האם כדאי לקנות מושב בטיחות משולב בוסטר או שני מוצרים נפרדים?

2

לקראת הרכישה של מושב בטיחות לילד הורים רבים מעוניינים לדעת איזה מוצר כדאי להם לרכוש, האם כדאי לקנות מושב בטיחות משולב בוסטר או שני מוצרים נפרדים? כאשר מגיעים לחנות המתמחה במושבי בטיחות מגלים עולם ומלואו, יש פריטים רבים, לכל מוצר יש יתרונות וחסרונות, לכן הבלבול רב, והורים רבים מתקשים לקבל החלטה.

מה זה מושב בטיחות משולב בוסטר?

מושב בטיחות משולב בוסטר הוא כסא רב שלבי המתאים לילדים בכל קבוצות הגילאים ולכל משקל, כלומר ניתן לרכוש מוצר אחד המתאים מגיל לידה, כאשר יש לחגור את הילד נגד כיוון הנסיעה, דרך כסא בטיחות המותאם לישיבה עם כיוון הנסיעה ועד לשלב בו יש להפוך את המושב לבוסטר מגביה עד שהילד אינו זקוק עוד למושב בטיחות. כלומר, משקיעים רק במוצר אחד ומקבלים מענה לכל שלבי ההתפתחות של הילד, ללא צורך לרכוש שני מושבים שונים.

מהם היתרונות ברכישת מושב בטיחות משולב בוסטר?

היתרון המרכזי ברכישת מושב בטיחות משולב בוסטר הוא ללא ספק הנושא הכלכלי. אין צורך להחליף את המושב מדי כמה שנים, רוכשים מושב בטיחות המתאים מגיל לידה ועד לשלב בו הילד אינו זקוק יותר לבוסטר.

מושב בטיחות משולב בוסטר הנקרא All in One מתאים ברוב המקרים לשימוש ככסא בטיחות לתינוק ממשקל לידה ועד למשקל של 18 ק”ג, במצב זה יש להושיב את התינוק נגד כיוון הנסיעה, על פי התקנות שנקבעו בחוק וחשוב מכך לפי ההמלצות של ארגון בטרם. כאשר התינוק מגיע למשקל 9 ק”ג ועד 18 ק”ג, הופכים את המושב על מנת שהילד ישב עם כיוון הנסיעה, וכאשר מגיע הזמן להושיב את הילד בבוסטר, המושב הופך לבוסטר ייעודי המתאים למשקל 15 ק”ג ומעלה, לרוב עד משקל 35 ק”ג.

מעבר ליתרון הכספי ישנם עוד יתרונות למושב בטיחות משולב בוסטר, למשל אפשר להעביר את המושב מהילד שגדל וזקוק לבוסטר לתינוק המצטרף למשפחה. כמו כן, רוב הדגמים של מושבי בטיחות משולבי בוסטר הם רחבים ועשויים להיות נוחים יותר לתינוקות ולילדים הקטנים. יש לזכור כי המושב רחב יותר מאחר ועליו לשמש גם כבוסטר.

מהם החסרונות ברכישת מושב בטיחות משולב בוסטר?

על פניו, העסקה של רכישת מושב בטיחות משולב בוסטר נראית עדיפה בגלל החיסכון הכספי ומאחר ואין צורך לרכוש שני מוצרים בנפרד. עם זאת, המציאות מוכיחה כי רוב ההורים יקנו בכל מקרה בוסטר בנפרד מאחר ולמושבי בטיחות יש תאריך תפוגה, ועד שמגיעים לשלב הבוסטר הפריט פג תוקף ומומלץ לא להשתמש בו.

חשוב לדעת כי רוב הדגמים של מושבי הבטיחות משולבי בוסטר מיוצרים לשוק בארה”ב, הם מתאימים גם למידות של הילדים האמריקאים ומיועדים בעיקר לרכבים הנמכרים בארה”ב, כלומר רכבים גדולים ומרווחים לעומת הרכבים הקומפקטיים יותר שנמכרים בישראל. לכן, יש לזכור כי מושב בטיחות משולב בוסטר הוא רחב ותופס שטח גדול במושב האחורי, ובמידה ומתכננים להרחיב את המשפחה הרי המושב גדול מדי ולא יהיה ניתן לחגור בנוחות 2 ילדים במושבי בטיחות ועוד ילד בבוסטר.

כאשר רוכשים מושב בטיחות משולב בוסטר חשוב להבין כי חייבים להתפשר על אלמנטים מסוימים, לדוגמה זווית שכיבה פחות נוחה עבור התינוק בשלב הראשון כאשר יש להושיב את הפעוט נגד כיוון הנסיעה. כמו כן, מושב בטיחות משולב בוסטר אינו יכול לזכות בציונים גבוהים במבחני הריסוק בכל המצבים הקיימים בו, לכן יתכן והמושב יקבל ציון גבוה במבחני הריסוק במצב ישיבה עם כיוון הנסיעה ולציון נמוך במצב בוסטר.

חלק מההורים ממהרים לרכוש מושב בטיחות משולב בוסטר מתוך האמונה כי המוצר ישרת אותם שנים ארוכות וכי הם יוכלו להעביר את המושב מילד אחד לאחר. לכן חשוב להדגיש כי לכל מושבי הבטיחות יש תאריך תפוגה, כדי להגן על הילד ולשמור על בטיחותו ועל חייו, אין להשתמש במוצר לאחר פקיעת תוקפו, לכן בכל מקרה ברוב המקרים ההורים ירכשו שני מוצרים, ובעצם היה עדיף להם מראש לרכוש סלקל או מושב בטיחות דו כיווני ולאחר מכן בוסטר.

אחת הסיבות שמומחים מסוימים טוענים כי עדיף לרכוש שני מוצרים בנפרד היא המשקל הגבוה של מושב בטיחות משולב בוסטר. במקרה של תאונה המשקל הגבוה עלול להפעיל לחץ כבד על גב הילד ולגרום לפציעה חמורה יותר. בנוסף, יש לזכור כי חברות המפתחות ומייצרות מושבי בטיחות משווקות דגמים חדשים ובטיחותיים יותר מדי שנה, כאשר מחשבים כי התינוק ישב במושב משלב הלידה הרי עד שיגיע השלב להעבירו לבוסטר הדגם הנרכש כבר מיושן ונחשב לפחות בטיחותי לעומת הדגמים החדשים, לכן ברוב המקרים ההורים יעדיפו לרכוש מוצר חדש ואיכותי יותר, ולא לקחת סיכונים מיותרים.

טיפים לרכישת מושב בטיחות

התקנת מושב בטיחות משולב בוסטר נחשב למורכבת יותר בהשוואה להתקנת מושב בטיחות רגיל או בוסטר, עם זאת רוב ההורים אינם מתקינים נכון את מושבי הבטיחות. לכן, הילדים שלהם חשופים לסכנה מוחשית, ולרוב ההורים אינם שמים לב גם לנושא פקיעת התוקף המושב.

מומלץ לכולכם להגיע לחנות בייבי לאב המתמחה במושבי בטיחות, כך ניתן לקבל ייעוץ מקצועי ולבחור במוצר המתאים ביתר הן למאפייני הילד והן למאפייני הרכב ולמגבלות התקציב. כמו כן, בסניפי הרשת יש מומחים להתקנת מושבי בטיחות ברכבים שעברו הכשרה להתקנת כסאות בטיחות מטעם ארגון בטרם. כך זוכים גם לשירות ולייעוץ מקצועי, וגם להתקנה נכונה ולהדרכה כיצד להתקין את מושב הבטיחות על פי הנחיות היצרן והתקנים המחייבים.