הייתן קורבן לרשלנות רפואית? זה מה שעליכן לעשות 

2

אף אישה אשר נכנסת לטיפול רפואי כזה או אחר, לא מצפה לצאת ממנו עם נזק. להיפך. כשנשים, בכל הגילאים, הולכות לרופא בשביל לקבל טיפול, לעבור בדיקה או ניתוח, מצפות שהתוצאות יהיו בהתאם למה שהובטח להן, על פי רמת הוודאות הידועה מראש וכמובן בהתאם לסיכונים ולתופעות הלוואי האפשריות. כל מטופלת מצפה לקבל את הטיפול הטוב ביותר שהיא יכולה. 

לצערן של מטופלות רבות, לא פעם הן נופלות קורבן לטיפול רשלני מצד הרופאים או הצוותים הרפואיים שעובדים איתם. רשלנות רפואית היא תופעה שכיחה יחסית, גם אם לא כל אחד ואחת עדים לה, לשמחתם, עדיין מדובר על תופעה ידועה בתחום הרפואה וישנם לא מעט מקרים בהם מטופלות נאלצות להתמודד עם ההשלכה שלה. 

על מנת לדעת איך להתמודד עם מקרים של רשלנות רפואית, צריך להבין תחילה מה זה ומתי טיפול, בדיקה או כל פרוצדורה רפואית אחרת תוגדר תחת כרשלנית ויהיה ניתן לתבוע את הצוות ואת המרכז בו התבצע הטיפול. 

מה זו רשלנות רפואית ומתי טיפול מוגדר כך 

הגדרה של רשלנות רפואית בצורה הפשוטה ביותר היא, טיפול שחורג מהאופן הסביר בו הוא צריך להתנהל. כלומר, מקרים בהם איש מקצוע בתחום הרפואה נקט בגישה שאיננה סבירה לאור המקרה ולאור מה שנדרש ומתבקש ממנו כאיש מקצוע. 

זה יכול להיות שימוש בחומרים לא נכונים, זה יכול להיות חוסר תשומת לב, חוסר הקשבה לתלונות של המטופל, זה יכול להיות גם מקרים קיצוניים יותר, כמו למשל, אנשי מקצוע שאינם נוכחים בזמן הפרוצדורה, למרות שהם אמורים להיות ובמקומם ישנם מתמחים או גורמים אחרים, חסר ניסיון וידע מקצועי מספק. 

בכל אחד מהמקרים הנ”ל, אפשר לטעון לרשלנות רפואית. יחד עם זאת, כאשר מגישים תביעה צריך להוכיח לא רק מקרה של רשלנות אלא גם שהנזק שנגרם למטופלת אך נגרם כתוצאה מהרשלנות. כלומר, זה לא מספיק רק לטעון שהטיפול היה רשלני, אלא יש להוכיח שנגרם נזק והוא נגרם כתוצאה מהטיפול. 

מה יש לעשות במקרה של רשלנות רפואית?

בעיקרון, ברגע שעולה חשד למקרה של רשלנות רפואית מסיבה כזו או אחרת, יש לפנות אל משרד עורכי דין שמתמחה בתחום. הוא ידרוש לראות את כל המסמכים שקשורים למקרה, כמו כן הוא יבקש לגבות עדויות מאנשי הצוות השונים, סביר להניח שהוא יבחן מקרי עבר בשביל לראות אם מדובר במקרה פרטני או בקבוצה של מקרים, וכן הוא ייעזר במומחים בשביל לבדוק האם הצוות נקט בגישה סבירה או לא. 

חשוב להבהיר, מדובר אומנם בתהליך ארוך ומשמעותי, אך הוא חשוב מאוד בשביל להשיג צדק וגם בשביל שבית החולים או כל גורם אחר שנושא באחריות, אכן ישלם על מעשיו. ברוב המקרים, בוודאי אם לא מדובר במקרי מוות, יהיה ניסיון להגיע לפשרה מחוץ לכותלי בית המשפט, כאשר המקום בו התרחש הטיפול יהיה מוכן לשלם פיצוי מסוים למטופלת. 

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *