להבטיח את עתיד הילד שלך באמצעות גרין קארד לארצות הברית

הורים בכל רחבי העולם מנסים ליצור עתיד טוב ומבטיח יותר עבור ילדיהם ומשפחתם באמצעות מעבר למדינה אחרת. אינספור ישראלים פועלים בדרך זו גם כן, מסיבות שונות ומגוונות. המילה “רילוקיישן” הפכה שגורה ביותר בשפה הישראלית בשנים האחרונות והורים ישראלים רבים מעוניינים לעבור לעבוד ולהתפרנס בחו”ל, גם אם לתקופה תחומה של כמה שנים ולא בהכרח בשאיפה להישאר שם כל החיים.

גרין קארד לארה”ב מהווה את אחת הדרכים הבירוקראטיות הזמינות בפני ישראלים רבים לעבור לארה”ב. מהן הדרכים העיקריות להשיג גרין קארד לארצות הברית, אשר יסייע להבטיח את עתיד ילדייך ומשפחתך?

רילוקיישן ממקום העבודה

מעבר מסודר דרך מקום העבודה הוא בהחלט אחת האופציות הנפוצות והפופולאריות בימים אלו, וישראלים רבים אף בוחרים את המשרות בהן יעבדו על פי הסיכוי לקבל רילוקיישן ממקום העבודה בתוך פרק זמן של כמה חודשים או שנים. כמובן שאופציה זו רלבנטית עבור מי שעובד בתחומים בהם קיימים שיתופי פעולה עם חברות בחו”ל, או כאשר עובדים בחברה בינלאומית המחזיקה במשרדים גם בארצות הברית (לרוב יהיו אלו תאגידים אמריקאיים אשר מחזיקים מחלקה גם בישראל). רילוקיישן אינו אומר בהכרח קבלה אוטומאטית של גרין קארד לארצות הברית, אך זו התחלה טובה ומבטיחה לתהליך שעשוי להוביל לשם.

הגרלת הגרין קארד– מדי שנה עורכת ממשלת ארצות הברית הגרלה בה ניתן להשתתף בתמורה לתשלום ותהליך הרשמה, ובה מוגרלים כחמישים אלף זוכים אשר מקבלים גרין קארד לארצות הברית. ישראל היא מהמדינות אשר אזרחיה זכאים להשתתף בהגרלה, ולא מעט ישראלים כבר מצאו עצמם עבדים בארה”ב בזכות הגרלה זו. על מנת לברר את הדרך הטובה ביותר להגיש מועמות ולהירשם בהגרלה כדאי להתייעץ עם חברות המתמחות בתחום זה ספציפית (חברות המבצעות את תהליך ההרשמה להגרלה עבור לקוחותיהן).

קריירה אקדמאית – דרך נוספת להשגת גרין קארד לארצות הברית היא באמצעות קריירה אקדמאית – לימודים לתארים מתקדמים, החל מתואר שני ועד לפוסט דוקטורט. גם כאן, ישראלים רבים המעוניינים לבנות את העתיד של משפחתם וילדיהם בארה”ב בוחרים באופציה זו ומתקדמים בתחום אותו הם לומדים במטרה להגיע ללימודי דוקטורט בארצות הברית. לאחר מכן, קל הרבה יותר להמשיך לפוסט דוקטורט ולהישאר במדינה מספיק זמן על מנת לקבל גרין קארד, תהליך התאזרחות או דרך אחרת כלשהי להישאר במדינה. במקרה של בעלי מקצוע בעלי תארים אקדמאים מתקדמים, הסיכויים לקבלת גרין קארד גבוהים יותר.

קשרים משפחתיים –במקרים רבים בהם קיימים קשרי משפחה לאזרחים אמריקאיים ניתן גם לקבל גרין קארד, לאחר תהליך בירוקראטי מסוים. למשל, במקרה של קרבה מיידית לאזרחים אמריקאים (דוגמת אח או אחות…) יכול אחד מבני המשפחה לקבל גרין קארד איחוד משפחות, ובעקבות כך להוציא ויזות שהייה עבור שאר בני המשפחה.

לסיכום, גרין קארד לארצות הברית יכול במקרים רבים להבטיח עתיד טוב יותר עבור ילדינו ועבור המשפחה כולה. בין אם מעוניינים לעבור לגור ולהשתקע בארצות הברית ובין אם מעוניינים להעביר כמה שנים בחו”ל ולחזור לארץ לאחר מכן, גרין קארד לארצות הברית עשוי בהחלט להיות המפתח לכך.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *