לול לתינוק – צריך או לא צריך וסקר השוואת לולים לתינוקות

יש לנו לול מפלסטיק שקיבלנו במתנה בברית של יובל.
הוא נמצא אצל אמא שלי מאז שהיא התחילה לשמור עליו והוא שימש אותו כמיטה לשינה ולפעמים במהלך היום כשהיא בישלה למשל אז היא שמה אותו לידה בלול
כל עוד הם לא מתחילים לזחול ולהתגלגל בחופשיות (עד חצי שנה בערך ויש כאלה שיותר מאוחר) לדעתי אין צורך בלול מאחר ואפשר לשים אותם על שמיכה ועל האוניברסיטה או מזרן פעילות.
יש את היתרון שככה הם לא על הרצפה ואפשר לעשות דברים בבית בחופשיות מבלי לפחד שהילד חלילה יפגע.
במקרים שבהם את רוצה שהילד ישן לידך ואין לך מקום למיטה בחדר זה גם יכול להוות פיתרון מצוין.


היום יש בשוק 4 סוגי לולים:
לול מפלסטיק, לול מעץ, לול מתנפח ולול קמפינג מבד.






לול מפלסטיק– לול נוח לשימוש, קל יחסית ללול עץ מבחינת משקל, יציב, גם הסורגים והחומרים שלו רכים יחסית לעץ, כך שאם הילד נופל חלילה ממצב עמידה המכה לא נוראית.
החיסרון שלו הוא הקיפול שיחסית תופס מקום.








לול עץ>
לול מעץ- הלול הסטנדרטי הישן, זה שכולנו גדלנו עליו,
הלול מיוצר מעץ בוק מלא ובעל רגליים רחבות ועבות למניעת שבר באזור הגלגל.
מאופין בעיקר ע”י שלבים רחבים בעובי 35 מ”מ הזהים לשלבים שבמיטות התינוק.
נושא תו-תקן ישראלי.
הלול הנמכר ביותר בישראל בשל חוזקו ומידותיו הגדולות.
מידות הלול:
חיצוני , 101X88, פנימי 93X83
חסרונות -הקיפול גדול יחסית, כבד יותר מהאחרים ותופס מקום. העץ הוא קשה והילד יכול לחטוף מכה חזקה יחסית אם הראש שלו נחבט בלול









לול מתנפח
לול מתנפח
לול מתנפח לתינוק, הניתן לנשיאה בקלות ממקום למקום ובכך לשמש תעסוקה לילדכם בכל מקום! הלול איכותי ובטיחותי ומתנפח בקלות. מידות הלול בסנטימטרים: 117х117х114 בעל צעצועים התלויים מלמעלה לשעשוע הילד התחתית מתנפחת על מנת לספק לילד סביבת משחק נוחה, רכה ונעימה, ועם זאת בטוחה לחלוטין.
ניתן להשגיח על הילד מכל הצדדים. החיסרון שלו הוא שהוא יכול להתפנצ’ר, מה שהופך אותו לבעייתי ולא כל כך עמיד לאורך זמן.
מחירו: כ-170 ש”ח






לול קמפינג מבד baby safe
לול קמפינג מבד-
מתקפל בד”כ לקיפול מטריה, וניתן לניוד ונשיאה גם מחוץ לבית.
הדפנות שלו מבד רשת די צפופה שאפשר לראות דרכה, יש האומרים שהתינוק לא רואה טוב דרך זה ושזה יכול לשבש לו את הראיה, אבל בהחלט יש לו יתרון שהוא קל ומתקפל קטן. המשקל הינו בסביבות 5-6 ק”ג.
היום לחלק מלולי הקמפינג יש גם כילה ומקום לאחסון הצעצועים באחת הדפנות של הלול.

המחירים של הלולים נעים בין 250-400 ש”ח בממוצע, תלוי בחנות.
לפני שאנחנו קנינו את לול הקמפינג שלנו, עשינו מעין סקר השואה והלכנו לראות כמה סוגי לולים. כולם עובדים על אותו עיקרון, הן מבחינת גודל, משקל, נשיאה וקיפול.
אנחנו מצאנו שהלול של חברת baby safe עשוי מבדים קצת יותר טובים, והמנגנון שלו קצת יותר איכותי והוא יותר קל מבחינת פתיחה וקיפול.
בדקנו גם לולים של doctor baby; infanti;easy baby שמבחינת קיפול היו הרבה יותר מסורבלים ונתקעו וגם אנחנו וגם המוכרות הסתבכנו עם הקיפול והפתיחה.
המוכרות בחנויות הסבו את תשומת לבנו לגבי לולי הקמפינג שהמנגנונים שלהם די עדינים ושחשוב לקפל ולפתוח אותם כמו שצריך אחרת הם נדפקים די מהר. אבל כשצריכים לול שיש צורך להתנייד איתו זה הפתרון האידיאלי. הוא מתקפל לתיק קטן וממש נוח לנשיאה.





לנו יש כמו שאמרתי לול מפלסטיק שהיה אצל אמא שלי ועכשיו אצל דודה שלי שמטפלת ביובל, ככה יש לו את הפינה שלו לישון שם בנוח, ואנחנו קנינו גם לול קמפינג בשביל הבית ושיהיה לנו לקחת להורים כי קשה לו לישון בעגלה, ולהשכיב אותו על מיטה זה מסוכן כי הוא זוחל, ואם משכיבים אותו על הרצפה על שמיכה נגיד אז הוא מתחיל לטייל ולהשתולל..
גם לפעמים אני רוצה לבשל או סתם לתלות כביסה והוא מטייל בבית ונעמד על דברים וזה מסוכן אז צריך להיות צמודים אליו כל הזמן (בן 9 חודשים) אז אני מקוה שלול נוסף יפתור לנו את הבעיות..למרות שרוב היום הוא מטייל על הרצפה בבית וככה אני מעדיפה, אבל פה ושם אם הוא יהיה בלול זה לא נורא.