עשר עובדות מעניינות על תחילת ההיריון 

2

היריון הוא אחד מהתופעות המרתקות, המרגשות והמסתוריות ביותר שאישה עשויה לעבור במהלך חייה. אם את נמצאת בתחילת הדרך, את ודאי חווה תערובת מבלבלת של רגשות, ואת מסוקרנת מאוד לגבי מה שקורה אצלך בבטן. להלן עשר עובדות מרגשות, מעניינות ומשעשעות על הריונות שוודאי תשמחי להכיר. 

  • עוד מקום בלב

אם את מרגישה שתהליך ההפיכה לאם גורם ללב שלך להתרחב – את לא טועה! נפח הדם שלך ילך ויגדל עד לפי 1.5 מהרגיל, וליבך יפעם חזק ומהר יותר, ואפילו יגדיל את נפחו כדי לתמוך בכל התהליכים המופלאים המתרחשים בגופך.

  • על שיער ועל צרבת

עד לאחרונה זה נחשב למיתוס, אך כעת הוכח כי נשים הסובלות מצרבת נוטות ללדת תינוקות עם יותר שיער. לא, זה לא דגדוג השיער ברחם שגורם לצרבת, אלא רמות גבוהות של הורמונים מסוימים התורמים להתפתחותן של שתי התופעות. 

  • טבלה סינית – הסוף לספקות

אם את בתחילת הדרך וממש רוצה לדעת אם להתחיל לערוך רשימות של שמות לבנים או לבנות – תשמחי לשמוע כי לסינים יש שיטה עתיקה לקביעת מין הילוד. טבלה סינית, אשר האגדה מספרת שהתגלתה בקבר של קיסר סיני קדום לפני מאות שנים, מאפשרת להורים המצפים להצליב את גיל האם עם החודש בשנה בזמן ההתעברות, וכך לגלות את מין היילוד – ואפילו לתכנן את ההיריון על פי המין הנחשק!

  • דימום בתחילת ההיריון – לא תמיד סיבה לדאגה

אם את חווה דימום קל בשבועות הראשונים להריונך, אין סיבה להיכנס לבהלה. ייתכן מאוד שמדובר בתופעה הנקראת “דימום השתרשות“, המתרחשת כאשר הביצית המופרית נצמדת לדופן הרחם. דימום השתרשות אינו מסוכן, והוא מתרחש בקרב כ-20% מהנשים. כמובן שבכל מקרה כדאי לגשת לרופא כדי לשלול בעיה רפואית חמורה יותר. 

  • תתגמשי קצת

במהלך ההיריון, הגוף משחרר הורמון בשם רלקסין שמרכך את הרצועות והרקמות שסביב המפרקים. בפועל, זה אומר שאת הולכת ונעשית גמישה יותר. הגמישות החדשה הזו נועדה להקל עלייך בזמן הלידה עצמה. 

  • עניין של טעם

זה אולי נשמע כמו מדע בדיוני, אך נראה כי טעמים חזקים במיוחד יכולים לעבור דרך מי השפיר ולהשפיע על התינוק! נמצא כי העוברים הקטנטנים שבבטן אף עשויים לפתח בילדותם העדפה לטעמים שהם נחשפו אליהם. 

  • עניין של ריח

במהלך השליש הראשון (ולעיתים גם לאחריו) נשים מתברכות לעיתים קרובות בחוש ריח חזק באופן יוצא דופן. הסברה היא כי מדובר בדרכה של האבולוציה לעזור לנשים בהיריון להימנע ממזונות מקולקלים או רעילים. נשמע כיף? לא בהכרח. חוש ריח מוגבר עשוי להפוך ריחות מסויימים, אפילו נעימים, למציפים ובלתי נסבלים. 

  • מוח היריון – זה לא מיתוס!

מסיבה שעדיין לא לגמרי מובנת למדע, נראה כי נשים בהיריון באמת נוטות לחוות הידרדרות קוגנטיבית כלשהי הפוגעת בזיכרון, בריכוז וביכולת פתרון הבעיות שלהן. ייתכן כי הסיבה היא פשוט התשישות וההצפה הרגשית שמתרחשים בעת הזו והם משתלטים על הראש ומסיחים את הדעת.

  • כמה זמן נמשך חודש?

עובדה מפתיעה במיוחד לאימהות חדשות היא כי חודשי היריון אינם מורכבים בהכרח מארבעה שבועות. החודש הראשון, למשל, נמשך שישה שבועות, והחודש השביעי נמשך חמישה. מבלבל? זה בסדר, בקרוב תגלי שאת משך ההיריון סופרים גם כך בשבועות ולא בחודשים. 

  • דברי אליו – הוא שומע!

באיזור שבוע 18 התינוק שלך מתחיל לשמוע צלילים – אלה שמגיעים מתוך הגוף וגם אלה שמחוץ לו. לאחר הלידה, התינוק מראה העדפה לצלילים שהכיר היטב ברחם, ובראשם קולה של אימו ופעימות לבה. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *