הכיני גופך לקיץ

2


תמי קיס, מנהלת מקצועית רשתית-סטודיו, רשת מועדוני הכושר Great-Shape

החגים כמעט מאחורינו, האביב כבר כאן והקיץ בפתח ואיתו הבגדים הקצרצרים והצמודים, החצאיות, השמלות ו….בגדי הים.
כן, כן, אצל רובינו, רק המחשבה על בגדי ים מעלה פחד נוראי מפני ההתמודדות עם אותם קילוגרמים מיותרים שהצטברו להם במהלך החורף.
אל חשש. יש פתרון לבעיה.
רשת מועדוני הכושר Great Shape  מספקת לנו מספר עצות שימושיות כיצד עלינו להכין את גופינו לקיץ בצורה הנכונה והיעילה ביותר:

ראשית, עלינו להבין כי עלייה במשקל נגרמת, לרוב, בעקבות צריכת אנרגיה, כלומר מזון, גבוהה יותר מכמות האנרגיה המבוזבזת ביום. על מנת להוריד במשקל, אנו צריכים להעלות את הוצאת האנרגיה ולהוריד את הכמות שאנו צורכים. כלומר, להפחית בכמות האוכל ואולי אף לשנות את טיבו.

הדרך הטובה ביותר להוצאת אנרגיה היא כמובן פעילות גופנית.
את הפעילות הגופנית אנו יכולים לבצע במקומות פתוחים וסגורים, אך בתקופת הקיץ, עדיף לבצע את הפעילות הגופנית בחוץ מוקדם בבוקר או מאוחר לאחר שקיעת השמש כיוון שעומס החום הכבד יכול לפגוע בגופינו.

מועדוני הכושר נותנים מענה לבעיית שעות הפעילות שכן התנאים בהם אידיאליים וקיימת  בקרה לכל הנעשה ע”י הצוות המקצועי .

אצל אנשים רבים קיימת נטייה שכתוצאה מהלחץ להוריד במשקל, הם פוקדים את המועדון מספר רב של פעמים בשבוע וכן משקיעים שעות רבות בפעילות הגופנית. כדי לשמור על בריאות הגוף יש לבצע  3-4 פעמים בשבוע בלבד, אחרת יגרם נזק לגוף.

אימון גופני נכון צריך לכלול שני מרכיבים עיקריים:
•    אימון סיבולת לב ריאה הידוע גם כאימון אירובי. את החלק הזה ניתן לבצע על המכשירים האירובים למיניהם, בשיעורי ספינינג וכן בחלק משיעורי הסטודיו (לדוגמא: קיקבוקס) אימון אירובי צריך לארוך בין 25-60 דקות תלוי בכושר הנתון וגם  כאן, לא צריך להגזים. חשוב מאוד שהאימון יותאם באופן אישי לכל מתאמן, ושהעלייה בו תהיה מבוקרת והדרגתית. כמו כן, מומלץ תמיד, באימון מסוג זה, להתאמן עם מד דופק אשר יראה לנו את עצימות האימון וכך נוכל לשלוט בצורה טובה ובריאה יותר באימון שלנו.
•    המרכיב השני של אימון גופני, לא פחות חשוב מאימון אירובי – האימון האנ-אירובי או במילים פשוטות אימון משקולות.
באימון מסוג זה אנו שואפים לעלות את אחוז השריר בגופינו. יש לזכור כי יש שיטות אימון רבות בהן ניתן לגרות את רקמת השריר, החל בשיעורי הסטודיו , דרך חדר הכושר וכלה בביצוע תרגילים בסיסיים בבית.
גם כאן ממליץ רום לבצע את הפעילות במקום שיוכל לספק למתאמן מענה מקצועי ואמין בכל שעה.
עלינו להבין כי ככל שמסת השריר בגופינו תעלה, הוא יצרוך יותר אנרגיה,  גם בזמן מנוחה, וכל זאת על מנת לתחזק את הגוף.
יש לבצע אימון מסוג זה 2-3 פעמים בשבוע, כאשר חשוב להגיע לכל קבוצת שרירים לפחות פעמיים במהלך השבוע.
גם אימון זה אמור להיות מבוקר ע”י צוות חדר הכושר, רמת האימון וסוג האימון יותאמו לכל מתאמן ע”פ יכולותיו.

אימון גופני אצל נשים
נשים רבות נרשמות למכון כושר כדי לעבוד על איזור הבטן, הירכיים והידיים.
אומנם עבודה על אזורים אלו, תחזק את הרקמה השרירית זה אך אין זה מחייב כי הרקמה השומנית תעלם, לכן חשוב לבצע אימון אירובי בו המסה השומנית נשרפת.
לדוגמא: באימון לחיזוק שרירי הבטן אין צורך לבצע עשרות ומאות כפיפות ביום, אלא מומלץ לבצע את תרגילי הבטן בצורה איטית תוך שליטה על העלייה והירידה, להרגיש וגם לדמיין את הפעולה, כך תעלה אפקטיביות התרגיל.
יש לזכור כי חיזוק שרירי הגב, קבוצת שרירים נגדית לשרירי הבטן, חשובה לא פחות שכן חיזוק קבוצה אחת והפקרת השנייה יכולים בסופו של דבר לפגוע ביציבות הגוף.

ההמלצה היא לחזק את כל שרירי הגוף במקביל ולא רק את האזורים “הבעייתיים”, שכן חיזוק הגוף בכללי משפרת באופן ניכר את איכות החיים.

כל פעילות הגופנית חייבת להיות מלווה בתזונה נכונה. דיאטה תמיד נשמעת באוזנינו כסוג “הרעבה”, אך עלינו להבין כי כאשר אנו אומרים “דיאטה” הכוונה היא ל”הרגלי אכילה נכונים”.
מומלץ לאכול בצורת מסודרת ולא “לחטוף” אוכל, כיוון שאז אין לנו בקרה על כמות האוכל שאנו צורכים.
אם כל אחד מאיתנו יבדוק את עצמו במהלך השבוע וירשום את אשר אכל, נראה שצרכנו  הרבה סוגי מאכל משמינים שניתן להורידם מהתפריט היומי.
גם כאן, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע בתחום התזונה להתאמת תפריט אישי.

ההמלצה העיקרית לחיים איכותיים היא לשלב בין תזונה נכונה ומבוקרת עם פעילות גופנית גם היא מבוקרת ולא פחות חשוב, רבגונית כדי ליצור עניין  בקרב המתאמנים.