עגלת תינוק לכל גיל – איך בוחרים עגלה ? איך לבחור עגלת תינוק ולמה חשוב לשים לב

איך לבחור עגלת תינוק לכל גיל?
בואו נודה בזה, עגלת תינוק היא אחת ממוצרי התינוקות הכי חשובים שיש ואחת הרכישות היותר משמעותיות שתצטרכו לבצע כאשר יש לכם תינוק חדש בדרך.

עגלה מוצלחת היא עגלה שתשמש אתכם מגיל לידה ועד לסיום השימוש בעגלה.

עם המצב היום, אפשר בהחלט להשאיל מחברים עגלה כבדה ואיכותית יותר לשלב ההתחלה, או אפילו לקנות ביד 2 עגלה עם אמבטיה במידה ואתם צריכים, ולאחר מכן להחליף בגיל חצי שנה לעגלת טיולון קלה , נוחה ופשוטה לשימוש ותפעול.


ובכל זאת, איזה סוג של עגלה תצטרכו בכל גיל?
לפניכם סקירה קצרה.
עגלת תינוק מגיל לידה עד חצי שנה :
מה שאתם צריכים – בשלב הזה, הדאגה העיקרית שלכם צריכה להיות עגלה שתאפשר לתינוק שלכם סביבה בטיחותית, יציבה ומוגנת, נוחה וחמימה.
מומלץ להתמקד בעגלה עם מערכת של בולמי זעזועים איכותיים שיוכלו להקנות לעגלה נסיעה נעימה עם כמה שפחות טלטלות וקפיצות קטנות בדרך שיגרמו לתינוק לתחושת אי נוחות.
חשוב מאוד לבחור בעגלה שנשכבת לזוית של 160 מעלות ומעלה, כדי שהתינוק יוכל לשכב בנוחות על הגב.
יחד עם זאת, יש תינוקות שאוהבים לשכב על הבטן או על הצד, למרות שזה בניגוד להנחיות משרד הבריאות.
את הילדים שלי למשל זה לא ממש עניין, אבל היו לי עגלות שאפשרו להם לשכב בנוחות בכל תנוחה וככה הם ישנו טוב יותר.


מה אתם רוצים – עגלת טרוול סיסטם או עגלה עם אפשרות חיבור לסלקל כדי שתוכלו לנייד את התינוק מהבית לרכב וחזרה ולא יהיה צורך להעיר אותו.
יש אמהות שבוחרות בעגלה עם אפשרות לחיבור סלקל בשלב הזה כדי שתהיה להן התניידות נוחה יותר עם התינוק והן קונות עגלה גדולה ומסורבלת יותר גם בהמשך.
נכון שזה יותר נוח לאם, אבל עבור התינוק מבחינה אורטופדית, לא מומלץ לשבת בסלקל ליותר מ-45 דקות ברציפות, ולכן מומלץ להשתמש בסלקל רק לטיולים קצרים.
עגלת טרוול סיסטם - פג פרגו סוויץ' - עגלה עם מושב מתהפך, אמבטיה, סלקל, ושכיבה עד 170 מעלות.


כדאי לשקול – אם אתן אמהות אורבניות או שאתן לא מתכוונות לנסוע כל כך הרבה עם התינוק בתקופה הראשונה, במקום טרוול סיסטם, כדאי לקנות עגלה עם אמבטיה.
פשוט מניחים את התינוק ויוצאים לטייל בלי חיבורים, מתאמים או פירוק והרכבה.
אפשר גם לקנות עגלה עם מושב שנשכב ל-160-180 מעלות עם מגן רגליים ואז לייצר לתינוק סביבה בטוחה ומוגנת.
ככה העגלה גם תתפוס פחות מקום בניוד ברכב. יש כיום בשוק גם מספר דגמים של עגלות עם אמבטיה רכה.
 


עגלה לגיל 6-12 חודשים
מה אתם צריכים – עכשיו כשהתינוק כבר יושב, מושב העגלה שלכם מקבל חשיבות רבה יותר.
חשוב שהמושב יהיה מרווח עם תמיכה אורטופדית לגב, שזוית הישיבה תגיע ל-110-100 מעלות ולא מעל , אחרת יהיה לתינוק שלכם קשה לייצב את עצמו.
זוית של 120 מעלות היא זוית של חצי ישיבה ואז לתינוק יהיה לא נוח כשירצה לשבת ולאכול.
זו הסיבה שבגינה מכרתי את עגלת הסטרולאייר של התאומות שלי אחרי שנה.
היא היתה פשוט לא נוחה מהבחינה הזו והעדפתי לטייל איתן בטיולון פשוט יותר של בייבי סייף .
כדאי שלמושב העגלה יהיו מספר מצבי שכיבה כדי להתאים אותה לשלבי ההתפתחות השונים של התינוק וגם לאפשר לו לישון בנוחות.
כמו כן, חשוב לוודא שלמושב יש רתמה עם 5 נקודות בטיחות כדי למנוע מהתינוק לקום או ליפול מהעגלה בעת הטיול.


עגלת BRITAX B SMART - עגלה משולבת עם מושב שנשכב ל-170 מעלות ונוחות מירבית לאם ולתינוק. אפשרות לאמבטיה.
עגלת BRITAX B SMART – עגלה משולבת עם מושב שנשכב ל-170 מעלות ונוחות מירבית לאם ולתינוק. אפשרות לאמבטיה.

עגלת תינוק לגיל חצי שנה ומעלה :
מה אתם רוצים – עכשיו כשהתינוק גדל קצת, אפשר לטייל איתו יותר מחוץ לבית, אתם תעדיפו עגלה שבה התינוק יכול לראות את פניכם, כלומר עם מושב מתהפך.
כדאי לשקול גם את זה :
עכשיו זה הזמן שבו אתם תתחילו לשקול לרכוש עגלה קלה ופשוטה יותר במקום העגלה המקורית.
ברגע שלתינוק יש יציבה טובה והוא יושב לבד. אתם תגלו שכשיוצאים מהבית עם התינוק ומקפלים ופותחים את העגלה מספר פעמים ביום, זה נהיה מסורבל אם היא שוקלת יותר מ-11-12 קילו.
וגם,  כשמטיילים עם עגלה ששוקלת 12 קילו + תינוק ששוקל 10 קילו + תיק ששוקל עוד 2-3 קילו, זה נהיה מתיש ומסרבל לדחוף את העגלה.
אז בשלב הזה הורים רבים עוברים לעגלת טיולון.
כדאי לחשוב על השלב הזה מראש, ולבחור עגלה שיש לה טיולון שהוא לא כבד מדי, יציב, ועם סל גדול בתחתית.

עגלה לטיסה -פאלי – עגלה מתקפלת לתיק – מותאם לטיסות – רק 6.9 קילו

 


12-24 חודשים
מה שאתם צריכים – הילד שלכם נהיה יותר עצמאי וסקרן ורוצה לבדוק ולגלות את העולם שסביבו. זה אומר שהוא הולך לבלות הרבה יותר מחוץ לעגלה ושאתם הולכים לסחוב אותה אז חשוב שתבחרו בדגם קל שקל עם קיפול קל, מהיר ונוח.
אם יש לכם התלבטות בין דגם כזה או אחר, לכו על הדגם שמתקפל יותר בקלות.
גם בשלב הזה עדיין חשוב שתהיה לעגלה רתמת בטיחות עם 5 נקודות אחיזה כדי שהתינוק לא יוכל לצאת מהעגלה (למרות שעל הילדים שלי זה לא עבד..) . חשוב לשים לב לסגירה ולפתיחה של סוכך העגלה, מקור להתפסות של אצבעות, שימו לב שהוא בטיחותי לתינוקות, כי הם אוהבים להתעסק עם כל מה שזז בעגלה בשלב הזה.

BUGABOO B PLUS - בוגבו בי פלוס - עגלת טיולון קומפקטית ,מעוצבת ונוחה לשימוש עם מושב מתהפך. שוקלת כ-9 ק"ג.
BUGABOO B PLUS – בוגבו בי פלוס – עגלת טיולון קומפקטית ,מעוצבת ונוחה לשימוש עם מושב מתהפך. שוקלת כ-9 ק”ג.

מה אתם רוצים – אתם תעדיפו עגלה שנוחה לניווט, עם יכולת היגוי טובה גם כאשר יש על העגלה משקל כבד, בזמן שהילד שלכם ירצה להחזיק לכם יד או שתרימו אותו, תצטרכו לנוות את העגלה עם יד אחת. מרבית העגלות לא מגיבות כל כך טוב, לכן כדאי שתשימו לב לקטגוריית ההיגוי במבחן העגלות, בדקנו בדיוק את הנקודה הזו עבורכם עם משקל של 17 קילו שהעמסנו על כל עגלה ועגלה.
כדאי לשקול גם : עגלה שמתקפלת בצורה קומפקטית כדי שלא תתפוס יותר מדי מקום ותשב בדרך קבע ברכב שלכם.


\
עוד נקודות שרלוונטיות לכל עגלה :
מגן שמש \ גשם – כדאי שתבחרו בעגלה עם מגן שמש שמגיע לזוית של 100 מעלות ומעלה כאשר המושב שוכב. ככה תקנו לתינוק שלכם הגנה טובה מפני שמש, גשם ורוח. עדיפות לעגלות עם מגן שמש נפתח.
 
סל אחסון – זה אחד החלקים הכי שימושיים בעגלה, במיוחד כשיוצאים עם התינוק לקניות או כשיוצאים בחורף להסתובב וצריך לשים מעיל, שמיכה ומנשא למטה או סתם אם יוצאים לטייל וצריכים לשים דברים . הרבה יותר בטוח לשים אותם בסל למטה. שימו לב שהוא נגיש גם כשהמושב שוכב, אחרת אתם תתקלו בהרבה רגעים מתסכלים בהמשך כשאתם בדיוק צריכים את הארנק והילד בדיוק נרדם..
מושב מרווח – שימו לב לרוחב המושב. נתקלתי בהמון עגלות מעוצבות ויקרות שלא לוקחות בחשבון את נוחות הילד. כדאי לשים לב שרוחב המושב מגיע ל-28 ס”מ לפחות כי אם יצא לכם ילד שמנמן (ואי אפשר לדעת את הדברים הללו מראש) , יהיה לכם בעייתי להמשיך עם העגלה, יש לי כמה חברות שהחליפו עגלות אחרי חצי שנה. (וקחו בחשבון בחורף מעיל ושמיכה).
ידית מתכווננת – יתרון מאוד גדול של העגלה , במיוחד אם יש הפרשי גובה משמעותיים בין בני הזוג.
מושב מתהפך – לא חובה אבל רצוי, זה יותר נוח. אפשר להסתדר מצוין גם בלי זה.
קיפול ופתיחה קלים ופשוטים – אחד הפרמטרים שזוגות רבים לא לוקחים בחשבון הוא נושא הקיפול והפתיחה. בד”כ כשתגיעו לחנות , גם אם תקחו את העגלה הכי מסורבלת שיש, המוכר יציג לכם אותה כאילו זה לא מסובך כמו שאתם חושבים, ויעשה את פעולת הקיפול והפתיחה עם הרבה דיבורים מסביב. נסו בעצמכם לפתוח ולסגור את העגלה מספר פעמים ושימו לב אם תתקלו בקושי כלשהו. אחרי שעשיתם את זה, דמיינו כמה חודשים קדימה כשיש לכם תינוק בוכה ביד או באוטו, גשם זלעפות בחוץ או שמש חמה ביותר או שקית קניות בידיים ואתם צריכים לעשות את הפעולה מהר. זה משמעותי. מניסיון.
עוד דבר שכדאי לקחת בחשבון הוא שלפעמים מטפלת או סבתות יהיו עם התינוק, וכדאי שתהיה להם עגלה נוחה לתפעול.
קיפול קומפקטי – לא הכי חשוב אבל כן חשוב. יש לא מעט עגלות שתופסות תא מטען שלם גדול. קחו בחשבון שלפעמים תרצו לנסוע עם אנשים אחרים ברכב, לנסוע באוטובוס או ברכבת או לנסוע ברכב של מישהו אחר ואפילו לנסוע לסופשבוע עם הילדים. כדאי שלעגלה שתבחרו תהיה אופציה של קיפול קומפקטי ביותר עם אפשרות לפרק גלגלים. אנחנו נסענו לסופשבוע באילת עם עגלת תאומים, 3 ילדים וחצי בית. העגלה התקפלה לצורה ממש שטוחה וקומפקטית שחסכה לנו מקום בתא המטען.
אתם מוזמנים לקרוא עוד על בחירת עגלה ב – מדריך לבחירת עגלת תינוק  ו מדריך לבחירת עגלת תאומים ואם יש לכם שאלות נוספות אנחנו בפייסבוק של 2BMOMMY .
כאן תמצאו רשימת ציוד לתינוק עם כל מה שצריך, לא צריך ורשימה להדפסה.
מומלץ לבקר גם במבחן העגלות הגדול שמתעדכן מעת לעת בדגמים חדשים ובנתונים הכי מדויקים על עגלות תינוק, בשיתוף עם אבי ורון.