חמישה משקאות בריאים וטעימים

מרגישים מיובשים במיוחד ומתקשים להרוות את הגוף שלכם בנוזלים? לפניכם חמישה משקאות בריאים וטעימים אשר יסייעו לכם במשימה.
 

מיץ רימונים

מיץ הרימון הוא לא רק מתוק וטעים, אלא גם מאוד בריא. למעשה, במחקרים שונים נמצא כי שתייה של מיץ רימון מסייעת בהפחתת לחץ הדם, מפחיתה את רמת הכולסטרול הרע בגוף (LDL), משפרת את זרימת הדם אל הלב, מסייעת במניעת סרטן ומגינה על הגוף מפני אירועים מוחיים. הסיבה לכך נעוצה בעיקר באנתוציאנינים, שהם למעשה הפיגמנט האדום שמכיל הרימון. האנתוציאנינים הם אנטי אוקסידנטים – נוגדי חמצון עצמתיים המתברכים גם בתכונות אנטי-דלקתיות, ותורמים להאטה משמעותית בתהליך ההזדקנות של הגוף. מעבר לפעילותם של האנתוציאנינים כנוגדי חמצון עצמתיים, הם גם מסייעים לגוף לייצר יותר נוגדי חמצון באופן טבעי – ובראשם הגלוטטיון. עניין זה תורם רבות לבריאות הכללית של הגוף, למניעת מחלות ואף למלחמה בהן.
 

תה ירוק

בדומה לרימון, גם עלי התה הירוק מכילים כמות נאה של אנטי אוקסידנטים, אשר מסייעים להעלות את הרמה של נוגדי החמצון האחרים בגוף. מטרתם העיקרית של נוגדי החמצון היא להילחם ברדיקלים חופשיים, העשויים להזיק מאוד לגוף ולגרום לשלל בעיות ומחלות שונות. העלאת רמת נוגדי החמצון בגוף, הן באופן חיצוני והן על ידי עידוד הגוף לייצור מוגבר שלהם, מסייעת מאוד בשיפור ההגנה הטבעית שלו ושומרת עליו בטווח הארוך. יתרון נוסף של תה ירוק, הוא שהוא מסייע בהפחתת ה-BMI (מדד מסת הגוף – המשקל), כמו גם את היקף הבטן. עניין זה לא רק תורם משמעותית לתהליכי הרזיה, אלא גם שומר על הגוף מפני מחלות המתקשרות עם השמנה.
 

תה קמבוצ’ה

קמבוצ’ה היא למעשה מעין פטרייה שמקורה במונגוליה ובסין. באמצעות הפטרייה ניתן להכין תה מותסס, המשמש בין היתר כמשקה פרו-ביוטי. הפטרייה מכילה שמרים וחיידקים אשר מסייעים לשמירה על בריאות הגוף, והוכחה במחקרים כמסייעת במניעת סרטן. בנוסף, הקמבוצ’ה מכילה חומצה גלוקורונית ואנזים הנקרא DSL, אשר פועלים יחדיו להוצאת רעלים שונים מהגוף. על אף שהפטרייה אינה משמשת כתחליף לטיפול רפואי במידת הצורך, חשוב לדעת כי היא מקדמת את הבריאות הכללית של הגוף, תוך איזון ושיפור פעילות המערכת החיסונית, וכמו כן תורמת רבות לפעילות מערכת העיכול.

מיץ גזר

גזר הוא ירק המכיל כמות גבוהה של ויטמין A, הידוע ביכולתו לשמור על בריאות העיניים, על מערכת החיסון ואף על בריאות העור. מעבר לכך, בגזר קיימים מגוון של נוגדי חמצון, המנטרלים רדיקלים חופשיים, מאטים את תהליך ההזדקנות ואף מסייעים במניעת סרטן. שתייה של מיץ גזר אחת לכמה ימים, תסייע למראה עור זוהר, איזון הסוכר והכולסטרול, הגנה על הכבד וחיזוק הלב.

שייק ירוק

שייקים ירוקים הם אחד הטרנדים החזקים ביותר כיום, ולא בכדי. שייקים כאלה מסייעים לנו להכניס לגוף שלנו יותר ירקות ועלים, הידועים בהשפעות החיוביות שלהם על מערכת החיסון. בדרך כלל, שייקים ירוקים מורכבים הן מירקות והן מפירות, כאשר ההמלצה היא להכין שייק ביחס של 1:3 – לטובת הירקות כמובן, ולשלב בשייק מגוון של עלים ירוקים, כמו למשל נענע, לואיזה, פטרוזיליה, בזיליקום ואף חסה. שתיית שייק ירוק כזה על בסיס יומיומי, תספק לכם מגוון של מינרלים, נוגדי חמצון וויטמינים חיוניים לגוף.

אין תחליף למים

על אף שכיום קיימים מגוון משקאות בריאים וטעימים, חשוב לזכור כי הם לא באמת משמשים כתחליף אמיתי לשתיית מים. בשונה מכל סוגי המשקאות, מים מסייעים לנו מאוד בניקוי הגוף, שימור של קצב חילוף חומרים תקין ושמירה על הבריאות, ומשמשים למעשה כמשקה הטבעי, הבריא והאיכותי ביותר שניתן לצרוך. שמרו על איכות המים שאתם שותים בעזרת בר מים איכותי שגם יטהר לכם את המים וגם יגרום לבני המשפחה לשתות יותר מים במהלך כ השנה.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *