פוסט הכרות של מור סגמון עמותת חסון – התנגדות לחיסונים

2

שלום להורים.

למרות הזדמנויות קודמות לכתוב באתרים שונים, התרשמתי מאד לחיוב מאתר 2bmommy, איכות התכנים וקהל הקוראים שלו, וברצון והתרגשות בלתי מוסתרת הצטרפתי לקהילה.

אפרת ואני הורים לשלושה ילדים, גרים בעמק חפר, וכמו הורים רבים אחרים, עושים את דרכנו הפתלתלה במטרה לגדל ילדים בריאים, חושבים, שמחים בחלקם ותורמים לחברה. המסע לא קל וגם אין חוברת הפעלה והנחיות לתפעול תקלות, אבל ילדים, אתם יודעים, הם טעם החיים.

בעולמנו המודרני, לגדל ילדים בריאים זו אולי אחת המשימות היותר מתסכלות. פרסומים סותרים, מבחר אינסופי בין מדפי הסופרמרקט, אריזות צבעוניות, פרסומות מתעתעות ובעיקר – סביבה המעודדת צריכת יתר של ממתקים וכימיקלים צבעוניים לרוב.

במסע הפרטי שלי אל נבכי בריאות האדם, התפתחות הציביליזציה, התזונה, הרפואה המודרנית ודרך המלך שתבטיח לעצמי בריאות בת-קיימא, נחשפתי לפני כחמש שנים לספרה של ג’ודית דה-קאווה (Judith DeCava, PhD.) על החיסונים: Vaccination: Examining the Record.

ספרה של דה-קאווה הותיר בידי שאלות רבות, וברגשות מעורבים, לאחר שילדי חוסנו לפי הספר עד אז, איתרתי את ג’ודית וביחד מילאנו ספר נוסף בהתכתבויות ביננו, עד אשר נחה דעתי. עם הזמן מצאתי רופאים ומדענים נוספים המותחים ביקורת על החיסונים, ולאחר מאות שעות מחקר, עימות רופאים ורכישת תומכים נוספים מעבר לים, הצטרפתי לארגון “חסון”, הארגון הישראלי המספק מידע על החיסונים.

את הפתיח הטוב ביותר עד כה לחשיבה ביקורתית על החיסונים מצאתי בהרצאתה של דר’ שרי טנפני (Sherri Tenpenny, MD), המובא כאן במלואו:

אם אתה חדש למחלוקת סביב נושא החיסונים, אני מבקשת לתאר לך איך האדם הממוצע מתבונן בדיון הזה.

הוא רואה שתי קבוצות מרכזיות: רופאים הממליצים באדיקות על חיסונים, ורופאים כמוני, הממליצים על זהירות. לשתי הקבוצות דעות מוצקות, המנוגדות לחלוטין זו לזו. שתיהן טוענות לאמת. שתיהן טוענות להיותן בלתי משוחדות. שתיהן מבססות את עמדתן הבלתי מתפשרת על עדויות מדעיות. ושתי הקבוצות אמינות.

בתווך, הרוב הגדול של ההורים, המבקשים לברר למי להאמין, למה להאמין, ומנסים להחליט מהי טובת בריאותם שלהם ובריאות ילדיהם. הורים רבים, בוודאי רוב ההורים בארה”ב, נתונים ללחץ על ידי הרופא שלהם לחסן את ילדיהם. יחד עם זאת, ישנה קבוצה הולכת וגדלה המתנגדת ללחצים, לגערות ולהערות המזלזלות מהרופאים שלהם, בוחרים להמתין ולהתקדם עם המחקר שלהם עצמם, בטרם יחליטו באם לחסן, או אם לא לחסן.

זה קשה לכולם, לרופאים ולמטופלים כאחד, לוותר על אמונותיהם המושרשות שחיסונים הם בטוחים ויעילים לחלוטין, ושחיסונים הם טובים עבורנו. קבוצות גדולות בעלות סמכות, כמו המרכז לבקרת מחלות ומניעתן ( CDC) והאקדמיה של רופאי הילדים האמריקאית, שיבחו באופן חוזר את סגולות החיסונים במשך שנים, מכנים אותם “הפלא שמיגר מחלות זיהומיות מסוכנות ברחבי העולם”. וכן, בהחלט, במקרים מסוימים, חיסונים הובילו למיגור התפרצויות מחלות זיהומיות. אבל מה המחיר של זה בתמורה, במונחים של בריאות החברה שלנו בטווח הארוך? אנו חווים מגיפות של מחלות בקרב ילדינו: סוכרת, אסתמה, אלרגיות, אקזמה, הפרעות התנהגות קשב וריכוז, עיכוב בהתפתחות ואוטיזם. מה קרה בתוך דור אחד בלבד, שתרם למספר העצום של ילדים חולים בחברה שלנו? רוב הרופאים מסרבים אפילו לשקול את האפשרות שישנו קשר אפשרי בין המספר העצום של ילדים חולים לבין מספר החיסונים הגדול שהם מקבלים. זו דעתי האישית שאנו צריכים לבחון זאת יותר מקרוב. אנו חייבים להתייחס לנושא בריאות הציבור באופן מקיף יותר מאשר שיעור כיסוי חיסוני גבוה לעומת שיעורי זיהום נמוך, גרידא. אנו חייבים לבחון את ההשפעה הפיזיולוגית והחיסונית של החיסונים לבריאותנו בטווח הארוך.

ישנם רבים המאמצים פרדיגמה שונה על החיסונים. אלה הם אותם חסרי המזל שחוו באופן ישיר את הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מחיסונים, לפעמים נזק קטלני, וכן אלה שלמדו כי חיסונים לא בהכרח מגנים עלינו כפי שדווח לנו. בנוסף, ישנם כמה רופאים שגם הם אימצו עמדה שונה על החיסונים. אלו הם רופאים המטפלים בנזקי החיסונים בילדים ומבוגרים, ומשתמשים בטכניקות תקפות לעזור לקורבנות אלה להחלים.

לפקפק בחיסונים ולהגיע למסקנה שונה עליהם מבלי שחווית אירוע שלילי בחייך כקריאת יקיצה, נראה כקפיצה עצומה באמונתך. יחד עם זאת, ההחלטה להטיל ספק בבטיחות החיסונים כפשוטה, יעילות החיסונים ומדיניות החיסונים “מידה אחת מתאימה לכולם” בארצנו, צריכה להיות עתה קלה יותר.

הרצאה זו הציגה בפניך עובדות חדשות על הצד האחר של החיסונים. לרוע המזל, מידע זה אינו מוזכר על ידי אלה המקדמים תכניות חיסונים המוניות. אני מקווה שנתתי לך חומר למחשבה. אך בבקשה, אל תאמין לי. ואל תאמין גם לרופא שלך באופן פסיבי גם כן. יש הרבה יותר מידע זמין בנושא ממה שיש באפשרותנו לכסות כאן. כל אחד מכם צריך לבחון זאת באופן אישי ולהחליט בעצמו. זו אחת ההחלטות החשובות ביותר שתקבל בנוגע לבריאות ילדיך. השכל את עצמך. היה מעורב. עשה את שיעורי הבית שלך, ערוך את המחקר העצמי שלך. אתה תופתע ממה שתגלה.

 

אנא הצטרפו אלי למסע מרתק שבו נחשוף מעט מאותם פרקים בהיסטוריה של החיסונים עליהם לא תקראו בעיתון ולא במהדורת החדשות היומית. אלו הם פרקי ההסטוריה המתועדים היטב בספרות המדעית ובעדויות רופאים ומדענים רבים, פרקים הנדחקים לפינה על מנת לפנות מקום לתכניות החיסונים המוצעות לציבור ע”י ממשלות רבות.

תודה וקריאה מהנה!

מור סגמון, יו”ר “חסון – עמותה למתן מידע על חיסונים

 

 

עמותת “חסון” הינה עמותה ישראלית המספקת מידע אודות החיסונים בישראל ומסתמכת על רופאים, חוקרים, מחקרים מדעיים ופרסומים בכלי התקשורת ברחבי העולם. עמותת  “חסון” מעודדת הורים ללמוד את נושא החיסונים, על כל היבטיו, על מנת שיוכלו לקבל החלטות מושכלות ולהיות מודעים לחופש הבחירה העומד לרשותם.”


אתר עמותת חסון : http://www.hisunim.com

לקבוצת הפייסבוק  של הארגון, לעדכונים שוטפים: http://www.facebook.com/home.php?#/group.php?gid=218058287699


Response (1)
  1. עודד פברואר 22, 2010

    תודה, מור.
    אנחנו מחכים לפוסטים הבאים, ומקווים שיהיו כתובים בבהירות ובצורה קריאה כמו זה.

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *