המלצה למוצרי “דורות” – למה לעבוד קשה במטבח כשלא חייבים?

מגיל צעיר אני מאוד אוהבת את המטבח, אוהבת לבשל, מבחינתי זה ריפוי בעיסוק.
סדר היום של הנשים והאמהות כיום הוא די עמוס ולחוץ, ולא תמיד יש לנו זמן להתחיל לקצוץ, לחתוך, לטגן בצל ולבזבז זמן מיותר שאין לנו.
הנשים היום צריכות הכל כאן ועכשיו, כולל ארוחת ערב ואוכל לילדים.
מאחר ואני באה מבית עירקי, נהגתי לבלות את שנות הילדות שלי במטבח יחד עם אמא, עזרתי לה תמיד לבשל, ובשנות העשרה שלי המטבח הפך למעין ריפוי בעיסוק עבורי. עד היום הכיף שלי זה לאתגר את עצמי עם עוגות ותבשילים מיוחדים.
אני לא אוהבת אוכל מוכן או אוכל קנוי, מעדיפה תמיד את האוכל המבושל האמיתי עם הריח של הבית, של הבישולים של אמא וסבתא (ריח של בצל מטוגן עם שמן ושום , רגע לפני שמכניסים את יתר החומרים לסיר..) אבל בינינו, לא תמיד יש זמן לכל ההכנות והקיצוץ של המרכיבים ורובנו פשוט מתעצלות .. אבל יש פיתרון!
אז מה עושים?
אני מצאתי את הפתרון בדמות קוביות הירקות הקפואים של דורות.
חלק מהמוצרים של דורות נמצאים אצלי בפריזר בדרך קבע, לכן כל כך שמחתי כשפנו אלי והציעו לי להחשף לסדרת המוצרים החדשה של דורות ולקבל צידנית עמוסה בסדרת המוצרים החדשים שלהם  וביניהם : קוביות לימון,שמיר קצוץ, עשבי תיבול לבישול איטלקי , שום כתוש במרקם רך, ג’ינג’ר כתוש, בזיליקום, פטרוזיליה, כוסברה, בצל מטוגן, צ’ילי קצוץ ועוד..קצוץ…ביקשו שאכתוב את דעתי בנושא, אז הנה, אני כותבת, בלי להיות משוחדת, כי אני באמת חושבת שהמוצרים הקטנים האלה בהחלט מקלים את החיים.
נכון, לפעמים יש הבדל של כמה שקלים (כ-10-13 ש”ח לחבילה של קוביות קפואות) , אבל כשתקחו בחשבון כשמבשלים כמוני ל3 אנשים, אין צורך למשל בצרור שלם של פטרוזיליה, בזיליקום, ג’ינג’ר גדול שישאר הרבה ממנו לאחר השימוש ובסופו של דבר הוא יזרק.
בכלל, אני שונאת להתלכלך ואני יכולה להתחרפן מהריח של השום שנדבק על הידיים למשך שעות אחרי שמתעסקים איתו באופן ידני ולסחוט לימון זה גם לא כזה תענוג.
אז למה לעבוד קשה כשיש פתרון כל כך קל ונוח??
אנשים רבים מקשרים את חברת דורות לשום הכתוש והמוכר , אבל רציתי לשתף אתכן, האמהות העמוסות, שיש פתרון קל ומהיר לארוחות וכפי שאתן רואות, יש סדרה שלמה של מוצרים שיעשו לכן את החיים הרבה יותר קלים!
[fusion_builder_container hundred_percent=”yes” overflow=”visible”][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=”1_1″ background_position=”left top” background_color=”” border_size=”” border_color=”” border_style=”solid” spacing=”yes” background_image=”” background_repeat=”no-repeat” padding=”” margin_top=”0px” margin_bottom=”0px” class=”” id=”” animation_type=”” animation_speed=”0.3″ animation_direction=”left” hide_on_mobile=”no” center_content=”no” min_height=”none”]

דורות

בין אם מדובר בחביתת ירק (לוקחים קוביית בצל מטוגן, קוביית פטרוזיליה, בצל מטוגן) או בטחינה (קצת טחינה גולמית, שום, לימון,  שמן זית ופטרוזיליה) , ואצלנו אחת המנות האהובות בבית גם עלי וגם על יובל ובעלי הן רוטב הפסטו שלי שהולך מצוין עם פסטה\ רביולי\ ניוקי ואפילו סתם כממרח.
מה שמפליא הוא שלמרות תהליך ההקפאה וההפשרה, הטעם והויטמינים של הירקות נשמרים והטעם זהה. רק שבניגוד להכנת רוטב פסטו עם בזיליקום טרי ושום טרי שצריך לקלף ולטחון וללכלך את המטבח וזה לוקח הרבה יותר זמן, את המתכון הזה אני מכינה תוך 5 דקות בתוך קערה קטנה ..

את רוטב הפסטו שלי שתמיד מצליח וגורף שבחים באירועים אני מכינה בדרך הבאה:

מתכון לרוטב פסטו:

5 קוביות בזיליקום קצוץ וקפוא של דורות
2 קוביות שום כתוש וקפוא של דורות
כף וחצי צנוברים קצוצים (אני שמה בשקית אוכל, ודופקת עליהם עם מערוך, מוכן תוך שניות בלי לכלוך ובלי בלגןן)
2 כפות פרמזן מגורד
4 כפות שמן זית
רבע כפית אבקת שום
מערבבים הכל ביחד לעיסה אחידה, אפשר להוסיף חצי מיכל שמנת מתוקה לבישול בשביל להקרים מנה של כ-500 גר’ ניוקי או רביולי או 250 גרם פסטה.
ההכנה מהירה ביותר ולוקחת 5 דקות.
אפשר להקפיץ גם עם שמן זית במחבת.
מתכון נוסף שבו אני אוהבת להשתמש במוצרים של דורות הוא קציצות בשר בריאות עם ירקות
הקציצות הללו יוצאות מצוין כשהן מטוגנות, אפויות בתנור או מבושלות ברוטב עגבניות.

מתכון קציצות בשר עם ירקות

לכמות של חצי קילו בשר טחון :
4 קוביות של בצל קצוץ ומטוגן
6 קוביות פטרוזיליה
3 קוביות כוסברה
3 קוביות שום
1 קוביית צ’ילי
1 גזר מגורד דק
1 קישוא מגורד
1 תפוח אדמה מגורד
1גבעול  בצל ירוק קצוץ דק
1 ביצה
חצי כוס פירורי לחם
מערבבים את הבשר עם כל הירקות המגורדים והקצוצים, מוסיפים כפית מלח, מעט פלפל, אבקת שום, חצי כפית פפריקה אדומה, רבע כפית כמון, רבע כפית בהרת, חצי כפית אבקת מרק.
אני בד”כ נוהגת להכין כמות של חצי קילו  קציצות, מסדרת בקופסה בפריזר ומשתמשת בעת הצורך.
הקציצות הללו יוצאות מצוין כשהן מטוגנות, אפויות בתנור או מבושלות ברוטב עגבניות.
מתכון לרוטב עגבניות – 1 קוביה בצל קצוץ ומטוגן של דורות, 2 קוביות שום, 4 כפות רסק עגבניות, מעט פלפל, מלח, חצי גמבה חתוכה לקוביות קטנות וקצוצות.
שמים במחבת מעט שמן ואת כל החומרים. מוסיפים 4 כוסות מים , מערבבים, מביאים לרתיחה ואז מוסיפים את הקציצות, נותנים לאש לרתוח שוב ומבשלים על אש נמוכה למשך חצי שעה. אפשר להוסיף עם הקציצות גם קוביות תפוחי אדמה, שעועית ירוקה, אפונה או גזר.
לאכול חם, זה יוצא מעולה!

לעמוד הפייסבוק של דורות ולפרטים נוספים לחץ כאן

[/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]