הרשמה לגן עירייה – איך בוחרים גן עיריה – המדריך להורים

2

הרשמה לגן עירייה – איך בוחרים גן עיריה 

בין אם אתם הורים לילד ראשון, שני או שלישי שבשנה הבאה יהיה בן 3 ומעלה, כנראה שגם אתם, כמוני,
קיבלתם מכתב להרשמה לגן ילדים לקראת שנת הלימודים הבאה.

אני זוכרת את החששות המטורפים שהיו לי עם יובל, הבן הבכור שלי, כי זה היה בתקופה שבה הוא בדיוק התקרב לגיל 4 ועזב גן פרטי מפנק ואוהב ואז גם עברנו דירה והייתי בהריון עם האחיות שלו כך שהילד עבר הרבה שינויים בבת אחת.

הגעתי מאוד מרוגשת ומלאת ציפיה אך רק יום לפני תחילת שנת הלימודים היה מפגש של ההורים עם הגננת בגן שהיה לא מוכן עדיין לגמרי ואת פתאום מבינה שאת נתונה לחסדי משרד החינוך והמועצה המקומית ואין לך כל כך אמירה בעניין או יותר מדי מה לעשות כי זה לא גן פרטי.

אז קודם כל, תנשמו.

חשוב להבין שכאשר יש הרשמה לגני עיריה בד”כ אין לכם יותר מדי בחירה בנושא ולרוב זה נתון לשיקול מחלקת השיבוצים בעיריה  או במועצה המקומית במידה ואתם מתגוררים ביישוב.  לשמחתי הרבה השנה הוסיפו 2 סייעות בגני הילדים לגילאי 3-4 שזה נהדר אבל פחות רלוונטי לבנות שלי.

אתמול הלכנו לראות גנים בשכונה לקראת השנה הבאה. הרגשתי שה נכון לערב את הבנות שלי בתהליך – תאומות בנות 4, והסברתי להן שבשנה הבאה הן יתחילו גן חדש.

 

אז למה חשוב לשים לב כשבוחרים גן עיריה? 

במרבית המקרים במיוחד בערים הגדולות, תוכלו לבחור בין כמה גנים ומהניסיון שלי הדבר הכי חשוב זה התחושת בטן הראשונית כשאתם נכנסים לגן.

איך מרגיש לכם? האם אתם מרגישים שהנשימה נפתחת או מתרחבת? 

האם המחשבה הראשונה שעלתה לכם כשנכנסתם לגן היתה – מרגיש פה נעים, או מרגיש פה לא נעים ובא לי לצאת. 

תקשיבו לתחושות בטן הללו. התשובות אצלכם ואתם יודעים כהורים מה הכי טוב לילדים שלכם. 

אחרי שנכנסתם לגן, הביטו על הגננת ואנשי הצוות. תראו איך הם מרגישים לכם. אם זה אנשים שאתם מרגישים שיהיה לכם נעים לדבר איתם על בעיות עם הילד, אנשים שאתם מרגישים שיכולים להיות קשובים וחמים עם הילדים שלכם? האם אתם מרגישים שכאשר הילד שלכם יבכה כי מישהו ירביץ לו או יציק לו הוא יקבל חום וחמלה מאחד מאנשי הצוות הללו? האם אתם מרגישים שהם יוכלו לשים גבולות לילד שלכם במידה והוא ילד נמרץ או להיות רך איתו במידה והוא עדין ורגיש? 

את השאלות הללו תשאלו את עצמכם בשניות הראשונות שבהן אתם מבקרים בגן. 

גם אם פספסתם את ימי הביקור, תגיעו ביום שישי בבוקר או בצהריים, תכנסו לגן, תבקשו רק להציץ ולדבר עם הגננת.
רוב הסיכויים שהיא תאמר לכם שהיא לא יכולה להכניס אתכם לגן, אבל דווקא בסיטואציה שכזו אפשר ללמוד הרבה על הבנאדם שהולך לחנך ולשמור על הילד שלכם. האם היא מסרבת בצורה נעימה או אגרסיבית? האם היא מתיחסת להבנה ומנסה למצוא פתרון? האם היא מרגישה לכם נעימה וסבלנית או רק מחכה שתלכו כבר?

כמו כן, כדאי להגיע ביום שישי בבוקר או בצהריים ולשוחח עם הורים מחוץ לשער הגן ולשאול אם הם מרוצים מהצוות, מהגננת, אם הם ממליצים על גנים נוספים בסביבה.

במיוחד כאשר שולחים ילד ראשון לגן עיריה החששות יותר גדולים.

 

1460250_10152110106147094_510959179_nסדר יום בגן עיריה 

נתחיל מזה שבגן עיריה בד”כ יש שעות קבועות שבהן אפשר להביא את הילדים ואם פספסתם, תצטרכו לחכות כחצי שעה עם הילד ולהביא אותו כשהשער יפתח שוב. בד”כ זה 7:30-8:00 ואח”כ פותחים ב- 8:30 או 9:00.  אם יש לכם יותר מילד אחד בבית יש סיכוי סביר שתמצאו את עצמכם מאחרים מדי פעם.

זה לא כמו גן פרטי שמגיעים מתי שרוצים..

בבוקר יש בגן שעת משחק, לאחר מכן מפגש ריכוז עם הגננת שבה היא משוחחת עם הילדים.

בין 9:00 -10:30 בבוקר מרבית הגנים מקיימים ארוחת בוקר שמורכבת מלחם, ממרחים – גבינות, טונה, שוקולד (בחלק מהמקרים) יחד עם ירקות.

לאחר מכן הילדים יוצאים לחצר או משחקים בגן, לפעמים יש חוגים בחלק מהגנים.

בסביבות 12 הילדים מקבלים “טעימה”- חתיכת פרי או כריך.

בשעה 14:00 מסתיימים הלימודים וילדים ללא צהרון הולכים הביתה וילדים שהם בצהרון נשארים בגן ואוכלים בסביבות 2 ורבע ארוחת צהרים.

הילדים אוכלים ולאחר מכן עושים פעילויות ומשחקים ללא שנת צהריים עד לשעה 16:00-16:30

בד”כ יש טעימה נוספת בסביבות 16:00 – פרי או כריך.

אחד הדברים ששמחתי לגלות היו שמשרד החינוך אסר ממתקים בגנים, גם בימי הולדת ואירועים ודוגל בחינוך לתזונה בריאה ומאוזנת מגיל צעיר. 

 

במידה והילד שלכם הוא מאלו שאוהבים לישון צהרים, נצלו את תקופת החופש הגדול כדי להרגיל אותו להחזיק מעמד בלי לישון צהריים.

תגלו שהם מתרגלים לזה מהר מאוד. אני הייתי בטוחה שלילד שלי יהיה קשה כי הוא מאוד אהב לישון צהרים אבל שבוע אחרי תחילת שנת הלימודים הוא כבר התרגל והיתרון הגדול היה שבסביבות השעה 19:00 הילד היה עייף והלך לישון בלי בעיות ובלי מלחמות כשלפני כן עם שינת צהריים היה מושך עד 9-10 עם קונצים..

כדאי להעביר לילד מסר לקראת תחילת השנה שהוא ילד גדול והולך לגן של בוגרים ושהוא כבר לא צריך לישון צהריים.

 

השתלבות בגן מבחינה חברתית 

1476650_10152113671967094_1390112004_nכפי שציינתי בתחילת המאמר, הבקשות שלכם לשיבוץ בגן כזה או אחר הן בגדר המלצה בלבד ויש סיכוי של 50-50 שהבקשה שלכם תתקבל.

ישנם שיקולים פדגוגים שקשורים למין, גיל הילדים, ומרחק מהגן ולא תמיד אפשר להבין אותם, כך שיתכן מאוד שהילד שלכם ימצא את עצמו בגן חדש עם ילד אחד או שניים שהוא מכיר ולעיתים גם ללא. מניסיון של ילד שעבר 5 גנים מגיל 1.5 עד גיל 6 ועוד 2 ילדות שכבר החליפו 3 גנים לפני גיל 4, כולל מעברי דירה, ילדים מתאקלמים יחסית מהר.

יש כאלה שלוקח להם יותר זמן להפתח ויש כאלה שפחות, אבל ככל שתסמכו עליהם שיסתדרו ותחזיקו להם תדר שהם יכולים ושיהיה להם טוב, זה מה שיהיה.

כשאנחנו כהורים חרדים, זה עובר לילדים. חשוב שאנחנו נרגיש שלמים עם הגן שנבחר ואם לא אז למצוא את הדרך כן לתת הזדמנות וזה מה שיעבור לילד.

זה מקסים לראות כל פעם מחדש איך כשאני הולכת עם הילדים לגן שעשועים, לג’ימבורי או אפילו לחוגים הם מוצאים חברים ויוצרים קשרים ולומדים להתפתח חברתית לכן  כדאי לחשוף את הילדים במיוחד אם הם הגיעו ממסגרת פרטית קטנה ושקטה, לכמה שיותר חברה ורעש עוד לפני תחילת שנת הלימודים.

בגן ילדים ממוצע יש בין 30-35 ילדים ולחלק מהילדים זה שוק בהתחלה כי אתה מתקשה למצוא את המקום שלך ויש את הילדים שדורשים יותר ולוקחים יותר תשומת לב וגם לוקח זמן עד שהגננת מכירה את כולם ומתרגלת. אבל בסוף כולם מתרגלים.

אם אתם חשים שלילד שלכם יש קושי, תשתדלו לתאם לו מפגשי משחק עם ילד או שניים מהגן בשעות אחר הצהריים כדי לחזק את הקשרים והיכולות החברתיות שלו. ככה יהיה להם קל יותר.

אני רואה את זה מהבנות שלי שהן תאומות. ההסתגלות איתן בכל גן היתה מאוד קלה גם בפעם הראשונה שהגיעו לגן בגיל שנתיים אחרי שהיו שנה בבית עם מטפלת.

הן התחברו די מהר עם ילדים והתאקלמו במהירות שיא – ביום הראשון הייתי איתן שעתיים, ביום השני הייתי איתן חצי שעה והן שלחו אותי הביתה ואמרו שהן רוצות להשאר עם הילדים. ביום השלישי כבר נשארו לישון צהרים.. וכך היה גם בגן הבא ובגן שאחריו. שידרתי להן בטחון במסגרת ובצוות וזה עבר.

עם הבכור היה יותר קשה, הוא יותר רגיש ובגן הראשון במשך חודש הוא סרב לאכול אוכל (בגיל שנה וחצי) והסכים רק לבקבוק ועשה לי מדי בוקר וצהריים סצנות קורעות לב בכל גן חדש שהתחיל אבל הייתי חוזרת הביתה ומביטה במצלמות ורואה שאחרי 5 דקות הוא משחק ופעיל וצוחק.

 

בטיחות בגן 

בדרך כלל במרבית הגנים יש פיקוח ותקנים ונהלים מבחינת בטיחות. יחד עם זאת מומלץ לעשות סיבוב בגן, לבדוק שלילדים אין גישה לחומרי ניקוי, לדברים חמים, שבעיקר באזור המטבח, השירותים והמחסן הדברים מאוחסנים בצורה נאותה ובטוחה ולא באופן שאם ילד יגע דברים יפלו עליו.

מומלץ בלי קשר לעשות מבדקים מהסוג הזה בגן של הילדים שלכם אחת לכמה זמן ולהעיר את תשומת לב הגננת לליקויים שמצאתם ולדרוש לטפל בהם.

בגני עיריה לצערינו אין מצלמות אבטחה ומה שאנחנו יכולים כהורים לעשות זה לדאוג לשיח מאוד פתוח עם הילדים, להסביר להם שאסור לאנשים אחרים לצעוק עליהם או להרים יד או לדבר בצורה לא מכבדת ולדאוג כבר עכשיו לנהל איתם שיחות על היום שלהם כדי שכשהם יהיו בגן תהיו מעודכנים במתרחש.

אם קורה ויש ספק, אפשר תמיד להכניס מכשיר הקלטה בתיק ולהאזין למה שקורה בגן במהלך היום..

במציאות של היום היו לא מעט מקרים של פגיעות בילדים בגן ולכן חשוב להיות עירניים וקשובים  למרות שזה קורה באחוז מאוד קטן מהמקרים.

 

מתחמי הגן

20151028_092215אם הילד שלכם הגיע מגן פרטי יקר ומפנק, רוב הסיכויים שכשתגיעו לגן עיריה, הסטנדרטים יראו לכם קצת שונים ממה שהורגלתם.

חשוב לוודא שיש מגוון של פינות משחק ועבודה לילדים ושיש מספיק מקום ל-35 ילדים שמשחקים בו זמנית,
שהגן מספיק מרווח, שיש ממ”ד בגודל סביר, שיש משחקים שתואמים את גילאי הילדים ושהם נראים במצב סביר ולא משומש מדי.
הכל עניין של תקציב כמובן אבל אצלנו למשל כשהילד התחיל גן שהיה במבנה חדש לגמרי, כל אחד מההורים הביא משחק ישן מהבית כדי שלילדים יהיה מלאי משחקים חדש עד שהמועצה תדאג לכך. כמובן שקצת צבע וקצת קישוטים יכולים לעשות אוירה אחרת בגן, אבל הכי חשוב זה איך שהילדים מרגישים.

יצא לי לראות בחלק מהגנים של החובה וטרום חובה באזור אצלנו פינות מחשב שבהן הילדים יושבים ולומדים ועובדים יחד עם הגננת וזה נפלא לדעתי.

מיקום הגן וקרבה לכביש

במקרה שבו הגן נמצא בסמוך לכביש, ודאו עם הצוות שדלת הגן והשער תמיד נעולים ושלילדים אין גישה. יש ילדים נמרצים שאוהבים לבדוק גבולות ואוהבים אתגרים (חלקכם ודאי יודעים למה אני מתכוונת), ולכן חשוב שהגן יוכל לספק להם סביבה בטיחותית ומוגנת ושגם בשעות האיסוף חשוב שתמיד יהיה מישהו מאנשי הצוות שמשגיח על דלת הגן כדי שילדים חלילה לא יברחו. כבר היו מקרים..

 

צהרון בגן או צהרון חיצוני? 

במרבית הגנים העירוניים פועל צהרון שנמצא בתוך הגן עם צוות שמגיע מדי יום בסביבות השעה 14:00 בצהריים ומלווה את הילדים עד לשעה 16:30 ולעיתים עד השעה 17:00 בתוספת תשלום. אם אתם יודעים שאתם מגיעים בשעה גבולית – כלומר 16:15-16:20, כדאי לקחת תמיד מקדם בטחון למקרה של פקקים, תאונות, בעיות חניה כאשר אתם מגיעים לאסוף את הילדים מהגן. אתם לא תרצו שהילד שלכם ישאר אחרון עם איש צוות שמת ללכת הביתה ועושה לו פרצופים, לכן השתדלו להיערך מראש מול מקום העבודה.

בחלק מהמקרים הצהרון מתקיים במבנה אחר סמוך או במרחק הליכה לעיתים מהמתחם בו ילדכם לומד. במידה ויש צורך ביציאה מחוץ לשער הגן או המתחם, ודאו זאת מראש ועדיף להמנע במידה ויש אפשרות מצהרון שפועל כך במקרים של חורף וגשם ללכת עם 10 ילדים בני 3-4 זה לא רעיון מוצלח במיוחד. בעיקר כאשר יש כבישים לחצות או מרחב פתוח.

למשל בגנים שבדקתי עבור הבנות שלי, היה גן שבו הצהרון נמצא במרחק של כ-500 מ’ ואיש צוות צריך לקחת את הילדים ולצאת משער הגן, זה לא אידיאלי מבחינתי. אבל שוב, כשאין ברירה אז אין ברירה. אם רוב ההורים בגן ידרשו ויהיה ביקוש, תמיד אפשר להגיש פניה לעיריה בדרישה לקיים צהרון בגן.

מומלץ לבקש המלצות מהורים לילדים בגן על הצהרון, תמיד אפשר למצוא מסגרות פרטיות של צהרון ביתי. זה אומר שיש פחות פיקוח אבל לפעמים אפשר להגיע לכאלה עם המלצות חמות שזה אמהות שהחליטו לעבוד בצהרון. אני אישית תמיד מעדיפה את האופציה הביתית כדי שהילד שלי יקבל אוכל חם וטרי ולא אוכל מקייטרינג ושיהיה מי שיתייחס אליו. הילדים שלי היו בצהרון מהסוג הזה עד שנה שעברה אצל אמא של חבר של הבן שלי וזה היה ראש שקט מבחינתי והם מאוד נהנו.

 

מיקום גן הילדים ומרחק מהבית 

במידה ויש לכם כמה אופציות לגנים, מומלץ תמיד לבחור את אלו שיותר קרובים אליכם. זה יותר נוח גם במקרה ותרצו ללכת עם הילד ברגל, ובעיקר מבחינה חברתית – כשהילד יתחיל להפגש עם חברים אחר הצהרים זה יותר נוח. אצלנו בשכונה המליצו לי על גנים שנמצאים קצת יותר רחוק, מרחק נסיעה של 3 דק’, אבל אני עושה את השיקול שאם אני שמה אותן בגן מרוחק, אחר כך כשהן יגיעו לבית הספר, הן ישובצו בבית הספר שקרוב למקום שבו אנחנו גרים והחברים שלהן ימשיכו לבית ספר אחר, ואז זה שוב התאקלמות מחדש ויצירת חברים.

גם אם יש גן שנחשב למומלץ יותר, לפעמים עדיף לקחת גן קרוב כל עוד אין לכם סלידה מהותית מהגננת והצוות.

כשהגדול שלי היה בגן, הוא המשיך עם חלק מהחברים שלו לכיתה א, הכל היה באותו מתחם ואחר הצהריים הוא היה נפגש עם חברים והולך אליהם לבד וזה מאוד נוח. אז תנסו להסתכל קדימה ולחשוב ולתכנן מה הצפי של המגורים, קרבה לבית הספר ואיך תוכלו לייצר לילדים קשרים חברתיים ארוכי טווח.

 

שיבוץ לשכבת גיל – לשים בקבוצה בגילאים קטנים יותר או גדולים יותר? 

כיום גני העיריה מתחלקים לגילאי 3-4 ו-4-5, כאשר הורים לילדים בני 4, כמו במקרה שלי,  יכולים לבחור אם לבקש לשבץ את הילד לשכבת גיל כזו או אחרת.

אני אישית חושבת שעדיף לילדים לשהות כמה שיותר באותה המסגרת והיתרון של הצטרפות לשכבת גיל של ילדים גדולים מהם הוא שהילדים לומדים יותר וקולטים ומתפתחים נהדר כשמה שיש להם כדוגמא זה ילדים גדולים מהם. הבן שלי בגיל 3 נכנס לגן שהיו בו ילדים בני 4-4.5 והשתלב ממש טוב והרגשנו קפיצת התפתחות משמעותית כבר מהחודש הראשון.

אני יודעת שיש הורים שחוששים שלילד יהיה קשה ומסובך עם ילדים גדולים ממנו אבל אלא אם כן הילד מאוד מאוד רגיש וחסר בטחון, כדאי להכניס אותו לקבוצה של גדולים יותר שאז הוא ימשיך בה לשנתיים ומשם לכיתה א’ עם אותם הילדים.1012503_10151890409977094_767112687_n

גן ממלכתי או גן דתי? 

ובכן, זה די תלוי בזיקה שלכם לדת. אם אתם שומרי מסורת ומקיימים מצוות כאלו ואחרות. במידה ואתם מנהלים אורח חיים חילוני תבדקו שהזרם אליו משתייך הגן והגננת מתאים לכם ולהשקפת עולמכם. הבנות שלי היו בגן דתי למשך כחודשיים. היה שם צוות מדהים ואוהב ותומך ורואים את הילדים מתנהגים יפה ומכבדים האחד את השני ולימדו אותם ערכים והן דקלמו בבית תפילות ומזמורים ואפילו בירכו על הממתקים שאכלו ועל כל דבר שנכנס להן לפה.

הייתי די בסדר עם זה למרות שאני חילונית לגמרי בהשקפת עולמי (אבי חזר בתשובה) ואני חושבת שזה לא מזיק להכניס קצת מסורת וערכים לילדים במיוחד כשבבית אין את זה במיוחד. כדאי לשאול הורים מאותו הגן האם הם מרוצים ולקבל החלטה. בגדול, מבחינת תכני הלימוד הם די זהים פשוט הצביון הוא קצת אחר ובד”כ תמצאו גם משפחות חילוניות בגן דתי. אחד הדברים שקצת הפריעו לי הוא שבמסיבת חנוכה למשל, בשל האיסור לקרבה בין שני המינים, רק האמהות יכלו להגיע למסיבה ללא האבות למרות שחלק מהילדים היו חילוניים ולי אישית קצת הפריעו חלק מהשירים שהתנגנו במסיבה שהילדות שלי שרו בהתלהבות על בוא המשיח והגאולה שקרבה… אבל בקטנה. כל עוד זה בגיל קטן זה בסדר.

 

גננת צעירה או מבוגרת? 

אני באופן אישי אעדיף גננת מבוגרת יותר שזה אומר שיש לה יותר נסיון. יחד עם זאת חשוב לנסות להבין את המוטיבציה של הגננת ואנשי הצוות שהם לא שחוקים מדי ושהם מחייכים ונעימים.

במידה והילד שלכם הוא ילד שדורש יותר תשומת לב מסיבות כאלה ואחרות, כדאי לראות שיש בגן גננת עם נסיון שתדע להתמודד.

יחד עם זאת יש גננות צעירות שנמצאות בתחילת דרכן והן מלאות מוטיבציה ומגיעות בגישה די מבינה וסבלנית אז זה די משתנה ובגדול זה צריך להיות מכלול של משתנים כשהמוביל ביניהם הוא תחושת הבטן שלכם.

יתכן ותגיעו לגן שקיבלתם המלצות על גננת מסוימת אבל לא תרגישו חיבור איתה וזה בסדר. תנסו לבדוק מה המחסומים שעליהם זה יושב ולפתור אותם במידה ושובצתם לגן הנוכחי.

תמיד אפשר לנסות להגיש ערעור לאחר תחילת השנה. את השיבוצים בד”כ מקבלים ביולי-אוגוסט כך שלא תמיד יש מספיק זמן לערער ואני מנסה גם לשמור על גישה של מה שנכון לילד זה מה שיהיה אלא אם כן זה ממש צורם לי.

הניסיון לימד אותי שילדים הם בעלי יכולת הסתגלות מדהימה לכל מצב ולכל אחד. 
כל ילד בקצב שלו בהתאם לכלים שקיבל בבית. ככל שתלמדו את הילד שלכם יותר להחשף למצבים חברתיים עמוסים חדשים, כך יהיה לו קל יותר לקבל גן חדש בשמחה ובהתלהבות.

 

הרשמה לגן עירייה – מועדי הרשמה לגן עיריה – מה אם פספסתי את מועד ההרשמה? 

בדרך כלל תמיד יש כמה מקומות פנויים בגנים בעיר לאור העובדה שאנשים עוברים דירות ובד”כ המצבה של הילדים בגן די מתאזנת- חלק מגיעים, חלק עוזבים.

יצא לי לעבור דירה באמצע שנת הלימודים ומצאנו גן בלי בעיה ואם פספסתם את מועד ההרשמה שהוא בד”כ במהלך חודש ינואר תמיד אפשר להגיש בקשה אבל יתכן שיהיה לכם פחות מבחר מבחינת אופציות.

בחלק מהמקרים יתכן והילד שלכם ישובץ לגן שממנו יצטרך לעבור בשנה הבאה, ולעיתים אין מה לעשות בנדון אלא להבין שזו חלק מהתמודדות אותה הילד שלכם יצטרך לעבור.

קחו את זה בגישה של התמודדות לחיים – ככל שהילד ידע לעבור בהצלחה שינויים בגיל צעיר, כך יהיה לו קל יותר לעבור שינויים בגיל מבוגר, גם אם אתם מאוד חוששים ועוטפים אותו בצמר גפן.

כשהיינו בתהליכי הגירושין לפני שנה, החלטתי מהיום לעוד שבוע שאני עוברת דירה עם הילדים ועוברת עיר כדי לגור קרוב לאמא שלי ולקבל יותר עזרה.
הקטנות היו בנות 3 ואחרי חודשיים בגן חדש לאחר שבאותה שנה המשיכו מהגן הקודם אבל הילדים שם היו קטנים מדי והן היו הכי גדולות והיו מתוסכלות ומשועממות (גן פרטי) אז הכנסתי אותן למסגרת של גן דתי ממלכתי בשכבת גיל שגדולה מהן והן פרחו שם.

הייתי בהתלבטות לא קלה אם שוב לעשות להן מעבר נוסף תוך 3 חודשים! אבל הרגשתי בבטן שזה מה שנכון וזה מה שעשיתי והן התאקלמו ממש מהר בגן החדש. אחרי חודש בבית החדש  שלושתם אמרו לי – אמא כיף לנו יותר בבית החדש. גם הגדול עבר בחודש ינואר בכיתה ב’ מבית ספר אחד לאחר והשתלב בצורה נהדרת.

הרבה אנשים אמרו לי שאני לא נורמלית אבל סמכתי על הילדים שלי שהם יסתדרו וסמכתי על היקום שישלח אותי ויסדר מה שנכון לכולנו וכך היה.

כששולחים ילד שני או שלישי לגן, זה כבר יותר קל, והרבה מהחסמים הרגשיים שמלווים אותנו בילד הראשון מתפוגגים.

 

אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת “צדק לילדים” שהוקמה על ידי הורים שאכפת להם ורוצים לשפר את מצב החינוך בארץ, 

בעמוד תוכלו להתעדכן ולתרום ולקבל מידע על מערכת החינוך ואיך להתמודד עם קונפליקטים, דילמות ונושא הפיקוח על הגנים. 

אם יש לכם שאלות או דברים נוספים שאתם חושבים שצריך לציין, אתם מוזמנים לכתוב בתגובות 

ואם אהבתם את המאמר אתם מוזמנים לשתף אותו כאן בכפתורי השיתוף בתחתית העמוד. 

בהצלחה! 

חלי.