גילית שאת בהריון? הנה 4 דברים שאת צריכה לעשות

2

שני הפסים קפצו עלייך בחגיגיות ומאז את לא מצליחה להפסיק להתרגש: זה קורה, את בהיריון! בין קפיצות השמחה, דמעות הציפייה וההתרגשות שהופכת לך את הבטן (יחד עם עוד כמה דברים שעתידים להפוך אותה, כפי שתגלי בהמשך…), יש לפחות ארבעה דברים חשובים שכדאי לעשות בשלבי ההיריון הראשונים. הנה הם לפנייך. 

  • חישוב תאריך ההיריון

כיצד תדעי באיזה שבוע את? ומתי תפגשי את הקטנצ’יק שבבטן? אין צורך לשלוף בדידים או לחשב חישובים סבוכים, בדיוק לשם כך קיים מחשבון הריון. פשוט מזינים את תאריך הווסת האחרונה ומקבלים את שני התאריכים החשובים: השבוע המשוער בו את נמצאת כעת ותאריך הלידה המשוער שלך. 

בהמשך, כשתגיעי אל רופא או רופאת נשים, תוכלי לקבל תאריכים מדויקים יותר ולאורך כל חודשי ההיריון, בבדיקות ובמעקבים השונים, יימדדו פרמטרים שונים בתהליך התפתחות העובר בהתאם לשבוע ההיריון המשוער. 

  • בחירת רופא או רופאת נשים

תפקידם של רופאי הנשים המבצעים מעקבי היריון הוא ללוות אותך לכל אורך חודשי ההיריון, לערוך בדיקות שונות, להפנות אותך למעקבים מגוונים ובאופן כללי – לוודא שאת מקבלת את כל המידע הנחוץ לאורך חודשי ההיריון. חלק מהרופאים גם מבצעים בדיקות היריון בקליניקה, דוגמת בדיקת שקיפות עורפית או סקירות מערכות. 

לא בטוח שרופא או רופאת הנשים שלך בימים שבשגרה מבצעים גם מעקבי היריון, ולכן ייתכן ותידרשי להחליף רופא – לפחות לחודשים הקרובים. 

נסי לקבל המלצות מחברות או מרחבי האינטרנט כדי שהבחירה תתאים לך. מה כדאי לבדוק? זמינות הרופא, מידת המקצועיות והעומק הרפואי, האדיבות וההסברים שהוא מספק במהלך הבדיקות וכל פרמטר נוסף שמהווה שיקול עבורך בבחירת הפרסונה המקצועית שתלווה אותך באחד השלבים החשובים בחייך. 

המפגש הראשון שלך עם רופא הנשים יהיה בבדיקת האולטרסאונד הראשונה (שבוע 7-8 לערך) או מיד אחריה (במידה והוא לא עורך בדיקות אולטרסאונד בקליניקה), ואז תוכלי לקבל מידע חשוב אודות בדיקות ההיריון שנכונו לך, הנחיות כלליות להיריון ובמידה וביצעת גם בדיקת אולטרסאונד אצל רופא הנשים – גם פרטים נחוצים אודותיה.

  • החליטו מתי לשתף את העולם

יש זוגות שמחליטים לחכות עד לסוף השליש הראשון (אז הסיכון להפלה יורד משמעותית) ויש כאלה שלא יכולים לחכות עם הבשורות המשמחות ומשתפים בכך מיד. חלק מהנשים יעדיפו לספר בתחילת ההיריון למעסיק ולקולגות וחלקן יעדיפו לשמור את המידע לעצמן. כך או כך, זוהי החלטה שמומלץ לקבל יחד, כזוג. 

זוהי החלטה אינדיבידואלית והיא תלויה מאוד בסגנון האישי שלכם ובאמונות הפרטיות שלכם. זה לגמרי בסדר להכניס את האהובים עליכם בסוד העניינים כבר בהתחלה וזה מאוד לגיטימי גם להחליט שאתם רוצים לשמור את הבשורה עוד קצת בבטן (תרתי משמע) ולעכל אותה יחד. במידה ויש לכם ילדים נוספים בבית, תצטרכו לחשוב גם מתי כדאי לספר להם ואיך. 

לאחר שתחליטו מתי לשתף, כדאי לחשוב גם על הדרך בה תחשפו את המידע המשמח. בטלפון? במפגש פנים מול פנים? בדרך יצירתית ומפתיעה? ברחבי האינטרנט יש אינספור סרטונים וכתבות שיסייעו לכם לקבל השראה לרגע המרגש (אל תשכחו לתעד!).

  • מותר, אסור ומה שביניהם

מה מותר לאכול בהיריון? וממה מוטב להימנע? אילו תוספים כדאי ליטול וממתי להתחיל? הגוף שלנו יוצא למסע מרגש במיוחד, וכיאה לכל מסע: כדאי לצייד אותו בהתאם. בזמן ההיריון הגוף שלנו רגיש יותר לזיהומים, כאלה שעלולים לסכן את התינוק, ולכן נימנע מצריכת ביצים חיות, בשרים או דגים שלא בושלו דיים (ביי ביי, טירמיסו וסושי!), וכמובן גם אלכוהול וסמים. כדי להבטיח שאת והעובר נהנים מתזונה מספקת, ממליץ משרד הבריאות לצרוך מולטי ויטמין המכיל את הקצובה היומית המומלצת לנשים הרות, זאת כמובן בנוסף למאכלים בריאים ומזינים. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *