כיצד לבחור שיטת הצרת היקפים ? כל מה שרציתם לדעת על טיפולי הצרת היקפים / עמרי לרנר

שוק הצרת ההיקפים בישראל נחשב לשוק בעל אמינות נמוכה, המוצף בטיפולים שיעילותם טרם הוכחה. עשרות אלפי ישראלים מוציאים בכל שנה אלפי שקלים ויותר, על מנת לרזות ולהוריד היקפים.
עמרי לרנר מקונטור אפקט המתמחה בהצרת היקפים, מעניק מספר כללי אצבע וטיפים כיצד יש לשרוד את גונגל השיטות, ולבחור טיפול יעיל ואמין להצרת היקפים.


 

  1. אישורים רפואיים – בדקי שהמכשיר בו את אמורה לקבל טיפול קיבל אישורי בריאות (ממשרד הבריאות הישראלי, ממנהל המזון והתרופות  האמריקאי – FDA,  ומהמקבילה האירופאית ה–CE ומשרד הבריאות הישראלי.

אישורים אלה אינם מעידים אמנם שהשיטה יעילה בהצרת היקפים, אך הם לפחות מבטיחים כי המכשיר עבר בדיקות רחבות היקף בהן נמצא כי הוא  איננו פוגע בבריאות המטופלים.

  1. חפשי ניסוי מדעי – שאלי את אנשי המכון אם השיטה עברה ניסוי מדעי מבוקר, ובקשי לראות את התוצאות. שיטות המתהדרות במחקרים רפואיים, מצמצמות את האפשרות כי מדובר פה בהונאה או חובבנות.
  2. בקשי לדעת על סיכונים – שאלי את אנשי המכון אם הטיפול כרוך בסיכונים כלשהם, סיבוכים, או התוויות נגד. לא כל טיפול אסתטי מתאים לכולם, וייתכן שאת משתייכת לאחת הקבוצות שעלולות לסבול מתופעות לוואי לא סימפטיות כתוצאה מהטיפול. אם אנשי המכון לא שואלים אותך בתהליך ההרשמה לטיפול על התוויות נגד, ולא מבקשים ממך למלא הצהרת בריאות מפורטת, הדבר אמור להדליק אצלך נורות אזהרה וסימני שאלה!
  3. תופעות לוואי – שאלי את אנשי המכון אם הטיפול כרוך בתופעות לא סימפטיות כמו :

ניקוב אברים, הופעת דליות, זריקות, חבישות, שטפי דם, דימומים, התפתחות דלקות, היווצרות כוויות, צריבות, או התעוררות כאב במהלך הטיפול ולאחריו.
האם קיימות לאחר הטיפול תופעות לוואי, האם יש צורך בכדורים נגד כאבים או אנטיביוטיקה, האם אין סכנה של חוסר אחידות במרקם העור, באם תהיה השמנה האם השומן לא יתפרץ במקום אחר ובצורה מעוותת?
אמנם לא כל התופעות הללו מעידות בהכרח על כך שהטיפול מסוכן או לא רצוי, אך מעבר לחשיבות של תיאום הציפיות, התשובות של המכון מעידות על האמינות והרצינות שלו. הסתרה של פרטים לא סימפטיים מעידים יותר מכל שאת מפקידה את גופך בידיים לא מקצועיות.

  1. הצהרה רפואית – במהלך התשאול הרפואי ומילוי הצהרת הבריאות דווחי על כל בעיה רפואית, אפילו אם היא נראית לך לא קשורה. גוף האדם הוא מנגנון מופלא, והקשרים בין חלקיו השונים עלולים להראות לא הגיוניים לעיניים לא מקצועיות. יתר על כן, אם חס וחלילה תסבלי מנזק בריאותי כתוצאה מהטיפול, עצם העובדה שלא מילאת בקפידה את הצהרת הבריאות עלולה לעמוד לך לרועץ אם הנושא יגיע לפתח דלתו של בית המשפט.
  2. תנאים נלווים – שאלי אם יש תנאים נלווים להצלחת הטיפול, לדוגמה אם תידרשי לתוכנית דיאטה קפדנית או פעילות אירובית אינטנסיבית. תנאים נלווים עלולים לגרום לך לבלבול, באשר לסיבה מדוע השלת מעליך את מה שהשלת – והאם זה נגרם מהמכשיר המתוחכם והטיפול הכואב והיקר, או שמא זה בגלל שאת כבר צמה יותר משבועיים.
  3. תוצאות זמניות – שאלי אם תוצאות הטיפול הן זמניות והאם יהיה צורך בטיפול משמר יומי, שבועי, או חודשי. חשוב להבין, כי טיפול משמר משמעותו על פי רוב הוצאת כספים רבים נוספים על ההוצאה הראשונית, הוצאות שלבטח לא לקחת אותם בחשבון. היזהרי, סירובך ליטול טיפולי המשך, יהווה בבוא העת תירוץ ופתח מילוט עבור שיטות הרזיה והצרת היקפים רבות שאינן יעילות. אם הטיפול לא מצליח יכולים אנשי המכון לטעון כי אם היית מקפידה על הטיפול המשמר, התוצאות היו נראות אחרת לגמרי. על כן, גם טיפולי המשך עלולים להעיד דברים לא טובים על השיטה.
  4. התחייבות בכתב – בקשי התחייבות רשמית ובכתב לתוצאה. אין שום סיבה שבכל רכישת שירות אחר, כמו למשל טיפול עשרת-אלפים למכונית, תקבלי מדדי הצלחה, ודווקא בטיפולי אסתטיקה תישארי ללא יכולת לדעת אם הטיפול הצליח או לא. בנקודה זו את עלולה לזכות לסירוב בטון מנומס כזה או אחר, או להתניות והסברים מעניינים ומקוריים ביותר. זכרי שאמנם כל אדם הוא אינדיבידואלי, וההרזיה אכן לא מתרחשת באופן דומה בין אדם אחד
  5. למשנהו, אך אין זה אומר שלא ניתן למדוד הצלחה כלשהי בטיפולי הצרת היקפים, ואפילו הצלחה מינימאלית. חוסר ההגדרה של מדדי הצלחה אמורה לאותת לך כי ייתכן מאד ומדובר פה בטיפול לא יעיל.
  1. החזר כספי – תאמי את ציפיותיך עם אנשי המכון. אם הובטחה לך ירידה בהיקפים או במשקל עמדי על כך שאי עמידה בהם תהיה כרוכה בהחזר התשלום מלא או חלקי. ההתחייבות בכתב מהמכון תאפשר לך לקבל את כספך חזרה, אם החברה לא עמדה בהתחייבויותיה. ניתן להשיג זאת בפניה ברוח טובה אל אנשי המכון, או בפניה לבית המשפט על מנת שזה יורה למכון להחזיר לך את עלות הטיפול שלא צלח.
  2. תיעוד ההתקדמות – בדקי כי נערך לך תיעוד קפדני בכל שלב בתהליך: שקילה, מדידות היקפים וכן, החשוב מכל, תיעוד מצולם של ‘לפני’, ‘במהלך’ ו’אחרי’ הטיפול. בדקי אם תמונות “הלפני ואחרי” שמציגים לך במכון, ושאלי את עצמך האם הן צולמו מאותה הזווית בדיוק, על אותו אדם, ובאותו היום. תשובה שלילית לשאלות אלו אמורה לעורר בקרבך חששות לשרלטנות. בכל מקרה, אם החלטת לעבור את הטיפול, דאגי שצילומיך במהלך הטיפול ייעשו בדיוק מאותה הזווית ובאותו מרחק מהמצלמה.

  3. זהירות הונאת מחשב – בדקי שתוצאות הטיפול ונתוני המדידות מוזנים למערכת ממוחשבת שאינה ניתנת לעריכה או למשחקי עיבוד ממוחשבים. הטיית נתונים קרתה וקורה בישראל כל הזמן, ובוודאי במכון החושק רק בכספך ולא מגלה כל אכפתיות למידת הצלחת הטיפול אותו רכשת. על מנת להיות בטוחה כי הנתונים שלך לא זוכים לעיבוד, בקשי עותקי תוצאות מודפסים בכל פעם שנערכת לך בדיקה או מדידה.

  4. אורך הטיפול – בדקי מהו מספר הפגישות הנדרש בכדי להגיע להתחייבות המכון לתוצאה. אם אומרים לך שתזדקקי ל-18 פגישות שאלי באיזו תדירות הן מבוצעות. משך הטיפול, לצד דיאטות מיוחדות עלולות לטשטש את סיבת ההרזיה האמיתית שלך.

  5. חלק מהשיטות כרוכות באי נעימות כזו או אחרת, וחלק משיטות הטיפול הן דווקא מהנות מאד וכוללות מסאז’ מפנק. חשוב שתזכרי את הסיבה הראשונית שלשמה הגעת. אם בא לך לעשות עיסוי טוב  – יש מכוני ספא נהדרים בארץ, שעלותם נמוכה בהרבה מטיפול להצרת היקפים.

  6. פיגשי מטופלים בשיטה – אין כמו עדות מאדם קרוב לקביעת האפקטיביות של הטיפול, אך גם אם אין לך אף  מכרה או חברה שערכה את הטיפול, התעקשי לשוחח ואפילו לפגוש לפחות לקוחה אחת שעברה את הטיפול. כך תוכלי ללמוד ממנה על הטיפול עצמו ועל התוצאות אליהן יש לצפות .

  7. עלות טיפול – טווח מחירי הטיפולים להצרת היקפים נע בין 2,000 ₪ ועד 25,000 ₪ לפעולות כירורגיות. אם יש שיטה המבטיחה לך תוצאה על פי  הסעיפים הרשומים מעלה והיא שייכת לקבוצת אלפי השקלים הבודדים, בדקי אותה קודם לפני שתיבחרי להוציא עשרות אלפי שקלים .

הטיפים והעצות ניתנו באדיבות עמרי לרנר מקונטור אפקט , המתמחה בטיפולי הצרת היקפים בשיטת בלה קונטור