רשימת ציוד לתינוק – קניות ללידה – תאומים ותינוק יחיד

2

לקראת לידה יש ציוד לתינוק שצריך לקנות. לקראת לידת תאומים יש הרבה ציוד. אז מה באמת צריך, מה נחוץ יותר או פחות, כמה לקנות, ואיפה ואיך אפשר לחסוך? ריכזנו עבורכם, ההורים שבדרך לתינוק אחד או תאומים רשימה שמסכמת את כל מה שצריך ולא צריך לקראת הלידה עם הערות מתוך ניסיוני האישי. 

כאשר אתם הולכים לרכוש ציוד לתינוקות שבדרך, במיוחד לאור העובדה שיש לכם רכישה גדולה לבצע, אל תתעצלו ותבדקו מחירים לפחות ב -3 חנויות.

אני יודעת שזה קשה וכבד להסתובב ושאין סבלנות, אבל אם תלכו עם רשימה (תוכלו למצוא רשימה להדפסה ללא הערות בקישור כאן) ותשוו מחירים בין החנויות, אתם עשויים להגיע להפרשים של מאות ואף אלפי שקלים בין חנות לחנות. אז אם אפשר לחסוך למה לא?

תתמקחו ותתעקשו ואתם יכולים להגיע להנחות מאוד יפות. כמו כן, מומלץ לרכוש את הריהוט והעגלה ויתר המוצרים מאותה החנות, אז ההנחה שתקבלו תהיה גדולה יותר.

את מוצרי הטיפוח כדאי לרכוש ברשתות הפארמים , זה יחסוך לכם המון!

ציוד יד 2 – גם אם זו לידה ראשונה ויש את ההתלהבות, אל תסרבו לקבל ציוד מחברים \ משפחה, זה יחסוך לכם המון כסף בהמשך ועם תאומים צריך. יש הוצאות רבות, אחרי כמה חודשים רוצים להשאר בבית ואני בעד לחסוך איפה שרק אפשר ולהשקיע את הכסף בדברים אחרים (מטפלת, צעצועי התפתחות ועוד).

לגבי ריהוט – אפשר למצוא באתר יד 2 מגוון מוצרים בחצי ואף רבע מחיר, במצב מצוין, וגם עגלות במצב מעולה.

 רשימה להדפסה ללא הערות בקישור כאן

במידה ויש לכם שאלות נוספות על ציוד לתינוקות , אתם מוזמנים לשלוח מייל ל: [email protected]

ואם יש לכם הערות נוספות, אתם מוזמנים להגיב!

רשימת ציוד ללידת תאומים

אביזרי האכלה וטיפול

מוצר כמות  הערות
בייבי סנס 2 במידה ויש אפשרות, השאילו מחברים, במידה והבייבי סנס לא חדש בצעו כיול דרך החברה ובדיקה שהוא אכן תקין
מכשיר אדים קרים 1 *לא חובה, לקנות אם הילד סובל מנזלת כרונית\הצטננות, אפשר לוותר בקניה הראשונית. במידה והחלטתם לרכוש, קנו דרך בית המרקחת של קופת החולים, תוכלו להשיג בהנחה משמעותית. כנ”ל לגבי מכשיר אינהלציה.
משטח החתלה 2 רצוי מבד, יותר נוח ונעים לתינוקות, במיוחד בחורף. מומלץ לשים סדינית בעת ההחתלה. אפשר לכבס בלי בעיה. יש גם את החיתולון של דגנית, מומלץ בחום!
משטח מונע החלקה לשידת החתלה 1 משטח עשוי סיליקון\גומי שמניחים על השידה מתחת למשטח ההחתלה והוא מונע את החלקת המשטח. עולה כ-20 ש”ח.
משאבת חלב חשמלית/ידנית  1 מומלץ להמתין לאחר הלידה על מנת לראות שההנקה מתבססת ושהמשאבה אכן נחוצה. אפשר להשאיל מיד שרה לחודש הראשון ובמידה ואת ממשיכה להניק לרכוש משאבה.
פטמות סיליקון למשאבת חלב תמתיני לאחר הלידה – לא חובה
מברשת לניקוי בקבוקים 1 מומלץ לקנות מברשת עם גוף מסיליקון ושערות עמידות, של אוונט מצוינת. המנעו ממברשות עם ספוגים שנשחקות מאוד מהר.
בקבוקים גדולים 2 לתקופה הראשונית טוב ליציאה מהבית לשעות רבות ולאחסון חלב שאוב בכמות גדולה.
בקבוקים קטנים 8 אל תמהרו לרכוש 8 בקבוקים מאותו הסוג, יש תינוקות שלא אוהבים פטמה מסוימת, רצוי לרכוש בקבוק קטן מסוג אחד או שניים ולראות מה התינוקות שלכם מעדיפים. יש תינוקות שאוהבים פטמה רכה וכאלה שמעדיפים קשיחה. העדיפו את הבקבוקים ללא ביספינול.
מחלק מנות 2 שימו לב בבחירת מחלק המנות שהוא נפתח ונסגר בקלות, מחלק המנות של אוונט מעולה  ואצלנו שרד שנתיים.
מוצצים  6 מומלץ לקנות 3 סוגים שונים (בד”כ באים בזוגות) גם סיליקון וגם גומי, לכל תינוק יש העדפה שונה למוצץ.
 מד חום דיגיטלי 2 כדאי לרכוש בבית מרקחת מדחום דיגיטלי גמיש ומהיר – עד 10 שניות ואף פחות, מדידת החום מתבצעת באופן רקטלי ורצוי שהתהליך יהיה כמה שיותר קצר.
מתקן לייבוש בקבוקים 2 אין צורך להשקיע, יש כיום מתקנים פשוטים עם מוטות שמחוברים אליהם, הם עושים את העבודה נהדר, וודאו שיש מקום לפחות ל4 בקבוקים, פטמות ומוצצים בכל מתקן.
שרשרת למוצץ 2 הקפידו לקנות שרשרת למוצץ עם קליפס לבגד ולא עם סיכה, גם אם יש לה אבזם בטחון.
אינטרקום 1 *לא חובה, רק אם אתם גרים בבית שבו חדר התינוקות רחוק מחדרכם, אפשר להסתדר בלי
תיק טרמי לשמירה על חום הבקבוק  1 מומלץ לרכוש תיק כפול עם מקום לשני בקבוקים, יש מקלקר או שאפשר להשיג גם מחמם בקבוקים נייד עם פטנט מיוחד שמחמם את הבקבוק תוך 5 דקות.
סטרליזטור 1 מומלץ לרכוש סטריליזטור פשוט למיקרו , יש גם טבליות טהרטף שעושות עיקור קר, שמים טבליה כל 24 שעות בקערה עם 2 ליטר מים, מכניסים את הבקבוקים והמוצצים לרבע שעה (לאחר שטיפה) והם מעוקרים. המוצר בשימוש בפגיות.

חיתולים וביגוד ראשוני

הרשימה הזו מתייחסת לקניה ראשונית. אל תמהרו לקנות כמות גדולה של בגדים מאחר ותאומים בד”כ נולדים פגים כך שייתכן ובגדי הגוף והאוברולים יהיו להם גדולים בחודש-חודשיים הראשונים, רכשו מעט מכל דבר ולאחר הלידה צאו להשלמה של ביגוד. בנוסף, אם יש לכם אפשרות להשאיל מחברים בגדים או ציוד, עשו זאת, זה יחסוך לכם כסף רב! בתקופה הראשונה מלבישים 2 שכבות של רגלית וחזיה ובימים קרים עוד משהו מעל.
מוצר כמות  הערות
רגליות לתינוק 20
אוברול לתינוק מפלנל 10 *רלוונטי לחורף
אוברול לתינוק מכותנה 10 *אל תקנו הרבה, במרבית המקרים תקבלו חליפות ואוברולים במתנה.
בגד גוף לתינוק 10
חזיות לתינוק 20
גרביים לתינוק 20 לגרביים לתינוקות יש נטיה ללכת לאיבוד בכביסה, השתדלו לרכוש גרביים מאותו הסוג ומאותו הצבע, רצוי בצבעים אחידים, כך זה יתאים לכם.
חיתולי טטרא 18 חיתולי הטטרא מאוד שימושיים לפליטות, לשים על העגלה, עליכם, בעריסה, ולתינוקות שפולטים הרבה למשל הם יתחלפו בקצב מהיר.
חיתולי פלנל 6 טובים לשים בעריסה במקרה של פליטות קשות או בחורף.

כלי מיטה וטקסטיל

מוצר כמות  הערות
מגן ראש לעריסה 2 רכשו 2 סטים לעריסה מהחנות בה אתם משכירים את העריסה, יש מספר גדלים של עריסות וכדאי שיהיה לכם את הגודל המתאים .
סדיניות ומצעים 4 מספיק לרכוש 2 סדינים לכל עריסה בנוסף לסט אחד (זמן השימוש הממוצע בעריסה הוא חודשיים-שלושה). במידה ואתם מתכוונים לשים את התינוקות בעריסה בתקופה הראשונה, אין צורך במצעים למיטה, אפשר לקנות סט אחד לכל מיטה עם מגן ראש ובהמשך 2-3 סדינים לכל מיטה.
שמיכה לעגלה 2 רכשו שמיכה אחת לכל תינוק, יש סיכוי טוב שתקבלו שמיכות במתנה לאחר הלידה.
שמיכה לעריסה 2 בד”כ הסט של העריסה כולל גם שמיכת פוך תואמת שתוכלו להשתמש בה, עם נושא השמיכות המתינו כדי לראות מה אתם מקבלים. (אני מצאתי את עצמי חודש אחרי לידה של תינוק אחד עם 8 שמיכות שונות!)
שעוונית לעריסה 2 בדקו שהגודל מתאים לגודל מזרן העריסה.
שק שינה  2 מומלץ במיוחד בימי החורף, זוהי מעין שמיכת צמר\פליז שהופכת באמצעות תיקתקים למעין שק שינה לתינוק. מאוד נוח במיוחד בימים קרים וגם יכולה לשמש כשמיכה לכל דבר בעגלה או בבית.
שמיכת צמר/ פליז 2 כנ”ל לגבי שמיכות.
מובייל למיטת התינוק 2 אין צורך לקנות את המובייל הכי מפואר והכי יקר , העיקר שיהיו בובות נעימות שיהיו תלויות מעל המיטה של התינוק. כאשר יש מנגנון של מוזיקה ותנועה זה נחמד.
מגבות 4 מומלץ לקנות מגבות גדולות עם כובע קפוצ’ון , מאוד שימושי במיוחד בימי החורף , אז עוטפים את התינוק. יש כיום גם מגבות “קנגורו” שנתלות על הצוואר של ההורים ואז יותר קל כשמוציאים את התינוק מהאמבטיה ועוטפים אותו.
מגבות פליטה 12 שימושי ונגיש כשהתינוק פולט.
מגש טיפולים 1 לדעתי מספיק מגש אחד גדול שיושב על השידה ובו שמים את כל מוצרי הטיפוח – קרם החתלה, מגבונים, מספריים, מברשת וכו’.
סדין לעגלה 2 לא חייבים לקנות סדין לעגלה, אפשר להסתדר עם חיתול טטרה, פלנלית או סדינית.
שק טיטולים 1 לא חובה. יש כיום מתקן שנקרא “בייביטול” שנתלה על הקיר  או השידה ומאוד נוח לאחסון של חיתולים ומוצרי טיפוח לתינוק.
וילון 1 לא חובה, תלוי ברצון שלכם לעצב את החדר.
סל כביסה 1 כדאי לרכוש סל כביסה מבד , יש באיקאה סלי כביסה נחמדים וזולים בעיצובים מדליקים לחדרי ילדים.

ריהוט וציוד משלים

מוצר כמות  הערות
עריסת תינוק 2 עדיף להשכיר, מרבית ההורים מסיימים עם העריסה לאחר חודשיים שלושה כשהתינוק מתחיל להיות פעיל והידיים והרגליים נתקעות לו בצדדים. העריסה קטנה וניתן לנייד אותה בין חדרי הבית. עלות של 20-30 ש”ח להשכרה לחודש בחנויות למוצרי תינוקות.
מזרן לעריסה 2 מומלץ לקנות חדש, לא תמיד המזרן של העריסה שתשכירו יהיה במצב טוב.
מיטת תינוק    2 לא דחוף, יכול להמתין לחודשיים שלושה לאחר הלידה.
עגלה 1 בדקו אם עגלת התאומים שבחרתם נכנסת לכם למעלית ולתא המטען של הרכב, מומלץ לקרוא את המדריך “איך לבחור עגלת תאומים” ולעיין במבחן עגלות תאומים שבאתר.
מזרן עגלה  0 תלוי בעגלה שבחרתם. אם לקחתם עגלת תאומים עם מזרן דק או קשיח מדי, כדאי לקחת מזרן. השתדלו מראש לבחור בעגלה שתהיה נוחה לתינוק מגיל לידה.
מנשא לתינוק 2 רצוי לרכוש רק אחרי הלידה, ממש לא חובה, לא כל התינוקות אוהבים מנשאים ויש נשים שמעדיפות מנשאים מערביים (כדוגמת בייבי ביורן וכד’) ונשים שמעדיפות מנשא מזרחי. המתינו לגיל חודש ואז גשו עם התינוקות לחנות. אפשר גם להזמין מחול את הבייביביורן בחצי מחיר דרך EBAY או אמאזון , רק תבדקו קודם שנוח לכן. לדעתי אחד מספיק. מנשא הוא פתרון מעולה לתקופת הגזים שנותן לכן להיות יותר זמינות ופנויות ומרגיע אותם.
שידה לחדר התינוק 1 מומלץ לרכוש שידה גדולה ורחבה, ברוחב של 110 לפחות ואם יש לכם מקום אז יותר, כדי שיהיה לכם יותר מקום אחסון לבגדים.
אמבטיה 1 רכשו אמבטיה פשוטה מפלסטיק. כדאי עם סטנד, אין צורך באמבטיות עם מגש מובנה , הן מגבילות בתנועה
בטיה\דפני 1 לדעתי הבטיה הרבה יותר נוחה מהדפני , מדובר על מעין מזרן ממולא בפתיתי קלקר שצף במים ומאוד נעים לתינוק. הדפני הוא מתקן מפלסטיק שפחות מתאים לתינוקות קטנים ועדיין צריך להחזיק אותם. הבטיה נותנת תמיכה יותר טובה לתינוק.
תיק החתלה 1 כדאי לרכוש תיק גדול עם תאים לבקבוקים- מקום לפחות ל4 בקבוקים. ודאו שהתיק שבחרתם יושב בצורה נוחה על גבי העגלה. חשוב שתהיה חלוקה גדולה של תאים כדי שתוכלו לשמור על סדר עם כל הציוד.
סלקל לרכב 2 במידה ויש לכם חברים\משפחה שילדו בשנתיים האחרונות, כדאי לבדוק אם אפשר להשאיל מהם סלקל לחצי שנה ולאחר מכן לרכוש מושב בטיחות שכבר ישמש קדימה. חסכו היכן שאפשר, יש עוד הוצאות רבות לפניכם. הסלקל לרוב ישאר ברכב כך שאין חובה בהתאמה לעגלה.
בסיס לסלקל 2 לא חובה למרות שהוא בטיחותי יותר.
כרית הנקה 1 כדאי לרכוש עוד במהלך ההריון. כרית ההנקה תעזור לכן לישון בצורה נוחה יותר עם הבטן הגדולה, בין אם מתחת לאגן או כשישנים על הצד ומניחים את הרגל ומורידים לחץ מהאגן.
לול ומזרן לא חובה ולא דחוף, אפשר לרכוש בהמשך בהתאם לצרכים שלכם.

תכשירי טיפוח לתינוק

את תכשירי הטיפוח לתינוק מומלץ לרכוש ברשתות השיווק והפארמים, בד”כ תוכלו למצוא מבצעים הרבה יותר אטרקטיביים ממה שיציעו לכם בחנויות למוצרי התינוקות. מגוון מבצעים  של 1+1 ועוד, פשוט תעקבו אחרי הפרסומים ותוכלו לחסוך עשרות שקלים. 
מוצר כמות  הערות
מגבונים לחים 8 נגמרים מאוד מהר , רכשו מראש 2 חבילות כדי שלא תתקעו. יש מגוון מבצעים ברשתות הפארמים על מגבונים. מומלץ לקנות מגבונים ללא ריח וללא אלכוהול שמקטינים את הגירוי.
סבון לתינוק   1 מומלץ לרכוש סבון עם פקק לחיץ, הרבה יותר נוח בזמן האמבטיה. רכשו אריזת חיסכון של ליטר או יותר.
תחליב גוף לתינוק 1 מומלץ לעשות עיסוי לתינוקות לאחר המקלחת לפני השינה בערב, זה מאוד מרגיע אותם ומחזק את הקשר איתם.
ספוג לאמבטיה 1 הכי טוב זה הספוגים הפשוטים והזולים, עושים את העבודה כמו שצריך.
אבקת כביסה ומרכך לתינוקות 1 רכשו מוצרים היפואלרגניים כדי למנוע בעיות בעור. יחד עם זאת, יש תינוקות עם עור רגיש, במידה ואתם רואים שיש לתינוק פריחה על הגוף המנעו מאבקת הכביסה\מרכך וגשו לרופא.
חומר דוחה יתושים לתינוק 1 לא חובה, מרבית התכשירים מתאימים מגיל חצי שנה, בדקו היטב את הוראות התכשיר.
כילה למיטת תינוק 2 אחד הפריטים הכי שימושיים בקיץ במידה ואין לכם רשתות, יש כילות מצוינות באיקאה או ברשת מוצצים בסביבות ה60 ש”ח, שמתלבשות מעל למיטת התינוק, ההגנה הכי טובה מפני יתושים.
משחות לטיפול בתפרחת חיתולים  1 מומלץ לרכוש אריזה קטנה כדי לנסות אותה על התינוק, יש תינוקות עם עור רגיש יותר לתפרחת ואז עדיף משחה עם מרקם עבה יותר.
מקלוני אוזניים 1 מקלוני פלסטיק עם בלון צמר גפן
מספריים לציפורני התינוק 1 יש כיום מספריים עם פטנט מיוחד כדי לא לפגוע בעור התינוק.
אלכוהול 70 אחוז 1 ממש לא חובה, אפשר במקום אלכוהול לשים שמן תינוקות על גבי הטבור של התינוק, תוך יומיים שלושה הוא יצא החוצה. זה פחות שורף .
שמן אמבט 0 ממש לא חובה, ואפילו מיותר לדעתי. מספיק לעשות אמבטיה עם סבון שמותאם לעור התינוק. העור שלהם רך ונעים גם בלי שמן ותכשירים מיותרים למעט בעיות עור ספציפיות.
טלק 0 לא חובה, לא השתמשתי בכלל.
מסרק ומברשת 2 בחרו מברשת עם שערות רכות ככל האפשר
מד חום לחדר 1 אין צורך להשקיע, אפשר לקנות מד חום פשוט לחדר ב10-20 ש”ח.

ציוד ללידה ושונות

מוצר כמות  הערות
שמן שקדים  1 במידה ואת צפויה ללדת באופן רגיל, הביאי מהבית בקבוק סגור וחדש של שמן שקדים על מנת שהמיילדת תעסה את האזור בעת הלידה.
מגבונים 1 כדאי שתהיה איתכן חבילה בתיק, המגבונים מאוד שימושיים בעת הלידה ואחריה.
בקבוקים קטנים 2 לא חובה, בתינוקיה יתנו לכם בקבוק אם תצטרכו. אפשר להביא מהבית כדי שהתינוק יתרגל לפטמה.
גרביים חמות  5 במחלקה בד”כ מאוד קר, גם בחדרי הלידה בגלל המזגנים.
משאבת חלב חשמלית/ידנית  1 לא חובה, יש בתינוקיה משאבה, אפשר לקנות ערכת התאמה למשאבה ב100 ש”ח. בבית החולים עלולים לגנוב לכן משאבה.
כסף קטן למכונות  לפני\אחרי הלידה יש לפעמים צורך במשהו מתוק או לאכול משהו, דאגו מראש להצטייד בכסף קטן למכונות למרות שהיום במרבית בתי החולים המכונות מקבלות גם כרטיסי אשראי.
פטמות סיליקון למשאבת חלב לא חובה.
תחתוניות עבות לספיגה יתנו לכן בבית החולים תחתוניות ותחבושות לספיגה, הן עובדות מעולה.
תחתוני רשת/ כותנה  10 ללייף יש תחתוני רשת מעולים וזולים, טוב לימים הראשונים אחרי הלידה כשהדימום אינטנסיבי. לאחר מכן כדאי לעבור לתחתוני כותנה.
2 חליפות שינה כהות 2 אפשר גם לישון עם הכותונת של בית החולים. החזה נוטף מחלב
חלוק  1 כדאי מאוד להביא איתך איזשהו חלוק נחמד מהבית כדי שיהיה לך להסתובב איתו בלילה או כשבאים אורחים ביום-יומיים הראשונים , זה מאוד עוזר ושימושי
גוזיה\חזיית הנקה 3 אני הסתדרתי מצוין עם גוזיות של דלתא, גם בעת ההנקה.  אם יש לך חזית הנקה, תביאי אותה איתך.
פדים להנקה  החזה דולף בימים הראשונים במיוחד בלילה, הצטיידי מראש בחבילה, עדיף פדים עם מדבקות שנדבקות לחזיה ומונעות תזוזה.
כלי איפור וכלי רחצה אל תתעצלי ,אחרי כמה שעות מהלידה תעשי מקלחת טובה, תתלבשי, תסתרקי ותתאפרי, ההתאוששות שלך תהיה הרבה יותר מהירה כשתראי טוב ותרגישי טוב עם עצמך למרות הדימומים והנפיחות. מניסיון.
בגד ליציאה מבית חולים 2 הביאי 2 חליפות\אוברולים ליציאה מבית החולים יחד עם סטים של 2 חזיות+ 2 רגליות לכל תינוק. וכמובן סט להחלפה למקרה של פליטה וכו/. את יתר הציוד תקבלי מבית החולים (חיתולים , קרם החתלה )
כובע לתינוקות  2 כדאי להביא לתינוקות כובע מאחר ובתינוקיה בד”כ מאוד קר , במיוחד בחורף, המיזוג עובד חזק.
מוצצים  4 הביאו 2 סוגים של מוצצים לכל תינוק.
בגד ליציאה מבית חולים 1 בגדים בשבילך , הבטן תהיה כמו בחודש שישי בערך לאחר הלידה. יקח לה כמה ימים לחזור לעצמה.
כפכפים למקלחת\קרוקס 1 הביאי איתך נעליים למקלחת או נעלי בית שיהיה לך נוח להסתובב איתן במחלקה.
מחשב נייד  בשום פנים ואופן לא, לא יהיה לך זמן לגלוש ואת ובן זוגך תהיו עסוקים עם התינוקות, יש המון גניבות בבתי החולים ואחרי לידה אתם לא מאופסים.
מצלמה  1 חובה!!
מטען לפלאפון  1 חשוב מאוד
רשימה לבעל  1 ליום שאחרי הלידה – תיאומים לציוד, מה לעשות, מה להביא, אם יש צורך לתאם עם רב, אולם וכו’.
שרשרת למוצץ 2 לא חובה.