מה צריך לשקול כשקונים רכב להסעת תינוק?

b

מצפים לתוספת חדשה ומרגשת למשפחה בדמות תינוק קטנטן ושוקלים להחליף רכב? הנה כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לקנות לבייבי שלכם את הרכב הכי בטיחותי, אמין ונכון עבורכם ועבורו

מעיין מליח, תוכן שיווקי בשיתוף מימון ישיר

כשמגיע תינוק חדש למשפחה, במיוחד כאשר זה התינוק הראשון, נדמה שכל העולם מתהפך על פיו ומשתנה. הכניסה לתפקיד החדש של אבא ואמא משנה את מהותנו, מסדר מחדש את סדרי העדיפויות וגורם לכך שכל עיסוקנו, לפחות בהתחלה, זה לדאוג לרווחתו של הפלא הקטן שהצטרף אל המשפחה. בהתאם לכך, אנו משנים לעיתים קרובות דברים מהותיים בסגנון החיים אליו התרגלנו עד אותו הרגע: מעבר לדירה גדולה יותר באזור שמתאים למשפחות, הערכות אחרת להרגלי החיים, ליציאות ובילויים, ובמקרים רבים גם רכישה של רכב חדש, כזה שמתאים יותר מכל הבחינות להתניידות עם תינוק. 

 

רוב ההורים מרגישים שבואו של תינוק מצריך רכב, לכן רבים שהתרגלו לחיים בתחבורה ציבורית, רוכשים רכב לראשונה לאחר הגעת התינוק, או לחילופין, משדרגים רכב ישן לרכב חדש יותר ובטיחותי. אם גם אתם מצפים לבואה של תוספת מרגשת למשפחה ובוחנים את האפשרות של רכישת רכב חדש או רכב יד שניה, אספנו עבורכם כמה שיקולים חשובים אותם עליכם לבחון לעומק טרם תעשו זאת. לגזור ולשמור. 

 

  1. כמה הרכב אמין ובטיחותי? 

לא פלא שזהו השיקול הראשון אותו נציין, משום שהוא ללא ספק החשוב ביותר. הדבר האחרון שאתם רוצים זה לנהוג ברכב ישן, שבנוי ומורכב מחומרים זולים, עם כריות אוויר לא תקינות. כשאתם עומדים לרכוש רכב, חפשו קודם כל את התוצאות שלו במבחני ריסוק ובטיחות, חפשו המלצות על אמינות הרכב ואפילו התייעצו עם בעלי מקצוע ומכונאים בסביבתכם. נסו למצוא רכב ש”לא רואה מוסך”, כפי שנהוג לומר, מחברה שידועה באמינות שלה, בהרכבה האיכותית ובאבזור הבטיחות העשיר. הסתכלו על כריות האוויר המוצעות בדגם ועל שלל מערכות בטיחות אחרות (שמופיעות לרוב רק בדגמים חדשים יותר, מהשנתונים האחרונים), כמו מערכות התראה על סטייה מנתיב וכו’. 

 

  1. הסתכלו על המרחב הפנימי של הרכב ועל תא המטען 

רוב הסיכויים שאם רכשתם רכב בעבר בתור רווקים או זוג צעיר, כנראה שלא בחנתם את תא המטען לעומק והוא לא היווה שיקול בבחירה. אולם, כאשר ניגשים לרכוש רכב כהורים לתינוק, המרחב הפנימי ותא המטען הופך משמעותי מאין כמוהו. ודאו כי תא המטען גדול מספיק להכיל עגלה עם כל הציוד, כולל האמבטיה (הסל הפנימי של העגלה בשלבים הראשונים של התינוק), כי ניתן להכניס לשם גם תיק התחלה, ובשלבים מאוחרים יותר גם בימבה, אופניים או כל ציוד אחר שהקטנצ’יק אולי ירצה. בחנו את המרחב הפנימי ובדקו אם כיסא תינוק נכנס שם בנוחות, גם כאשר מרחיקים מעט את כיסא הנוסע הקדמי, והאם מבוגר יכול לשבת בנוחות גם מאחור במידה והוא בוחר לשבת עם התינוק. 

 

  1. הכירו את האיזופיקס 

אם כבר התחלתם לחפש סל-קל או מושב לתינוק, כנראה כבר שמעתם את המושג, אבל אולי אתם לא לגמרי מבינים מה זה אומר. אז כך, איזופיקס אוISOFIX  , זה קיצור שמסמל את International Standards Organization FX, וזו מערכת שהפכה למעין סטנדרט בתעשיית הרכבים. מדובר במערכת שמותקנת בתוך הרכב שכוללת טבעות מתכת שמחוברת ישירות לשלדה ומהוות מעין נקודת עיגון לכיסאות בטיחות בתוך הרכב, מבלי שתצטרכו להשתמש בחגורת הבטיחות.

צורת החיבור איזופיקס בשיטה האירופאית צמצמה את אחוזי ההתקנה השגויה של מושבי רכב ל-4% בלבד בשנים האחרונות. אם כך, כאשר אתם קונים רכב, כדאי לוודא כי הוא מצויד במערכת איזופיקס, וכמובן לרכוש כיסא בטיחות שתואם את השיטה. אגב, בעת רכישת מושב הבטיחות, תוכלו לגשת לרשת ממנה רכשתם את המושב (או למגוון רשתות לציוד לתינוקות אחרות) ולבקש שמומחה הבטיחות בחנות יגיע כדי לסייע לכם להתקין את המושב ברכב באופן תקין ובטיחותי, ללא עלות. 

 

  1. ריפודים שקל לנקות 

עוד נושא שכנראה לא הייתם מסתכלים עליו כאשר הייתם רווקים והופך חשוב מאד בעת הזו הוא נושא הריפודים. למרות שאנחנו בטוחים שתנסו מאד להימנע מכך, הרכב שלכם הולך להתלכלך, בבמבה, בביסקוויטים, בחלב, בשוקולד, בארטיקים, בפירורי בורקס, בפליטות, בהקאות ובקיצור – יהיה שמח. נסו להסתכל על החומרים מהם מיוצרים המרחבים הפנימיים של הרכב, הפלסטיקה והריפודים, ולבחון את המרקם ואת סוג הבד, האם יהיה קל לנקות אותו, האם התפירה לא מאפשרת ניקיון יסודי בין החריצים וכו’. אנחנו לא אומרים שזו סיבה לפסול רכב לקנייה, ובוודאי לא חשוב כמו נושא הבטיחות, אבל זה כן שיקול שכדאי ומומלץ לקחת בחשבון. 

 

  1. ומה עם הרחבת המשפחה?

השיקול האחרון ברשימה שלנו, ואחד החשובים שבהם, הוא התכנון שלכם לעתיד, ואם אתם מתכננים להרחיב את המשפחה במהירות יחסית. ברוב המכוניות המשפחתיות, המרחב האחורי יאפשר הנחה של שני מושבי בטיחות, אך חשוב לבדוק באיזה אופן – האם שני מושבי הבטיחות יוכלו להתחבר לעיגון האיזופיקס? האם תצטרכו להרכיב את המושבים זה ליד זה או בשני צידי הרכב? האם יש מקום למבוגר נוסף שישב מאחור עם שני כיסאות בטיחות, משום שפעמים רבות הורה אחד יבחר לנסוע מאחור עם התינוקות ולסייע להם במהלך הנסיעה? האם תא המטען גדול מספיק כדי להכיל את כל הציוד הנדרש לשני תינוקות? אם אתם מתכננים להביא יותר מילד אחד בפרק זמן של כמה שנים קרובות, חשוב להכניס זאת לתוך השיקולים טרם בחירת הרכב המיועד. 

 

מקבלים את הבחירה הטובה ביותר עבור המשפחה 

לא פשוט לעיתים להתמודד עם כל השיקולים וההחלטות בדרך אל הרחבת המשפחה, אך בעזרת הטיפים האלו תוכלו לצמצם את טווח הבחירה שלכם לרכב חדש, ולהגיע מהר יותר להחלטה הנכונה, הבטיחותית והטובה ביותר עבור המשפחה שלכם. שיהיה בשעה טובה ונסיעה נעימה! 

 

* הכתבה כוללת תוכן שיווקי מטעם מימון ישיר. אין בפרסום המידע משום המלצה או מתן ייעוץ, והמידע אינו מחליף היוועצות באנשי המקצוע הרלבנטיים. קבלת החלטה כלשהי על סמך האמור לעיל היא על אחריות הגולש בלבד. מספר רישיון 54414.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *