תרגול פסיכומטרי – למה הוא כל כך חשוב ואיך עושים אותו?

למה ולמי הפסיכומטרי נחוץ ולמה תרגול פסיכומטרי חשוב כל כך לקראת המבחן? כל התשובות בהמשך!

מטרת הפסיכומטרי

המטרה, לשמה נוצר המבחן הפסיכומטרי, היא לאפשר למכללות ולאוניברסיטאות לבצע סינון ראשוני של מועמדים ללימודי תואר ראשון. המבחן הפסיכומטרי, שלא בא לבחון הבנה של חומר מסוים, אלא את יכולת הלמידה של התלמיד, עוזר להן לנבא את פוטנציאל ההצלחה של המועמד בתואר הרצוי לו.

המסקנה

כדי להצליח להתקבל לתואר הרצוי ובמכללה או האוניברסיטה הרצויות, צריך לעשות את המבחן הפסיכומטרי. יותר מכך – צריך לקבל במבחן את הציון הדרוש! היות שמדובר על מבחן שלא עוסק בחומר מסוים, חשוב להתכונן לקראתו ולבצע תרגול פסיכומטרי וכך להגדיל משמעותית את סיכויי ההצלחה.

דרכים ללמידה

ישנן שתי דרכים אפשריות ללמידה לקראת המבחן הפסיכומטרי: למידה עצמאית או למידה בקורס ייעודי. בשני המקרים יש להצטייד בספרים המתאימים ולהשקיע זמן רב הן בלמידה והן בתרגול. כמובן, במידה ותבחרו להשתתף בקורס, הוא ייתן לכם מסגרת מוגדרת הן ללמידה והן לתרגול, החל ממתי צריך לתרגל ועד לאיזה חומר כדאי לתרגל בכל שלב.

הלמידה כתרגול

הדרך הראשונה לתרגל לקראת הפסיכומטרי מתרחשת כבר במהלך למידת החומר. ככל שנלמד אותו ונשנן אותו יותר, כך נפנים אותו טוב יותר. זוהי הסיבה לכך, שכדאי ללמוד לפסיכומטרי במשך כשלושה חודשים ולא למרוח את הלמידה לאורך חצי שנה ויותר. כמו כן, מומלץ גם לעבור בין הנושאים כדי לא לשכוח את מה שכבר נלמד.

החשיבות של תרגול פסיכומטרי

היות שמי שמקדיש זמן ללמידה לקראת המבחן הפסיכומטרי ודאי גם מאוד רוצה להצליח בו, עליו לחלק את זמנו באופן כזה, שיאפשר לו גם ללמוד, גם לחזור על החומר וגם לתרגל אותו. כידוע, הלמידה עצמה לא מספיקה וחשוב לחזור ולתרגל את החומר הנלמד ובמקרה של הפסיכומטרי, יש לתרגול גם יתרון נוסף – הוא מאפשר לתלמיד להתנסות בבחינה הפסיכומטרית, השונה מאוד ממבחנים אחרים, ולצבור ביטחון לקראת המבחן האמתי.

איך מתרגלים?

תרגול פסיכומטרי, בדומה ללמידה לקראת המבחן, אפשר לעשות באופן עצמאי או במסגרת קורס. קורסי ההכנה למבחן הפסיכומטרי כוללים גם זמן ייעודי לתרגול וכמובן, גם אמצעים שונים לתרגול בכיתה ובבית. בלמידה עצמאית ניתן לתרגל את החומר בעזרת מבחנים לדוגמה שיש בספרי הלימוד. כמובן, בתרגול עצמאי מומלץ לעשות את המבחנים לדוגמה לפי הזמנים הייעודיים לכל חלק במבחן ולדמות עד כמה שניתן את המבחן האמתי.

הדרך החדשה

לצד אפשרות של תרגול פסיכומטרי באמצעות ספרים לפסיכומטרי ישנה אפשרות גם לתרגל את החומר באופן וירטואלי באתרים שונים, המציעים למידה ותרגול באמצעות סרטוני הדרכה ומבחנים מקוונים. כך ניתן לתרגל בכל זמן ומכל מקום ואף להיחשף לתרגילים חדשים, שאינם מצויים בספרים שקניתם.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *