תינוק ברכב: בוסטרים, סלקלים ומוצרים חיוניים

יש לכם רכב, ויש לכם תינוק או ילד, ויש לכם צורך עז וטבעי לעשות כל מה שביכולתכם כדי שהתינוק שלכם יהיה בטוח, שמח ובריא. אין ברירה, אנחנו חייבים לנסוע מעת לעת ברכב, והתינוק שלנו איתנו. איך אנחנו מוודאים בצורה האחראית ביותר כי התינוק שלנו נמצא בסביבה בטוחה לגמרי, עם כל ההגנה הנדרשת? שימוש במוצרים ייעודיים כגון בוסטרים הוא לא עניין של המלצה, אלא חובה, שכן אין ברירה – צריך לקחת אחריות על העולל.
אל תתפשרו, אל תהמרו, ואל תשחקו עם כל נושא הבטיחות ברכב. חברות שונות ברחבי העולם משקיעות עשרות מיליוני דולרים באמצעי בטיחות לתינוקות וילדים, ועוד עשרות מיליוני דולרים בבטיחות למבוגרים. מחקר, פיתוח, שיפור והתאמה, ארגונומיה ונוחות לצד בטיחות ברמה הולכת וגדלה. ולנו כל מה שנותר זה ליהנות מפירות עמלם.

מוצרי חובה להורים: דבר ראשון בוסטרים

יש כל מיני מוצרים לשיפור הבטיחות של הילד שלכם ברכב, אבל אלו העיקריים והחשובים ביותר:

  • סלקלים – יכול להיות שהתינוקי שלכם יגדל להיות נהג מרוצים, אבל בשנה הראשונה לחייו בכל פעם שהוא ייכנס לרכב, הוא חייב לשהות בסלקל, התקן בטיחות ייעודי לתינוקות, אשר מותקן כאשר הילד נמצא כנגד כיוון הנסיעה. למה? מחקרים שונים ולמידה של שנים הובילו את התעשייה למסקנה כי זה ההתקן עם התוצאות הטובות ביותר לשמירה על חיי הילד במצבי תאונות דרכים.
  • בוסטרים – מתוך רשימת המוצרים החיוניים להורה המודרני, בוסטר הוא כנראה “נאמבר וואן”, המוצר החשוב ביותר, או לפחות עם טווח השימוש הארוך ביותר. התינוקות שלנו גדלים מהר, והשלב בו הם שוקלים כמה קילוגרמים בודדים חולף לעבר גיל הילדות. החוק בישראל מחייב כי כל ילד מעל גיל 3 שנים ועד גיל 8 ישבו על כיסא מוגבה, להלן בוסטר, אז אין בכלל מה לשקול כאן, אתם חייבים להתקין אותו. השאלה היא כמובן איזה בוסטר לרכוש.
  • כיסאות בטיחות – כיסא הבטיחות הוא שלב הביניים בין סלקל לבוסטר, וכמו הבוסטר, אם הוא ברמה גבוהה, אתם תוכלו להשתמש באותו הכיסא, בעזרת אפשרויות התאמה טכנולוגיות, לאורך כל תקופת השימוש בו, כשהילד גדל במהירות!

מה חשוב בבוסטרים?

בוסטרים צריכים להיות נוחים לילד, ובטוחים לילד, וכאשר הם ברמה גבוהה, הם יכולים למנוע נזקים מתאונה בעד כ-70 אחוזים מהמקרים. זה לא מספר שאפשר להתעלם ממנו. השילוב עם המידע הסטטיסטי מגיע עם החוק היבש שאומר שאנחנו, כהורים, מחויבים כך או כך להתקין בוסטר כל עוד הילד שוקל עד 18 ק”ג ולא חצה את רף ה 145 ס”מ בגובה.
אז עכשיו נשאלת השאלה איך לבחור בוסטר איכותי, והתשובה נמצאת בכמה קטגוריות. מעבר למחיר, שצריך להתאים לכיס שלכם, כאן אי אפשר לעגל פינות במחירים, חשוב לוודא כי הוא נוח לשימוש, ובמידה ואתם צריכים להסיר אותו הרבה, וודאו כי הוא נוח להורדה והתקנה מחדש.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *