צרכנות נבונה – שופינג לתינוקות בקליק מהבית בעידן האינטרנט

2

כן , בדיוק כך.

זה לא מסובך.

אם לפני 10 או אפילו 5 שנים מישהו היה מציע לי לקנות ציוד לתינוק שלי כגון עגלה, צעצועים או בגדים ואפילו ריהוט הייתי מסתכלת עליו במבט מלגלג וטוענת שהוא לא שפוי..

אבל היום, המצב בשוק השתנה לחלוטין.

בחו”ל למען האמת , כמו כל דבר בערך, הנושא עובד מצוין ופעיל ביותר.
אתרים כמו Babies R us , EBAY, ואתרים של רשתות ביגוד גדולות ומוכרות בחו”ל מוכרים כמעט הכל לתינוקות דרך האינטרנט, מדובר בענף שבו מגלגלים מיליונים ממכירות של ציוד לתינוקות והציבור מעבר לים מתייחס לרכישות דרך האינטרנט כדבר לגיטימי לחלוטין. סביר להניח שבתוך שנתיים שלוש כבר נראה מהפיכה ומחזורי המכירות של אתרי האינטרנט שימכרו מוצרי תינוקות בארץ רק יגדלו.

ניתן לראות מגמה של רכישות באמצעות האינטרנט שהתפשטה לתחומים נוספים כמו למשל ענף מוצרי החשמל הביתיים, שהיום רץ חזק מאוד באינטרנט ואנשים רבים מבצעים רכישות של מוצרי חשמל קטנים כגדולים באמצעות האינטרנט והדבר הפך לטאבו.

אני יכולה לראות את זה גם בענף הנסיעות ממנו אני מגיעה. עד לפני שנתיים, לפני כל חג או חופש ואפילו בחורף הטלפונים במשרד לא הפסיקו לצלצל. אנשים העדיפו לדבר עם סוכן נסיעות גם אם זה עולה להם קצת יותר, כי הם ידעו שיש להם אדם מקצועי מעבר לקו.
והיום, כל משרדי הנסיעות נמצאים בתהליך של מיתון קשה מאחר ואנשים מוצאים דרך האינטרנט מחירים זולים ב-5-15% מהמחירים שמוצעים להם ע”י המשרדים או אפילו דרך המוקדים הטלפוניים, וככה נחסכים מהם פערי התיווך ועלויות התפעול, דבר שגרם לקריסה כללית של הענף.
אנשים היום כמעט ולא מתקשרים אפילו כדי לברר מחירים מאחר ויש להם את כל המידע נגיש בבית, מול האינטרנט במחירים שלרוב ישברו את השוק. כבר קרה לי לא פעם כסוכנת נסיעות שנתתי ללקוח את ההצעה הכי טובה שאני יכולה, כמעט בלי להרויח עליו, ואחרי כמה שעות שאני הופכת עולמות כדי להשיג לו עוד קצת הנחה, הוא עדיין מוצא בלי יותר מדי מאמץ מחיר באינטרנט שאין לי אפשרות בכלל להתחרות איתו.

תחומים נוספים שבהם האינטרנט השתלט הם ענף הביטוחים, שירותים ממשלתיים, תשלומי אגרות וקנסות, אנשים אפילו למדו להזמין פיצה ואוכל דרך האינטרנט! וזה עובד מצוין עד כה.

 

בשנה האחרונה נראה שינוי ניכר בענף הציוד לתינוקות בארץ אשר החל להתפתח לכיוון האינטרנט והמדיה, וניתן לראות מגמה הולכת וגדלה של חנויות למוצרי תינוקות שמרחיבות את הפעילות שלהן לחנויות וירטואליות שבהן הן מציעות ללקוחות את אותם המוצרים שיש בחנות.

ברוב המקרים המחירים יהיו זולים יותר מהחנות למזמינים באינטרנט ובמקרים רבים באינטרנט ניתן למצוא מבצעים או פריטים מיוחדים שלא בהכרח קיימים בחנות.

בכל מקרה הקניה באמצעות האינטרנט יותר משתלמת בשל מספר סיבות :

 

חיסכון בזמן

נכון שזה כיף להסתובב בחנויות למוצרי תינוקות(במיוחד עבורנו, הנשים שאוהבות לעשות שופינג), אבל תעשו חשבון כמה זמן לוקח הסיבוב הזה בין חנויות, השוואת המחירים שלא נגמרת, נאמר שמצאת חבילת לידה אטרקטיבית אבל אין בחנות בדיוק את הדברים שרצית, או שראית מוצר בחנות מסוימת במחיר X ובחנות אחרת בסיבוב הקודם ראית את אותו מוצר בפחות כסף. תנסו לחשב את כמות השעות שבזבזתם או תבזבזו בסקר חנויות מקיף טרם הזמנת חבילת לידה, או סתם בהשוואת מחירים בין מוצרים גדולים כגון כסא בטיחות, כסא אוכל, צעצועי התפתחות, ותגלו שמדובר בשעות רבות שיכלתם לנצל אותן בחוכמה.
בלי לרוץ מחנות לחנות, בלי להתקל במוכרות נודניקיות שמנסות להתלבש עליכם ולנסות לדחוף לכם מוצרים שאתם פשוט לא צריכים,בלי להתרוצץ בכל החנות ולסקור את כל המדפים בשביל לגלות בסופו של דבר שהמוצר שרציתם אזל מהמלאי ובלי לבזבז זמן יקר בפקקים ובחיפוש חניה.

 

חיסכון בכסף

דבר נוסף שאנשים שוכחים הוא שכאשר אתם מטיילים בחנות, מן הסתם אתם נחשפים לפריטים רבים אשר חלקם תופסים את העין, וגם אם באתם  עם רשימה מוגדרת וברורה של פריטים שאתם צריכים לרכוש, סטטיסטית, הקניה שלכם תגדל ב-20-30% מאחר ו”על הדרך” תקחו גם פריטים נוספים שלא תכננתם לקחת כי המוכרת דחפה לכם, או כי חשבתם ש”הפריט הזה יכול להיות שימושי” או כי בדיוק היה “מבצע 1+1 או 2+1” והחלטתם לנצל אותו ובכך בעצם אתם מגדילים את סכום הקניה שלכם.
דבר זה קורה במיוחד כאשר אתם הולכים לקניות יחד עם הילדים. למי מאיתנו לא קרה שהילד היה קצת נודניק בעת הסיבוב אז נתנו לו איזה צעצוע קטן שיהיה בשקט עד שנגיע לקופה, ובסופו של דבר גם יצאנו עם הילד מהחנות יחד עם הצעצוע כי ראינו שהוא כל כך מתלהב ממנו..

כאשר אתם יושבים עם רשימה ממוקדת למול האינטרנט, משווים מחירים בין האתרים השונים ומזמינים בקליק אחד את הפריטים הדרושים מהאתר שהציע את המחיר הכי אטרקטיבי, אתם בעצם חוסכים כסף, מזמינים רק את מה שרציתם באמת ובמחיר הכי זול וברוב המקרים באינטרנט המחירים יותר זולים מאחר והמחירים מוצעים ללא עלויות התפעול של החנות, פער שלעיתים יכול להגיע בין 10-30% פחות. ואתם הקונים החכמים חוסכים. קחו בחשבון גם את החסכון בדלק ובחניה במקרים שבהם אתם נוסעים לחנות מרוחקת אשר עשויה לחסוך לכם כסף מצד אחד, אך העלות של הדלק והנסיעה והזמן שלכם מצד שני כבר הופכת את העניין לפחות כדאי ומשתלם.

נתקלתי באנשים שנסעו לירכא, לירושלים, לאזור הצפון ובאנשים שנסעו מעל לשעה בשביל להגיע לחנות מסוימת שהיא זולה יותר אך הם שכחו להוסיף את טנק הדלק שהלך על הנסיעה..

נוחות

מה יותר נוח מלשבת מול המחשב בבית, עם כוס קפה ביד, בבגדים נוחים ולהזמין את כל מה שרציתם בקליק אחד, בד”כ תוך יומיים שלושה כל הדברים אצלכם בבית עם שליח שיביא את הדברים עד לפתח ביתכם, בלי ללכת במשך שעות ולהתרוצץ בין חנויות, בלי לסחוב דברים ולהרים. במקרים רבים מעל סכום מסוים של הזמנה גם השליחות היא ללא עלות. אז תגידו לי מה יותר נוח מזה??

כל המידע נגיש וזמין עבורכם בכל שעה, ואתם יכולים לבצע אותו מהבית, בזמנכם הפנוי, לבצע השוואת מחירים ולבחור את המוצרים המשתלמים ביותר עבורכם מכל חנות ולבצע הזמנה תוך כמה דקות.

השוואת מחירים ומוצרים

כאשר אתם עורכים קניות דרך האינטרנט אתם יכולים בחיפוש קל באתרים כמו ZAP שנחשב כיום למנוע השוואת המחירים האובייקטיבי ביותר שיש ולבצע השוואת מחירים בין מוצרים שונים ובמקביל לבדוק מחירים של מוצרים ספציפיים בחנויות למוצרי תינוקות באינטרנט.

במקביל, כאשר תרצו לבחון מוצר מסוים, אתם יכולים פשוט לכתוב את השם שלו בגוגל, לקבל תוצאות רבות, לבדוק סקרים במידה ויש (כמו למשל סקר עגלות או סקר לולים שניתן למצוא כאן באתר), ולבדוק חוות דעת של משתמשים מפורומים או חנויות שונות. מומלץ גם לעשות בדיקה מול אתרים בחו”ל ששם לרוב ניתן למצוא סקירות וחוות דעת אובייקטיביות שיעזרו לכם לגבש דיעה על המוצר הספציפי. מומלץ לבצע סקרי שוק טרם רכישות של מוצרים “גדולים” כגון  עגלה, כסא בטיחות, סלקל, לול, כסא אוכל, טרמפולינות וכו’.

יחד עם זאת אני ממליצה למשל בתחום העגלות לשבת בבית על האינטרנט, לבחון סקרי עגלות, לקרוא ביקורות, לצפות בסרטונים במידה ויש(כיום בYou Tube ניתן למצוא סרטונים כמעט על כל כיסא או עגלה לתינוק) ולאחר מכן לעשות סקר גם באינטרנט וגם בטלפון היכן העגלה הכי זולה (ברוב המקרים זה יהיה דרך האינטרנט) ולמצוא את החנות הקרובה לביתכם כדי לבחון את העגלה ולאחר מכן לרכוש אותה מהמקום הכי זול.

בכלל כאשר אתם קונים דברים “גדולים” כגון כסא בטיחות, עגלה, סלקל, שידה ומיטה, תעשו קודם סקר קצר באינטרנט ולאחר מכן לכו לחנות הקרובה לביתכם, תבחנו את המוצר בעיניים ותבדקו אותו, חיזרו הביתה, השוו מחירים באמצעות האינטרנט ולפעמים גם שווה להרים טלפון לחנויות מסוימות ותקנו איפה שיוצא לכם הכי זול בסופו של דבר.

 

זמינות במלאי של מוצרים

לא פעם קרה לי שהגעתי לחנות על מנת לרכוש מוצר מסוים ובדיוק הוא אזל במלאי, או שלא היה את הצבע או הדגם הספציפי שרציתי. ברכישה דרך האינטרנט יש לכם אינדיקציה מדויקת בעת ההזמנה אם המוצר נמצא במלאי ואם ניתן לבצע רכישה מיידית. במידה והוא אזל אז עוברים לחנות הבאה או לחילופין יוצרים קשר עם הספק במייל ומקבלים תשובה תוך כמה זמן הוא יגיע.

 

הזמנת ביגוד לתינוק

למען האמת זה לא מסובך כמו שזה נשמע, רוב המידות של בגדי התינוקות בארץ הן סטנדרטיות, אני אישית חושבת שתמיד מומלץ לקנות במידה אחת יותר, כי תינוקות במיוחד בשנה הראשונה גדלים די מהר ותוך חודש חודשיים הבגדים כבר נהיים קטנים עליהם. בד”כ יש מידות סטנדרטיות ולרובן מצוין גם אורך, ואפשר לרכוש ביגוד ראשוני ובגדים לתינוקות ופעוטות דרך האינטרנט, למעט נעליים שזה לדעתי עדיף לרכוש כאשר הילד מודד וניתן לראות מה נוח לו יותר.

 

זמינות של החנות

כאשר אתם רוכשים מוצרים מחנות, אתם מוגבלים בד”כ לשעות הפעילות של החנות שלא תמיד מסתדרות עם שעות הפנאי שלכם, והזמן הפנוי שיש לרובנו הוא יום שישי בבוקר. תנסו להכנס לחנות גדולה למוצרי תינוקות ביום שישי.. אני בספק אם תצליחו לצאת משם תוך פחות משעה או להמתין פחות מרבע שעה עד שאחת המוכרות תצליח להתפנות אליכם וגם אז החנות תהיה עמוסה ורוב הסיכויים שתברחו משם די מהר.
כאשר מבצעים קניות באינטרנט אתם עושים את זה מתי שבא לכם, בלי סרבול, במידה ויש ילדים אז אחרי שהם ישנים בלילה, כשיש לכם זמן, או בסופי שבוע, בשקט, בלי כל הבלגן וההמולה.

עלויות משלוח

ברוב המקרים, ברגע שמזמינים מספר פריטים המחירים כוללים משלוח, או שישנה עלות סמלית עבור המשלוח בחלק מהמקרים. ודאו שיחד עם

המשלוח המחיר עדיין נשאר אטרקטיבי. ייתכן בהחלט מצב שבו תמצאו מוצר מסויים באתר מסוים במחיר זול במיוחד אך בתום ההזמנה תגלו שיש עליו עוד 50-100 ש”ח דמי משלוח , בניגוד לאתרים אחרים שבהם המחיר אולי יהיה טיפה יותר יקר, אך יכלול בתוכו גם את עלות המשלוח.

 

אמינות

כיום רוב החנויות באינטרנט אמינות, ולרובן יש גם חנות או שתיים שמגבות אותן. אבל בכל זאת, כן הייתי ממליצה לפנות לאתרים הגדולים יותר שגם יוכלו לתת מבחר גדול של מוצרים וגם לתת מחיר אטרקטיבי יותר , ועדיף להזמין מחנות שאתם יודעים שהיא גדולה, אמינה וותיקה, שמתמחה בענף התינוקות ולא סתם חנות וירטואלית שאף אחד לא שמע עליה.

יחד עם זאת, במידה ואתם לא מכירים את החנות או לא שמעתם עליה, תגגלו אותה בגוגל ותראו אם יש ביקורות טובות או רעות עליה. במידה ויש דברים לא טובים הם יצוצו מיד.

ודאו כי האתר משתמש באבטחת מידע ברמה גבוהה ובמידה ויש לכם ספק תמיד צריכה להיות אופציה למסירת פרטי כרטיס האשראי באמצעות הטלפון (במידה ואין אופציה כזו זה אמור להדליק אצלכם נורה אדומה).

כיום ישנן מספר חנויות למוצרי תינוקות ברשת, יש  את רשת “בייבי לאב” , את “בייבי דיל” , את TOYLAND ,  ועוד כמה אתרים נוספים אשר מוכרים מוצרי תינוקות.

כמו כן יש גם את ערוצי הקניות של “וואלה שופס” , נענע, Ynet וכל החנויות הוירטואליות, אך מאחר והן לא מתמחות בענף מוצרי התינוקות סביר להניח שלא תמצאו שם את המחירים הכי אטרקטיביים שיש, מהסיבה הפשוטה, שחנות שמתמחה בענף מסוים מוכרת יותר ומקבלת יותר הטבות והנחות וגם מציעה ידע ושירות מקצועי יותר ללקוחותיה.חשוב לקנות מחנות שיש לה “אמא ואבא” כדי שבמידה ויהיו בעיות לאחר הקניה יהיה לכם למי לפנות.

 

לסיכום אומר שאני באופן אישי מרוצה ממהפיכת האינטרנט הזו שהשתלטה גם על הקניות לתינוקות שלנו, זה חושף אותנו למוצרים חדשים, למבצעים אטרקטיביים, לתחרות טובה ובריאה בשוק ובענף שהמרוויח הגדול ממנה הוא הצרכן בסופו של דבר. בארץ התחום עדיין לא מפותח, אבל אני מאמינה שתוך שנה כבר נראה מצב שונה לחלוטין בענף מוצרי התינוקות.

 


Response (4)
  1. מיכל מרץ 25, 2010

    נולד את נהדר נוסף לצרכנות נבונה “קניתם”. כתבתי עליו גם בבלוג שלי. האתר http://www.kanitem.co.il/
    שווה לנסות.

  2. ענת אפריל 13, 2010

    נוטה להסכים עם רוב מה שכתבת כאן ובצעתי לא אחת רכישות שונות דרך האינטרנט. עם זאת, אצלי למשל, יש מוצרים שעד שלא “אמשש” אותם, לא תנוח דעתי… (-: גם עגלות תינוק לדוגמא, ניתן לקבל היום ברשת חוות דעת רבות ורשמים של אנשים, אך לא בהכרח מה שמצא חן והיה טוב לאחרים, יהיה גם טוב לך…

  3. אביגייל אפריל 20, 2011

    עגלות לקנות ממי שנותן שרות הכי טוב, ולא רק ממי שהכי זול. למרות שגם בזה קשה לדעת האם מה שמבטיחים בזמן הרכישה מקיימים בשעת הצורך בשרות. אנחנו אכלנו קש עם חברת מאדרלנד, שרות גרוע אבל שיווק יפה. יתכן שזה משהו ספציפי לנו, אבל כבר שמעתי מספר תגובות קשות בנושא השרות של היבואנים הרשמיים של מוצרים גדולים, שיש להם מונופול ומנצלים זאת על מנת לגבות עוד ועוד כספים. לכן יש לבדוק ולקבל חוות דעת גם על נושא השרות!!!

  4. נורית שנקר מאי 4, 2015

    שמי נורית שנקר ואני בעלת סטודיו לצילום “Feel the Film”. בין עבודתיי אני מציעה עבודות צילום לכל הגילאים, מרגע הלידה- צילומי הריון, צילומי ניו בורן וקייק סמאש לרך הנולד. צילומי תינוקות זו חוויה מרגשת, מדהימה ומצחיקה כאחד, ויש לי את כל הכלים על מנת להפוך אותה לחוויה בלתי נשכחת. דרך רגעי הבגרות- צילומי בת/בר המצווה ויצירת בוק לבת/בר המצווה. וכמו כן צילומים לילדים ולמשפחה.
    אתם מוזמנים להתרשם מהעבודות שלי באתר האינטרנט.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *