איך להתמודד בהצלחה עם הפרעות קשב וריכוז אצל ילדים?

2

בשיתוף פרמה גורי

הילד חסר מנוחה, לא מצליח להתרכז בלימודים, להתמיד במשימות ואפילו לא בקשרים עם חברים. נראה שמשהו תמידי מציק לו, אי שקט שלא נעלם וכל הסימנים מצביעים על כך שיש צורך באבחון כמו מבחן TOVA על מנת להבין האם הוא באמת סובל מהפרעות קשב וריכוז.
במידה והאבחון הצביע על כך שהילד אכן סובל מ-ADD  חשוב מאוד להעניק לו את הכלים הנחוצים לו לניהול איכות חיים טובה מעזרה בלימודים ועד אינטראקציה עם קבוצת השווים.
טיפים שיעזרו להורים להתמודד עם הפרעת קשב וריכוז אצל ילדים מאובחנים. השקעה שמשתלמת לטווח הארוך.

שמירה על השגרה
חשוב להקפיד על ניהול שגרה קבועה שחוזרת על עצמה מדי יום, כי ילד הסובל מהפרעות קשב וריכוז זקוק ליציבות. ניתן לקבוע אתו לוח זמנים ריאלי לביצוע וכדאי גם להכין עמו הכל מסודר יום מראש.

למשל, הכנת הילקוט על פי מערכת השעות, בחירת פריטי הלבוש ועד האוכל לארוחת עשר או צהריים. כדאי להקפיד גם על סביבת שינה נעימה בנטרול רעשי רקע והסחות דעת, כיבוי כל מכשירי האלקטרוניקה, שימוש במזרן אורטופדי, ווילונות לסינון אור וכדומה.

במקרים מסוימים אימון התנהגותי יכול לסייע מאוד הן בשמירה על מערכת היחסים במשפחה ועם חברים וכן לסייע לילד להחליף התנהגות שלילית ולא רצויה בהתנהגות חיובית רצויה. לעיתים כדאי גם לערב איש מקצוע לביצוע תיווך נכון של הסיטואציות המורכבות ולהקניית כלים לכם ולילדכם.

להתאמן וליהנות מכל רגע

אין ספק שפעילות גופנית מסייעת מאוד לילדים עם הפרעות קשב, כיוון שהיא מגבירה את רמות הדופמין והסרוטונין במוח המסייעים במיקוד ותשומת לב.

מומלץ למצוא פעילות גופנית שהילד יאהב ויתמיד בה לאורך זמן בין אם מדובר באומנויות לחימה, רכיבה על סוסים או שחייה ופעילות ספורטיבית קבוצתית גם תחזק את הכישורים החברתיים שלו.

התזונה קובעת
מחקרים רבים הצביעו על הקשר בין תזונה נכונה להשפעה חיובית על הפרעות קשב. מומלץ לצמצם ולהפחית ככל שניתן את צריכת המוצרים המעובדים המשומרים ועתירי סוכר ולהרבות מנגד במזונות המכילים כמות גבוהה של חלבון ואומגה 3 המסייעת בשמירה על תקינות מערכת העצבים, כמו גם מזונות עתירים באבץ וצריכה של פירות וירקות המכילים נוגדי חמצון לבריאות טובה.

גם מוצרי מזון בעלי ריכוז גבוה של ויטמין B יכולים לסייע דוגמת בננות וסובין ומוצרים המכילים מגנזיום כמו קטניות ושקדים ובמידת הצורך, אם עולה בבדיקת דם, להשתמש בתוספי תזונה להעשרת התפריט הקבוע.

היכון, הכן, להירגע

ילדים לא תמיד יודעים כיצד להרגיע את עצמם וכאן חשובה ההכוונה ההורית. אפשר לסייע לילד באמצעות דמיון מודרך, טכניקות נשימה, חוגים כמו טאי צ’י או יוגה ואפילו טיפול באומנויות או רכיבה טיפולית שיכולים לעזור לו להירגע וכך להתמודד עם סיטואציות מאתגרות במהלך היום יום.

עזרו לילדים לשמור על איכות חיים גבוהה גם עם הפרעות קשב וריכוז.

היכנסו לאתר https://www.omni.org.il/ לכתבות נוספות בנושא הפרעות קשב וריכוז, ADD, ADHD.

קרדיט תמונה RF123


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *