המדריך לקשירה נכונה של תינוק בכיסא בטיחות

2

 החוק בארץ מחייב כי כל הנוסעים ברכב יהיו חגורים בחגורות בטיחות, אין להתחיל את הנסיעה לפני שמוודאים כי גם הילדים חגורים היטב, את הילדים יש להושיב בכיסא בטיחות המתאים לגילם, למשקלם ולגובה שלהם. כאשר מושיבים תינוק עד גיל שנתיים בכיסא בטיחות, יש להקפיד על מושב בטיחות איכותי ומומלץ להושיב את הפעוט נגד כיוון הנסיעה.

חשוב להקפיד על שלושה כללים בעת הושבת התינוק בכיסא בטיחות ברכב:

  • מושב בטיחות המתאים לגיל התינוק ולממדי גופו. אפשר לבחור סלקל או מושב בטיחות משולב, ולהתקין את הכיסא נגד כיוון הנסיעה. ראוי לציין כי החוק בישראל מחייב הושבת התינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנה אך המלצות המומחים, לרבות המלצות ארגון בטרם, היא להושיב את התינוק נגד כיוון הנסיעה עד גיל שנתיים.
  • עיגון מושב הבטיחות לתינוק באמצעות רצועות עיגון מסוג ISOFIX או נקודות עיגון אחרות, או באמצעות חגורת הבטיחות. יש לקרוא את הנחיות יצרן הרכב ולפעול על פיהם, מומלץ להגיע לאחד מסניפי רשת בייבי לאב לייעוץ ולהתקנה נכונה ובטוחה של כיסא הבטיחות לתינוק.
  • חגירה נכונה של הפעוט בחגורות הבטיחות של המושב.

לאחר עיגון כיסא הבטיחות בהתאם להנחיות היצרן ועל פי הוראות יצרן מושבי הבטיחות, מומלץ להדק את חגורות הבטיחות על מנת להבטיח שהתינוק ישב במקומו במהלך הנסיעה. הידוק חגורות הבטיחות על גופו נועד להפחית משמעותית נזק לגופו הרך של הפעוט במקרה של עצירת חירום, בלימת פתע מהירה או תאונה.

קשירה נכונה של התינוק בכיסא הבטיחות

הורים רבים אינם קושרים נכון את התינוק בכיסא הבטיחות, זו סכנה של ממש לפעוט.
ניתן למנוע נזקי גוף ומקרי מוות רבים אם קושרים נכון את התינוק בכיסא הבטיחות, לכן אין להקל ראש בנושא חשוב ומציל חיים זה.

כיום יש בחנויות המובילות דגמים מתקדמים של כיסאות בטיחות לתינוק עם מערכת התרעה המודיעה האם הרצועות מהודקות היטב.

יחד עם זאת, לא חייבים לרכוש דגם עם מערכת התרעה, יש דגמים רבים של מושבי בטיחות באיכות טובה ללא המערכת, לכן כדאי להורים להכיר את מבחן הצביטה.

מבחן זה מאפשר לבדוק האם קשרתם נכון את התינוק.

מבחן הצביטה מתחיל לאחר הידוק חגורות הבטיחות בכיסא עליו יושב התינוק, יש לנסות ולצבוט את החלק העליון של החגורה המונח על כתפיו של התינוק, אם כתוצאה מהצביטה מצליחים לתפוס באצבעות חלק מחגורת הבטיחות הרי הרצועות אינן מהודקות היטב ויש לחזור על קשירת התינוק עד שהאצבעות מחליקות על החגורה ולא ניתן לתפוס אותה באמצעות צביטה.

כדאי לדעת כי הורים רבים מכירים את מבחן האצבע שקדם למבחן הצביטה.

בעבר הלא רחוק היה נהוג לבדוק את הקשירה באמצעות ניסיון החדרת אצבע בין הכתף העליונה של התינוק לבין החגורה המהודקת מעליה.

אם האצבע נכנסה בקלות היה צריך להדק טוב יותר את החגורה. עם זאת, מבחן זה אינו מומלץ יותר מאחר ולכל אדם יש אצבעות בגודל שונה.

כאשר רוכשים כיסא בטיחות לתינוק חשוב לבדוק האם הוא כולל מנגנון נעילה עליון המוצב בגובה בית השחי של הפעוט. זהו מנגנון בטיחות נוסף שנועד לעגן את התינוק למקומו בבלימת חירום ובמקרי תאונה כדי למזער נזקי גוף לפעוט.

הדרך הבטוחה והנכונה ביותר לקשירת התינוק ולעיגון כיסא הבטיחות ברכב מתחילה בביקור באחד מסניפי רשת בביבי לאב.

מנהלי הסניפים של הרשת עברו הכשרה מטעם ארגון בטרם להתקנה נכונה ובטיחותית של מושבי בטיחות לילדים בכל הגילאים.

רוב ההורים אינם קושרים נכון את הילד ולכן חשוב ללמוד כיצד לקשור את התינוק נכון ואיך להתקין את כיסא הבטיחות, עם או נגד כיוון הנסיעה.