עגלת תאומים סטרול אייר STROLL AIR – חוות דעת וסקירה

התאומות שלי בנות 3 שבועות. אמנם זה לא הרבה זמן אבל מאחר ואני לא מאלה שיושבות הרבה בבית ומנצלת כל יום של שמש כדי לצאת איתן, כבר יצא לי להשתמש בעגלה די הרבה פעמים ויחד עם הניסיון הרב שיש לי מביצוע מבחן העגלות הגדול יחד עם אבי ורון (ראו קט’ עגלות תינוק באתר), אני חושבת שאני יכולה לתת כבר חוות דעת די מוצקה לגבי העגלה.
אז נתחיל מזה שגם אני כמו כל אשה שנמצאת בהריון תאומים, התחלתי לבדוק עגלות בסביבות שבוע 25 אחרי הסקירה. האמת שהמבחר של עגלות תאומים שיש היום בשוק הוא לא מדהים ואין עגלה מושלמת.
הפנטזיה כללה עגלת רכבת נוחה לתפעול , נשכבת, מושבים מתהפכים וקלה.  הכי קרוב שמצאנו לזה היתה עגלת בבה קאר שהיא ממש יפה, וגם קיבלה ביקורות ממש טובות בחול והיא נשכבת ל180 מעלות והרבה יותר מוצלחת מהבייבי גוגר סלקט כי המושבים שלה נשכבים והם באותו גובה כך שלא נוצר מצב שבו תינוק אחד שוכב ורואה את הגב של מושב התינוק שמעליו. גם הקיפול שלה קומפקטי יחסית  אבל התפעול קצת מסורבל כשצריך להוציא ולהרכיב את המושבים כל פעם והחיסרון העיקרי שלה הוא המשקל – מגיעה לכ20 קילו.
מאחר ואני מתכננת להביא מטפלת בהמשך שהיא קרובת משפחה והיא קטנה במידות שלה ומאוד רזה, עגלה של 20 קילו לא תהיה פונקציונלית. גם בעלי פחות אהב את זה והעדיף עגלה רוחבית.
מבחינת העגלות הרוחביות יש את הזופר של שילב ואת הד”ר בייבי שהן די מוצלחות והקיפול שלהן ממש קל ונוח, הזופר אפילו יותר מוצלחת לדעתי כי המושבים והסוככים מגיעים כשתי יחידות נפרדות ללא סוכך משותף כמו בד”ר בייבי. היינו קרובים ללקחת אותה, אבל מה שהכריע היה הרוחב שלה – 78 ס”מ ומבחינת משקל היא 13 ק”ג ובהשוואה לסטרולאייר שהיא רק ברוחב של 75 ס”מ ועם מושבים מתהפכים, הסטרולאייר לקחה.
התלבטנו עוד קצת והגענו למסקנה שהסטרולאייר היא אחת המוצלחות שיש אם לא הכי מבחינת הצרכים שלנו.
הרוחב של העגלה הוא קריטריון מאוד חשוב. 75 ס”מ זה צר. זה עובר בכל דלת, אנחנו אפילו מצליחים להכנס לחדר של הרופאה בקופת חולים עם העגלה (משהו קריטי כשיש לך 2 תינוקות), היא נכנסת כמעט לכל מעלית, ואת הידית שלה אפשר להרים בזוית כך שגם אם המעלית קצרה, לרוב העגלה תכנס וגם לך יהיה מקום להשתחל פנימה.
הגלגלים שלה גדולים ויש לה מתלים מעולים ובולמי זעזועים שהופכים את הנסיעה איתה גם בדרכי עפר או דשא לחלקה ונעימה לתינוק.
מבחינת קיפול ופתיחה – בחנות זה היה נראה קצת מסורבל ומורכב לפרק ולהרכיב ולקפל עם האמבטיות במיוחד ולא הייתי בטוחה שהעגלה תכנס לי לרכב עם האמבטיות אבל כמו כל דבר מתרגלים להכל, ולמרות שאני בוגרת עגלת אינגליזינה עם הבן שלי שזו העגלה הכי נוחה לקיפול ופתיחה שיש , עדיין אני די מרוצה מהסטרולאייר.
צריך לפרק את האמבטיות – פעולה מאוד פשוטה וקלה ואז למשוך 3 קליפסים ואז העגלה קורסת ומתקפלת. לפתיחה פשוט מרימים את השלדה. פירוק הגלגלים כדי לתפוס פחות מקום בבגאז הוא קל ופשוט ומבוצע תוך שניות. לבעלי יש יונדאי I30 CW והיא נכנסת לו בתא המטען יחד עם האמבטיות כשהיא מקופלת ועם גלגלים מפורקים . אצלי ברכב (יונדאי אקסנט) היא נכנסת כשהשלדה בבגאז והאמבטיות במושב הקדמי.
בעיקרון יש אפשרות לגרום לאמבטיות לקרוס – אבל צריך להכניס יד מתחת לריפוד ולמשוך מוט תומך ואז האמבטיה קורסת לגובה של 10 ס”מ בערך ותופסת פחות מקום. אני מניחה שאצלי בבגאז האמבטיות יכנסו במצב כזה אבל מצאתי את זה קצת מסורבל ומעדיפה לשים אותן מקדימה. עם המושבים היא תכנס לי בבגאז בקלות.
מבחינת האמבטיות – הן נראות צרות וקטנות אבל לתאומים שנולדים קטנים גם ככה זה בהחלט מספיק. כרגע נוגה שוקלת כמעט 3 קילו ויש לה מקום ונוח לה וגם אחרי שעוטפים אותן בשמיכת פוך עדיין יש מקום. אצלי הן גם די ארוכות ועדיין יש המון מקום באמבטיה. במידה ואלו תינוקות חורף או שאתם יודעים שתצאו הרבה מחוץ לבית בתקופה הראשונית אני ממליצה כן לרכוש אמבטיה. רק לא מומלץ לשים תינוקות לישון באמבטיה לאורך זמן רב מדי (ללילה למשל) בגלל שיש בעיית אוורור באמבטיה של עגלה ועדיף עריסה.
בדיעבד זו היתה החלטה נכונה כי מאוד קר בחוץ ומתחת לבית שלנו יש רוחות מאוד חזקות במיוחד עכשיו בחורף כשקר, וכשהן בתוך האמבטיות הן מוגנות ומכוסות וגם כשאני הולכת איתן להביא את הילד מהגן הן עטופות בפנים בשמיכה וחמים ונעים להן.
אמנם מושבי הטיולון נשכבים ל175 מעלות והם ממש כמו שכיבה מלאה, אבל באמבטיה הן יותר מוגנות ואני גם אוהבת את זה שאין צורך לקשור אותן באמבטיה בניגוד לטיולון ואז זה פחות נוח אם הן רוצות למשל לשכב על הבטן.
הסל בתחתית העגלה מאוד גדול ואני שמה בו המון דברים. גם תיק החתלה נכנס בקלות.
העגלה מאוד יציבה, הידית שלה מתכווננת למספר מצבים ומתאימה גם לגבוהים , מגיעה עד 120 מ’ שזה נחשב לגבוה מאוד מבחינת ידית עגלה. היא גם יורדת עד 80 ס”מ שזה אחלה כשהלכתי עם הבן שלי להסתובב והוא רצה להרגיש גדול ולדחוף את העגלה.
אני תולה תיק על הידית והיא ממש לא קרובה אפילו ללהתהפך.
הסוכך של העגלה מאוד גדול ומקנה הגנה מעולה מפני שמש, רוח ואפילו גשם. ואפרופו גשם, העגלה מגיעה עם כיסוי גשם לאמבטיה\מושב. לא שנראה לי שאצא לטייל איתן בגשם אבל טוב שיהיה.
המושבים של הטיולון מאוד מרופדים ונעימים לתינוקות מבד סופג זיעה ויחסית לעגלות אחרות הם די מרווחים. בחנות נתנו לבן שלי שהוא בן 4 לשבת עליהם והיה לו נוח, המושב מאוד גבוה.
מבחינת עבירות היא אחת המוצלחות שנתקלתי בה.
היא נראית ענקית אבל בפועל כמו שכתבתי זה רק 75 ס”מ רוחב שזה נחשב סטנדרט בעגלות תאומים. עגלות שהן יותר צרות בד”כ פחות נוחות לתינוקות אחרי גיל שנה.
לסיכום, אני ממש מרוצה מהעגלה וגם ביקורות שקראתי מבלוגים של אמהות לתאומים בחול מראים על שביעות רצון מאוד גבוהה ולטענתן הסטרולאייר והבמבלרייד (שעדיין אין בארץ ומאוד דומה בתכונות למעט מושבים מתהפכים) הן 2 עגלות התאומים הכי מוצלחות שיש. אז אני מצטרפת להמלצות.
 
אנחנו קנינו את העגלה ברשת בייבי לאב, היה להם את המחיר הכי זול שמצאתי – 2250 ש”ח ללא אמבטיות ו3450 ש”ח עם אמבטיות ואחריות כמובן.אם יש בעיות אפשר ליצור קשר מרועי מסניף ת”א לגבי המחיר.
העגלה קנדית וממה שאני רואה באינטרנט יש בה את כל מה שצריך לעגלת תאומים והפופולריות שלה הולכת ועולה.
אם יהיו לי תובנות נוספות אשמח לשתף, אבל כרגע אני ממש מרוצה ונהנית לטייל איתה בחוץ.


Response (1)
  1. שירן מאי 17, 2014

    כתבה מעולה…
    אני בדיוק בשלב ההתלבטות וממש עזרת לי אז תודה ובהצלחה בגידול הבנות 😉

Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *