים ומינרלים, אלרגיות למאכלים וחומרים בסביבה שלנו, רעלים בגוף ועוד מגוון פרמטרים יחד עם אפיון של מצב השלד, שרירים ומערכת כלי הדם בצורה ויזואלית. המערכת זיהתה אצלי בעיות שזיהו רק באמצעות בדיקת MRI וידעו במדויק על מגוון בעיות גופניות שהיו לי. בהתאם לבדיקה בונים לכם תכנית טיפול.

לאמהות טריות אחרי לידה, הטיפולים האלה יכולים ממש לשנות את רמות האנרגיה ואת המאזן הגופני ולהחזיר לשפיות מאחר ומחסור מצטבר בשעות שינה יכול לגרום למצב נפשי לא טוב במיוחד ולהוביל די מהר לדכאון אחרי לידה שנגרם בעקבות רמות הסרוטונין הנמוכות בגוף. המצב הזה נגרם בגלל שאין מספיק משאבים והמערכות לא מאוזנות אז ייצור הסרוטונין נפגע.

לכן, מומלץ מאוד להבדק.

יחד עם זאת, מומלץ לסגל הרגלים עם התינוק.

לי , כאמא לתאומות, היה חוק – כשהן ישנות, אני ישנה.

הבית והבלגן והסידורים יחכו.

אם לא ישנת בלילה, תדאגי לישון ברגע שהתינוק הולך לישון במהלך היום. לפעמים שעה של שינה מאזנת את הגוף ומחזירה את השפיות ואת מצב הרוח.

הגוף שלנו זקוק לשינה.

יש לי לא מעט חברות שהניקו ולא ישנו רצוף במשך מספר חודשים, לאחר מכן סבלו מדיכאון קשה אחרי לידה, אתן לא רוצות להגיע לשם.

במידה וקשה לך, בקשי עזרה.

בקשי מבן הזוג, חברה , אמא או בת משפחה ואם אין מישהו כזה, קחי עזרה בתשלום, לפעמים גם בייביסיטר שתקח את התינוק לשעתיים לסיבוב כדי שתוכלי להתקלח, לנוח ולאכול, יכולה לעזור ולשנות את כל הפרספקטיבה והתפקוד שלך.

אני זוכרת שבימים הראשונים אחרי הלידות אנשים שאלו מה אני צריכה לפני שהגיעו לבקר,אמרתי להם שאני זקוקה לשינה ושיבואו וישגיחו על הילדים בזמן שאני אנוח, במיוחד אחרי שהתאומות שלי נולדו.

ידעתי שאני חייבת את זה לבריאות ולשפיות שלי.

גם היום, כשהן כבר בנות 5 ואני עובדת, למדתי להקשיב לצרכים של הגוף וכשהוא מבקש שינה, אני נענית והולכת לנוח.

לסיום,

אם אתן בחופשת לידה, אחרי לידה, גם אם עברה שנה מהלידה והתינוק שלכן לא ישן בלילות כמו שצריך ואתן מרגישות שאתן גוררות יותר מדי עייפות, נסו לטפל בכך ולתת מענה לצרכים של הגוף שלכן כדי שלתינוק תהיה אמא שמחה, מתפקדת וחיונית.

להנחה בבדיקה של סקירת מערכות בביוקיור לחצי כאן