סיבות להתקרחות בגיל צעיר אצל גברים ונשים

סקירה כללית סיבות להתקרחות בגיל צעיר

נשירת שיער (התקרחות) יכולה להשפיע רק על הקרקפת שלך או על כל גופך, והיא יכולה להיות זמנית או קבועה. זה יכול להיות תוצאה של תורשה, שינויים הורמונליים, מצבים רפואיים או חלק נורמלי של ההזדקנות. כל אחד יכול לאבד שיער על הראש, אבל זה נפוץ יותר אצל גברים.
התקרחות מתייחסת בדרך כלל לנשירת שיער מוגזמת מהקרקפת. נשירת שיער תורשתית עם הגיל היא הגורם השכיח ביותר להתקרחות. יש אנשים שמעדיפים לתת לנשירת השיער שלהם לקרות ולא להסתיר. אחרים עשויים לכסות את זה בתסרוקות, איפור, כובעים או צעיפים. ועוד אחרים בוחרים באחד מהטיפולים הקיימים כדי למנוע נשירת שיער נוספת או להחזיר את הצמיחה. לדוגמא השתלת שיער בלייזר.

מה גורם להתקרחות אצל גברים? 

הרוב המכריע של הגברים שמתקרחים זה קורה בעקבותל מצב תורשתי המכונה התקרחות אנדרוגנטית, הידוע יותר בשם התקרחות גברית . 

התקרחות אנדרוגנטית מהי?

על פי האגודה האמריקאית לנשירת שיער, 95 אחוז מנשירת השיער אצל גברים נגרמת על ידי התקרחות אנדרוגנטית.
 תכונה תורשתית זו הנוטה להעניק לחבר’ה המתקרחים נגרמת על ידי רגישות גנטית לתוצר לוואי של טסטוסטרון הנקרא דיהידרוטסטוסטרון או בשמו המקצועי DHT.

 אז איך בדיוק תוצר לוואי הורמונלי זה גורם לנשירת שיער? 

ובכן, זקיקי שיער הרגישים ל- DHT נוטים להתכווץ עם הזמן. ככל שזקיקי השיער המושפעים הולכים וקטנים, אורך חייהם של כל שערה מתקצר. בסופו של דבר, הזקיקים המושפעים מפסיקים לייצר שיער, או לפחות את סוג השיער שאתה רגיל אליו. כך נראית ההתקרחות הקלאסית בגברים שבינינו.

השתלת שיער בלייזר לנשים וגברים

השתלת שיער בלייזר בארץ, מהיום זה אפשרי. השתלת שיער בלייזר הינה אופציה נהדרת לטיפול בנשירה. אך יש לדלל כמה שאפשר את הגורמים הללו שימנעו מהטיפול להיות מוצלח ב 100 אחוזים:

  1. ירידה משמעותית במשקל
  2. מצבים רפואיים מסוימים, כדוגמת בולמיה או אנורקסיה
  3. לחץ
  4. תזונה לקויה

השתלת שיער בלייזר לנשים וגברים יכולה להיות הפתרון עבורך: צרו קשר באתר http://hairpower.co.il/


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *