סגנונות עיצוב מטבחים – רעיונות לעיצוב מטבח

סגנונות עיצוב מטבחים

בחירה של סגנון העיצוב למטבח אינה בחירה פשוטה כלל וכלל, שכן העיצוב לא רק צריך להיות יפה ומזמין אלא כזה שתהיה בו אמירה אמיתית, כמו מסר, ממי שמתגורר בבית כלפי מי שמגיע להתארח ולאכול אצלו במטבח. אמנם המטרה היא שהמטבח יהיה פונקציונלי ויהיה בו כל מה שצריך על מנת להכין ארוחות בנוחות גבוהה, אך כיום ניתן דגש חזק על נושא העיצוב ועל מציאת ההתאמה האישית המושלמת בין המראה של המטבח לבין אופן השימוש בו. על מנת לבחור בצורה הנכונה ביותר את סגנון העיצוב הרצוי כדאי להכיר את הסגנונות המוכרים כיום ומה ההבדלים ביניהם.
 

מטבח בעיצוב כפרי

סגנון העיצוב הכפרי מתאים למי שרוצה שהמעבר מחלל הבית אל המטבח ייראה וייתן תחושה של כניסה אל בית מבודד בלב היער. העיצוב הכפרי מבוסס על שימוש בעץ בגוונים שונים וחמים, במראה הטבעי של העץ ועל יצירת אווירה חמימה, מזמינה ואפילו מחבקת. ברוב המקרים גם שאר חללי הבית יהיו מעוצבים באותה הרוח ואפשר יהיה לראות מוטיבים של העץ והחמימות בכל פינה ובכל חדר. סגנון עיצוב זה ניתן להשראה מצד הלקוח והוא יהיה שותף לעיצוב או למתן רעיונות לאורך תהליך העיצוב ובטרם יתחילו העבודות הלכה למעשה. המטבח הכפרי יהיה מרכז הבית ואפשר יהיה לקיים בו שיחות משפחתיות, הכנת שיעורי בית או רק לשבת בו להנאתם של בני המשפחה בשל האופי המזמין והחמים שהוא משדר.
 

מטבח בעיצוב מודרני

העיצוב המודרני החל את דרכו לפני מספר מועט של עשורים בלבד והוא מתאים למי שהחמימות של העץ פחות מתאימה לו או מדברת אליו. העיצוב המודרני נחשב ל-מאד תבניתי וכזה שיש בו פורמטים קבועים לבחירה מתוכם, כך שאין הרבה אפשרויות לשינויים או להתאמה אישית לצרכים של הלקוח והמשפחה. המאפיין הבולט הוא שימוש רב במתכות שונות, בצעים עזים ובחומרי גלם חדשניים ועכשוויים – פורמייקה ומלמין, למשל. ישנן אפשרויות בחירה של צבעים או מרקמים א ברוב המקרים כאשר נבחר דגם המטבח המבוקש מההדמיות או הקטלוג – התוצאה תתקבל קרובה מאד להדמיות כך שהלקוח יודע בדיוק איך ייראה המטבח. גם כאן העיצוב המודרני, הצבעוני והעכשווי יהיה תואם לעיצוב של אזורים נוספים בבית.
 

המטבחים היוקרתיים

כאשר נכנסים למטבח שמעוצב בסגנון יוקרתי אי אפשר לפספס את זה. זה ניכר לעין ושמים לב בעיקר לפרטים הקטנים שקיבלו התייחסות. חומרי הגלם יהיו מעולים ולא פחות מכך, יהיה שימוש באלמנטים שפחות רואים בכלל במטבחים והגימור יהיה מושלם ומרהיב. אפשר יהיה לזהות רעיונות ייחודיים שאין בשום מקום אחר או כאלה שאף אחד לא חשב עליהם קודם לכן. בנוסף לכך אפשר יהיה לזהות יישום של רעיונות שחורגים מהלך המחשבה השגרתי – מיקום מעניין של המקרר או התנור, ייבוא אישי מחוץ לארץ של אלמנטים שונים או שילוב בין האפשרויות.
 

עיצוב מטבח בהתאמה אישית

כאן השמיים הם הגבול. כשמם כן הם – אלה מטבחים שהלקוח מעורב בהם ממש מתחילת תהליך העיצוב ועד סופו. הוא יאמר וישתף את בעלי המקצוע במה שחשוב לו יותר או פחות שיהיה במטבח, איך הוא רואה בעיני רוחו את המטבח הגמור והמושלם ובעצם הוא יכול להפליג בדמיון או במחשבות שלו ולהוציא אל הפועל את הרעיונות שהוא חושב עליהם. אין ספק שמטבחים שמעוצבים באופן אישי נחשבים למלאי תעוזה ושונים במראה שלהם אך מי שזה חשוב לו לא יוותר על האמירה האישית שלו שתבוא לידי ביטוי בכל אלמנט במטבח. כאשר מעצבים מטבח בהתאמה אישית אפשר גם לבצע בו כל מה שדרוש מבחינת נגישות או בקשות מיוחדות שנוגעות למשפחה הספציפית.
 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *