מיטת מעבר לתינוק או מעקה למיטת תינוק

 
זו סוגיה שהייתי בטוחה עד לא מזמן שהיא רחוקה ממני מרחק שנות אור.
יובל שלי רק בן שנה וחצי.
אמנם ילד שובב אבל עדיין לא הצליח לטפס מעבר למיטה.
 
מה שכן, לאחרונה הוא מנסה לטפס כמעט על כל דבר וברוב המקרים מצליח, כאשר הוא בלול הוא מנסה לעשות לולינות על הדפנות ,  לעלות על הספה ולהתחיל לרוץ עליה זה דבר שבשגרה, לאחרונה התחיל לנסות לטפס על כיסאות ואתמול אצל חמותי הצליח לטפס על ספה שהמושב שלה בגובה של 60 ס”מ, שהיא גבוהה יחסית, ואף ניסה לטפס על כיסא מטבח גבוה (כמו כיסא בר) כי רצה להגיע לטלפון, וגם היום בג’ימבורי הפגין כישורי טיפוס של נינג’ה קטן..
 
מיטת מעבר לתינוק
בדיוק יצא לי להתקל השבוע בשרשור בפורום הורים לפעוטות הדן בשאלה מתי צריך לעבור למיטת מעבר או מתי מיטת התינוק מתחילה להיות מסוכנת לתינוק. השבוע חברה טובה שהבת שלה בת שנה ו3 ושובבה לא קטנה סיפרה שבמהלך התנגדות שיגרתית לשינה של הילדה , פתאום הם שמעו חבטה מהחדר, ומצאו את הילדה שוכבת על הרצפה.. האמת שכמו שנראה לי לאור הגובה שיובל תפס לאחרונה זה יכול לקרות גם אצלנו.
 
המלצות הבטיחות אומרות שברגע שהתינוק מראה סימני נכונות ונסיונות לטפס ולהרים רגליים אל עבר מעקה המיטה או הלול, זה הזמן להעביר אותו למיטת מעבר או לקנות מעקה למיטה, יש היום לרוב מיטות התינוק אפשרות להסיר את הסורג הקדמי ולשים במקומו מעקה למיטה.
 
ניתן היום למצוא בשוק מיטות מעבר פשוטות , מעץ רגיל, וניתן למצוא מיטות מעבר גם מעץ מלא אם בא לכם להשקיע קצת יותר.
מידותיה של מיטת המעבר זהות למיטת התינוק ולרוב אפשר פשוט להמשיך עם המזרן של מיטת התינוק. מיטת המעבר בד”כ בגובה של 30-40 ס”מ עם מעקה חלקי (ניתן להוסיף מעקה שיסגור יותר את המיטה). חשוב לוודא שהמעקה שאתם קונים מתאים למיטה, והאם יש בכלל אפשרות כזו להוציא את המעקה הקדמי מהמיטה.
 
מעקה בטיחות למיטה
מעקה בטיחות למיטה 
 
במידה ואין לכם בעיית מקום ותקציב, אפשר לדלג על מיטת המעבר ולרכוש מיטת נוער, למרות שמיטת המעבר יכולה לשמש אתכם עד לגיל 3, ובמידה ואתם משתמשים עדיין במיטת התינוק עם מעקה שהוספתם, זה יכול להוות חיסכון כספי ואפשר לבצע את המעבר למיטת נוער בשלב מאוחר יותר.
 
כאשר מעבירים את התינוק למיטת מעבר, מומלץ להבהיר לו ולחזור בפניו כל הזמן ש”בלילה ישנים במיטה ולא יורדים ממנה”, וזה ידרוש מצידכם עקביות וחזרה על הדברים, ולעיתים יהיה צורך להחזיר את הילד מספר פעמים מדי לילה למיטה שלו.
הורים רבים מספרים שלאחר מספר לילות לאחר שחלפה ההתלהבות הראשונית, הילד כבר הבין עניין ונשאר לישון במיטה, וקם רק בבוקר ויצא ממנה.
במידה ואתם מעבירים את הילד למיטת מעבר שהוא יכול לרדת ממנה, יש לוודא שהבית בטוח בשביל הילד להסתובב חופשי ללא השגחה, וחשוב לוודא בלילות הראשונים שהילד לא קם מהמיטה ומטייל בבית (למרות שסביר להניח שיקרא לכם כשיתעורר) וכמו כן, לשים לילד מנורת לילה בחדר על מנת שיוכל לראות את הסביבה שלו במידה ויתעורר בלילה ויחליט לרדת מהמיטה. חשוב לשמור על סביבה ביתית בטוחה לתינוק ככל האפשר.
 
לסיכום,
ברגע שאתם רואים שהילד מנסה לטפס, או מראה יכולות טיפוס שיכולות לאפשר לו לטפס מעבר לסורג הקדמי של המיטה, אל תחכו לראות אותו מטפס, נפילה ממיטת תינוק היא מסוכנת ועדיף להמנע ממנה.
 
אני כבר הולכת מחר לחפש מעקה למיטה של יובל ..