שידת החתלה לתינוק

שידת החתלה, צריך או לא צריך? לקנות או לא לקנות?

אני שומעת המון הורים מתלבטים בקול סביבי, במיוחד בשלבים הסופיים של ההריון. הרבה אנשים טוענים ששידת החתלה זה דבר מיותר לחלוטין אבל אני חושבת אחרת. יש לי שידת החתלה שקנינו כבר בהריון הראשון, לפני 6 שנים ועד היום היא משמשת אותנו בכל החתלה לתאומות שכבר בנות שנה ו-3 חודשים.
זה הרבה יותר נוח כשיש שידת החתלה כי הגב לא נהרס, יש לך שליטה על התינוק ועל התזוזה שלו וכשהתינוקות מרגישים לא בטוחים הם לרוב לא ישתוללו מדי.
התפיסה המרחבית שלהם בסביבות גיל שנה מתחילה להיות קצת יותר מפותחת והם מבחינים בסכנה ולכן נמנעים מלנסות לרדת לבד מהשידה.

שידת החתלה – יתרונות

לשימוש בשידת החתלה יש מספר יתרונות. כאמור – גובה נוח להחתלה
אפשרות לבקרה על תנועתיות התינוק בעת ההחתלה.
במידה ויש לכם ארגונית בשידה יהיה לכם הרבה יותר נוח לחתל את התינוק שלכם כשכל מוצרי הטיפול זמינים ונגישים ולידכם.
שידה יכולה לשמש גם כארון לכל דבר ואם יש לכם שידה מספיק גדולה, היא תוכל בהחלט לשמש אתכם עד גיל שנתיים שלוש ללא צורך בשימוש בארון. אני מדברת מניסיון עם הגדול שלי.
 

שידות החתלה גודל

אם כבר החלטתם שאתם הולכים על זה ורוכשים שידת החתלה, תשקיעו טיפה יותר ותקנו שידה גדולה ורחבה. אין צורך בדופן מוגבהת למרות שאומרים שזה “ע”פ התקן” מאחר וההגבהה הזו בדפנות עלולה לשרוט את התינוק. הרי גם ככה אתם לא תשאירו אותו אפילו לחצי שניה על השידה לבד, ללא השגחה.
אני ממליצה לרכוש שידת החתלה ברוחב של 110 ס”מ לפחות ועומק של 60-70 ס”מ. גם מאחר ושטח האחסון של השידה יהיה גדול ושימושי יותר, וגם מאחר ותוכלו להשתמש במשטח ההחתלה לזמן רב יותר. התאומות שלי בנות שנה ו-3 חודשים, היום בגובה של כ-90 ס”מ (הן גבוהות..) ואני מחתלת אותן בצורה נוחה על השידה שלנו שברוחב של 110 ס”מ.
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

שידת החתלה
שידת החתלה

משטח החתלה

יש כיום במרבית הסטים לחדרי תינוקות, גם אפשרות לרכוש משטח החתלה תואם עבור שידה לתינוק.
יש משטח החתלה מבד ומשטח החתלה משעוונית.
אני דווקא ממליצה על משהו קצת אחר.
עם הבן שלי היה לנו משטח החתלה תואם לסט של סוויסרה שהיה ממש חמוד, אבל כשהילד עושה פיפי פעם בשבוע במיוחד בחורף כשמחליפים לו בהתחלה, משטח ההחתלה נראה לא משהו אחרי 20 כביסות.
המשטח עם השעוונית הוא די טוב כי אין לו את הבעיה הזו, מנקים עם מגבון לח וזהו, אבל בחורף הוא פחות נעים וצריך תמיד לשים עליו חיתול בד.
אני מצאתי לקראת הלידה של התאומות שלי פתרון מעולה – החיתולון של דגניתמשטח החתלה מעוצב וסופר פרקטי ושימושי שיש בו כל מה שצריך. הייתי מחתלת את הבנות ביחד עד גיל 5 חודשים, הוא יוצר הגבהה לדפנות השידה, יש לו מזרן נעים ורך ומלא תאים לאחסון. מומלץ בחום ושווה כל אגורה! תוכלו לקרוא עליו עוד כאןמשטח החתלה מעוצב
אני ממליצה בחום!
 

שידות לחדר שינה

במידה ויש לכם כוונה לשים את התינוק יחד איתכם בחדר השינה וגם את השידה מפאת חוסר מקום או כל סיבה אחרת, מומלץ לבחור בשידה בעיצוב קלאסי ונקי – לבן, שמנת או צבע עץ שישתלבו לכם בהמשך עם כל חדר. עדיף ללכת על צבע נייטרלי.
 
לסיכום, לדעתי האישית, שידה זה פריט הכרחי ביותר כשיש תינוק בבית וגם אם יש תאומים במיוחד.
אין צורך בשידה מעוצבת ויקרה, אפשר לקנות שידה בצבע לבן ולשדרג לה ידיות צבעוניות , יש בחנויות למוצרי תינוקות מגוון דגמים.
ואם אתם יכולים, תחסכו כמה שיותר עכשיו כי אחכ יש מלא מלא מלא הוצאות!
 
 [/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]