המדריך השלם לפיברומיאלגיה בזמן הריון

b

נשים רבות מעוניינות להיכנס להיריון למרות בעיות בריאותיות קודמות שמלוות אותן. האם אישה יכולה להיכנס להיריון כאשר היא סובלת מפיברומיאלגיה? פיברומיאלגיה מוכרת גם בשמה בתור דאבת השרירים, היא מתאפיינת בכאבי שרירים כרוניים. כל אישה שעברה הריון אחד יודעת כי גם ככה התקופה הזו מביאה איתה כאבים לא צפויים. אם נוסיף לכך את הכאבים המגיעים עם פיברומיאלגיה העניינים עשויים להפוך להיות סבוכים בהרבה. מכאן בדיוק עולה התהייה האם ניתן להיכנס להיריון בזמן שהמחלה כל כך קשה ומאתגרת. הכנו לכם את כל המידע שיאפשר לכם להבין איך תוכלי להיכנס להיריון חרף המחלה. אפילו אם נדמה לך שמדובר על משימה בלתי אפשרית, זה הזמן להכיר את האפשרויות שניצבות מולך. אין דבר שאמור למנוע ממך להפוך לאמא כמו שתמיד חלמת להיות. 

מהי פיברומיאלגיה?

סיפרנו לך על קצה המזלג מהי פיברומיאלגיה, אך יש עדיין דברים שחובה להכיר. המחלה עצמה מתאפיינת בעיקר בכאב, לא קיימים עוד המון תסמינים נוספים. ישנן נשים שמספרות כי המחלה הזו מביאה איתה גם עייפות, העייפות מגיעה בגלל הכאב. כתוצאה מהמצב הלא פשוט ישנן נשים שמעידות כי הן נכנסו לדיכאון בהתמודדות עם המחלה. עלייך להבין כי מדובר על מחלה לא פשוטה, כזו שמשבשת את כל שגרת היום. המציאות שאותה הכרת עד הופעת המחלה תשתנה בצורה מהותית עם הופעת המחלה והסימנים שלה. אז האם אישה יכולה להתמודד עם פיברומיאלגיה וגם להיכנס להיריון על הדרך? זוהי ללא ספק שאלה מעניינת. 

כיצד פיברומיאלגיה משפיע בהיריון?

המחלה עצמה משפיעה על הגוף גם בימים כתיקונם, אין סיבה שלא תהיה השפעה גם בתקופת ההיריון. בתקופת ההיריון כמות ההורמונים בגוף עולה, הגוף עובר שינויים פיזיים אדירים. ישנם כאבים שמופיעים בשלב ההיריון, כאלה שכל אישה חווה אותם. הבעיה עם פיברומיאלגיה בהיריון היא שכל הדברים הללו הופכים להיות הרבה יותר מהותיים. הכאב הופך להיות בלתי נסבל, כזה שמחייב אתכם לשים אליו לב בכל רגע ובכל שניה. נשים רבות מספרות כי הן מתקשות להשלים את תקופת ההיריון ולהרגיש את ההקלה המיוחלת. 

איך מתמודדים עם פיברומיאלגיה בהיריון?

ישנה חשיבות להתייעץ עם הרופא לכל אורך הדרך, כל טיפול חייב לקבל את אישורו. אם הרופא מאשר את הטיפול, תוכלי לדעת כי ניתן יהיה להשתמש בו ביתר שאת. כיום הדרך המקובלת להתמודד עם פיברומיאלגיה בזמן ההיריון תהיה נטילת משככי כאבים. משככי הכאבים אמורים להקל מאוד על ההרגשה ולהקל במידה מסוימת על הכאבים המגיעים עם הפיברומיאלגיה. עם זאת חשוב להגיד כי לא כל משכך כאבים יהיה מספיק עוצמתי לתת את אותותיו. חובה עליכם להבין כי המשכך עושה את העבודה הרצויה, ולא יעמיד אותך בסכנה בתקופת ההיריון.

האם ניתן לצלוח היריון עם פיברומיאלגיה?

מצפה לך תקופה לא קלה, כזו שתגביר את מידת הכאב ותעמיד אותך במציאות שכמותה לא הכרתם. אך עדיין חשוב להגיד כי פיברומיאלגיה לא אמורה למנוע ממך להיכנס להיריון. אומנם מדובר על מחלה לא נעימה, אך עלייך לחשוב על עצמך ועל השאיפות שיש לך. אין אישה שלא רוצה להיות אמא, לכן חובה לתת לה בדיוק את מה שהיא צריכה. כל מה שעלייך לעשות זה להתייעץ עם הרופא המומחה בפיברומיאלגיה יחד עם רופא הנשים שלך. שניהם ביחד יבנו תוכנית מסודרת שתאפשר לך לצלוח את התקופה המאתגרת שנמצאת לפנייך. מעבר לכך תזכרי לכל אורך הדרך כי מדובר על תקופה זמנית, בעוד תשעה חודשים כל הקושי ייעלם.  

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *