הדסה הר הצופים – ביות מלא או חלקי, לידה טבעית, מלונית במתנה, איפה ללדת?

2

הדסה הר הצופים – ביות מלא או חלקי, לידה טבעית, מלונית – לילה במתנה, מתלבטת איפה ללדת?

פעם, לפני הרבה שנים לפני שהיו בתי יולדות, כשאשה היתה יולדת, היא היתה מתאוששת מהלידה ועוברת לטפל בתינוק.

איכשהו ככל שהתפתחנו מבחינה טכנולוגית ורפואית, מישהו חשב שזה נכון לבוא עם רעיון שיאפשר ליולדת לנוח אחרי הלידה כאשר יש מישהו שמטפל בתינוק במחלקה של תינוקות – תינוקיה, עד תום האשפוז כשהאם שוהה עם התינוק לבחירתה.

לצערי במהלך האשפוזים שלי אחרי הלידות ולאורך השנים יצא לי לשמוע ולראות לא מעט אמהות שמעדיפות לנוח ולהתאושש אחרי הלידה בזמן שהתינוק שלהן, שאותו הן נשאו ברחמן 9 חודשים, נמצא בחדר קר, רועש ומואר, עם קולות שהוא לא מכיר והרבה פחד והתרגשות מהמצב החדש הזה כשהדבר היחיד שמוכר לו בעולם זה הקול של אמו וברוב המקרים גם של אביו.

הדבר שתינוק חדש שמגיע לעולם הכי צריך הוא החום והחיבוק והמגע והקול של אמא שלו. לא אישה זרה, ובטח שלא להגיע למצב שבו הוא שוכב בעריסה ובוכה עד שמתייחסים אליו. הטראומה של חוויית הנטישה שנוצרת שם, בימים הראשונים הללו, תלווה אותו באיזשהו מקום לא מודע למשך כל חייו.

אני זוכרת שכשילדתי את יובל, הבן הבכור שלי, ממש כעסתי על הצוות שהחליט שאני לא יכולה להיות איתו בביות מלא מאחר והוא נולד עם IUGR, שזה אומר קטנצ’יק וגם אחרי הלידה המשקל שלו ירד מ-2130 ל-1900 ג’ והוא היה צריך להיות בבדיקות קפדניות ביחידת מעבר שזה משהו בין תינוקיה לפגיה, רק שאסור להוציא אותו החוצה למחלקה.

זה כל כך ביאס אותי כי לא ככה דמיינתי את תחילת האמהות שלי אחרי שכל כך ציפיתי לה.

וכן, אני מבינה את זה שיש נשים שחוות לידות קשות וטראומטיות ויש תפרים ויש הרבה קיסריים, ועדיין, התינוק שלך זקוק לך.

אני זוכרת את השעות שאחרי הניתוח הקיסרי בשתי הלידות כשעות ארוכות שרק רציתי שיסתיימו עד שיחלפו ה-6 שעות של ההתאוששות מהניתוח ואוכל לקום וללכת לראות את הילדים שלי.

גם התאומות שלי שהגיעו 4 וחצי שנים אחרי הגיעו ליחידת מעבר, כי הן נולדות יומיים לפני שבוע 36 ולנוגה היתה מצוקה בלידה אז גם אותן לא יכלו להביא אלי למחלקה.

אני לא שופטת. אני יודעת מה זה כאבים. במיוחד כאבים אחרי ניתוח קיסרי ראשון ואחרי ניתוח קיסרי שני קשה. אבל יש אופטלגין ונורופן ועוד משככי כאבים כאלה ואחרים.

בשתי הלידות התעקשתי ללכת ולהיות עם התינוקות שלי בכל זמן שהם ערים, ביקשתי מהאחיות להתקשר אלי כשהם מתעוררים והייתי איתם עד שנרדמו. חוץ מלקלח עשיתי הכל לבד, כבר מיובל הילד הראשון שלי.

את התאומות לקחתי איתי למלונית בלילה השלישי כשהגיעו לגיל של 36 שבועות מלא, 48 שעות אחרי קיסרי.

עדיין כאובה ובקושי זזה והאחיות במלונית אמרו לי – בשביל מה לך להתאמץ? שימי אותן בתינוקיה ותוכלי לנוח.

איזה לנוח.

לא יכלתי לישון בידיעה שהתינוקות שלי לא איתי.

אז גם יובל, הבכור שלי ואבא שלו הצטרפו אלינו ויחד עשינו בונדינג למשך 2 לילות במלונית כשהן היו איתי כל הזמן, מסתגלות ומתרגלות.

וכן. זה קשה ויכלתי לנוח אבל העדפתי לקחת אחריות, לתת לילדים שלי מה שהם הכי היו זקוקים לו שם, בעולם החדש והלא מוכר הזה, את אמא שלהם.

אני ויובל בבונדינג ביחידת המעבר בתינוקיה במקום ביחד, בחדר. 

בית החולים הדסה הר הצופים שבירושלים מאפשר לכל יולדת לבחור איזה סוג של ביות היא רוצה עם התאמה אישית לכל יולדת.
אחרי הסיור שערכתי שם בשבוע שעבר, אם הייתי יודעת שאלו התנאים, הייתי בהחלט מעדיפה להגיע וללדת שם בירושלים, למרות שאני מראשון לציון, כדי להנות מתנאים מפנקים לאחר הלידה.

בית היולדות של הדסה הר הצופים מעודד נשים לביות מלא בשיטת הביות האישי.

ביות אישי הוא למעשה ביות מלא כאשר כל צרכי היולדת והתינוק מבוצעים בחדר וביניהם בדיקת רופא, טיפולים ליולדת ולתינוק ומעקב ובקרה והכל בתיאום עם היולדת ורצונותיה. מחלקת היולדות התחדשה עם חדרים מרווחים ומשופצים לביות מלא  כאשר יש רק 2 יולדות בחדר.
בכל חדר יש 2 שידות החתלה מצוידות ומאובזרות, כורסא, ומיטה.
כמו כן, במידה ויולדת מחליטה במהלך תקופת האשפוז שהיא אינה מעוניינת יותר בביות מלא, יוכלו להעביר אותה לחדר רגיל ולאפשר לה להשאיר את התינוק בתינוקיה.

חדרי הביות המלא המרווחים של הדסה הר הצופים

במידה וזו לידה ראשונה שלכן, אתן יכולות להיות רגועות מאחר וצוות האחיות נמצא לשירותכן וידריך ויעזור וישמור כשצריך (אם למשל תרצי להתקלח) ואתן לא לבד! חוץ מזה שאתן תראו שהאינסטינקטים כבר יקחו אתכן לאן שצריך..

כל יולדת יכולה לבחור כאמור אם היא רוצה ביות גמיש – לקחת את התינוק בזמנים לבחירתה ולהשאיר אותו בלילה בתינוקיה, או ללא ביות ואז זה בחדרים רגילים של 2-3 יולדות, או לחילופין ביות מלא בחדרים מאובזרים ומרווחים.

אם אתן שואלות אותי, מהמקום שלי כאמא, לא הייתי מוותרת על אף אחד מהרגעים הראשונים החשובים האלה עם הילדים שלי שבהם למדנו להכיר אחד את השני וכשהגענו הביתה לא היה שום הלם כי כבר ידעתי לטפל בהם והרגשתי בטוחה בעצמי.

ואם כבר לילה במלונית, בהדסה הר הצופים כל יולדת מקבלת לילה במלונית במתנה בלילה השלישי שאותו היא יכולה לנצל עד 30 יום מהלידה בהדסה בייבי (שבהדסה עין כרם) יחד עם הסעה מבית היולדות עם מונית וסלקל לתינוק או בבית ההבראה טלזסטון שמיועד בעיקר למגזר הדתי.

עוד פינוקים שמציע בית היולדות הם מטבח עשיר עם בופה שונה מהסטנדרט המוכר בבתי יולדות בארץ, ארוחות עשירות עם מבחר סלטים, גבינות ואוכל טרי וטעים.

שידת טיפולים לתינוק מאובזרת עם כל מה שצריך כדי לטפל בתינוק בימים הראשונים.הדסה הר הצופים

שירות נוסף שמציע בית החולים הדסה הר הצופים הוא מונית לכיוון אחד ללא תשלום גם ממרכז הארץ ואזורים נוספים.

כאשר תגיעו למחלקת היולדות, יש נציגה שתתן לכן ליווי VIP עד לחדר הלידה, תעזור לכן עם הבירוקרטיה והניירת ותדאג שתקבלו טיפול ויחס אישי מצוות המיילדות המקצועי שגם יבנה איתכן תכנית לידה ויעשה כל שאפשר כדי להפוך את הלידה שלכן לחויה נעימה.

בבתי היולדות של הדסה, בין אם זה הדסה הר הצופים או הדסה עין כרם, יש גישה קצת אחרת שרואה ביולדת יותר מתיק רפואי נוסף לעומס, אלא אישה שבאה לחוות את אחת החוויות המעצימות בחייה ולתת לה את התנאים המלאים לכך שהיא באמת תרגיש שהיא נמצאת במקום שמכבד אותה, את הרצונות שלה, דואג לבקשות שלה והולך לפי הדרך שלה.

 

חדר לידה בהדסה הר הצופים

 

עוד הטבות ופינוקים שהיולדות בהדסה הר הצופים מקבלות הן החזר מלא על קורס הכנה ללידה עד סכום של 500 ש”ח בין אם בחרו לערוך את הקורס במסגרת בית היולדות או מסגרת אחרת וגם קורס הורות מקוצר של מכון אדלר המוענק לכל יולדת ויולדת.

בנוסף, בימים אלו מוקמת קבוצת תמיכה לנשים שסובלות מדיכאון אחר לידה שמקנה מפגשים ללא עלות לנשים שילדו בהדסה במהלך השנה האחרונה על מנת לדאוג גם לצרכים הנפשיים של היולדות לאחר שסיימו את תקופת האשפוז בבית החולים ומרגישות שהן זקוקות למישהו שיהיה שם עבורן.

אני מודה שלמרות שמבחינתי אחרי 3 ילדים וגירושין סגרתי את הבאסטה, הסיור במחלקת היולדות בהדסה הר הצופים עשה לי חשק להכנס שוב להריון רק בשביל ללדת שם. כל כך חבל שלא ידעתי.

ברוריה, מנהלת יחסי הציבור של הדסה סיפרה שיש המון יולדות שמגיעות אליהם מכל רחבי הארץ, בינינו ירושלים זה רק 45-60 דקות מהמרכז וכך תוכלו גם להמנע מגלי המבקרים של העליה לרגל לאחר הלידה ובאמת להנות ממנוחה ושקט אחרי שתלדו.

בלי קשר, המלצה שלי כמישהי שמגיעה ממשפחה עירקית חמה ואוהבת שאוהבת להגיע לבית היולדות אחרי הלידה, קחו לכן שקט. תסננו מבקרים. חוץ מאמא אבא אחות או חברה טובה, תאמרו לאנשים לבוא לבקר בבית. אז תצטרכו יותר עזרה.

עכשיו , הימים הראשונים, זה הזמן לבונדינג שלך ושל התינוק החדש שלך.

אפרוח הגיע לעולם..

Response (1)
  1. L
    LILIA ינואר 16, 2017

    הי, האם את יודעת ממי ניתן לקבל פרטים בנוגע לקורס אדלר שהזכרת ? פעם ראשונה אני שומעת את ה…

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *