מהי הדרך המומלצת לאכול פירות וירקות?

b

יכולות להיות בנינו מחלוקות שונות על נושאים מגוונים, אך כולם תמימי דעים לגבי היתרונות של פירות וירקות. לאורך השנים מחקרים הראו כי אכילת פירות וירקות משפרת את הבריאות ומחזקת את הגוף. לא מדובר על עוד מיתוס שיווקי שנועד לשנות את התודעה שלכם אלא על עובדה מוגמרת. זוהי הסיבה שבגללה ככל הנראה תרצו לשלב בדרך כזאת או בדרך אחרת פירות וירקות בתפריט שלכם. אך לא מעט אנשים שואלים את עצמם כיצד הם יכולים לעשות את השילוב הזה בצורה נכונה. הרי קשה מאוד לשנות את התודעה ביום אחד, ולהתחיל לאכול פירות וירקות באופן קבוע וללא הפסקה. 

 

תמיד תנסו לצאת מאזור הנוחות

הכי קל מבחינתכם יהיה לחתוך כמה ירקות וכמה פירות, ופשוט לשים אותם בצלחת. אך ברגע שאתם עושים זאת בצורה מאוד מקובעת זה עלול להיות בעוכריכם כאשר מסתכלים קדימה. אנו מציעים לכם לצרוך פירות וגם ירקות בדרכים שונות ולצאת תמיד מאזור הנוחות. בין אם אתם עושים זאת על ידי שתיית מיץ תפוזים או על ידי הכנת מאכל מיוחד. לא אמורות להיות לכם מגבלות כאשר אתם משלבים פירות וירקות בתפריט הקבוע שלכם. ככל שתהיו יותר מגוונים, כך תוכלו לצלוח יותר כאשר תסתכלו על התוצאות קדימה. הרי בשלב מסוים ישעמם לכם לאכול פירות וירקות חתוכים מבלי שיש בהם עניין מיוחד.

 

תשלבו בתפריט שלכם ירקות בצבעים שונים

כיום ניתן לראות פירות בצבעים שונים ומגוונים, תוכלו למצוא פרי וירק כמעט בכל צבע. אז מדוע חשוב שתשלבו בתפריט שלכם ירקות שונים בצבעים מגוונים? ראשית כי זה יראה לכם הרבה יותר מעניין לעין. תמיד חשוב לזכור כי עוד לפני שאתם מכניסים את האוכל לפה, העין שלכם אמורה לאכול אותו לפניכם. המשמעות היא שאם האוכל לא יראה מעניין ומגרה, ככל הנראה לא תרצו לאכול אותו. מחקרים מראים בנוסף כי לכל ירק בצבע שונה יש גם תמורה קצת אחרת. מיץ תפוזים בצבע כתום אפשר לשלב עם מאכלים בצבעים אחרים על מנת להרוויח כמה שרק שאפשר. תזכרו כי המטרה שלכם תהיה לאכול כמה שיותר פירות וכמה שיותר ירקות בכל יום.

 

האם לאכול ירק טרי או ירק מבושל?

זוהי שאלה שלא מעט אנשים שואלים אותה לפני שהם בונים לעצמם תפריט. כבר עכשיו נגיד לכם כי כל עוד אתם יכולים לשלב ירקות, תעשו זאת בכל דרך שטובה לכם. יש כאלה שאוכלים רק ירקות מבושלים בגלל סיבות כאלה ואחרות, אחרים פשוט מאוהבים בירקות טריים. זה נכון שחלק מסוים מהיתרונות של הירק הולכים לאיבוד כאשר מבשלים אותו. אך בשביל שלא ישעמם לכם בצלחת תמיד תוכלו לשלב ירקות מבושלים וירקות טריים. אל תביאו את עצמכם למצב שבו ישעמם לכם מאוכל כזה או מאוכל אחר.

 

תזכרו שיש הרבה מאוד אפשרויות

הדרך המומלצת לאכול פירות וירקות היא פשוט לצאת מהאזור הנוח שלכם. זה שיש לכם פירות וירקות במקרר זה לא אומר שלא תוכלו לחשוב בצורה קצת יותר מעניינת. נמאס לכם לאכול את הפירות ואת הירקות שנמצאים במקרר? קחו בחשבון כי אצל הירקן או אפילו בסופר תוכלו למצוא כמות לא נגמרת של אפשרויות אחרות. ישנם פירות וירקות שאתם אפילו לא מכירים, גם אם נדמה לכם כי שמעתם על כולם. לכן תמיד תנסו ללכת בעצמכם לירקן או לסופר על מנת לבחון אילו פירות וירקות כדאי לכם לקנות. אחרי שתגוונו לעצמכם בצלחת לא תהיה סיבה שלא תרצו לאכול פירות וירקות בלי הפסקה.    


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *