מזונות על שכדאי לכם להכיר – סופר פוד

2

 אם גם לכם חשוב לשים דגש על כל מה שקשור לאורח חיים בריא, תשמחו לגלות שיש קבוצה של מאכלים אשר משתייכים לקטגוריית “מזונות סופר על” מדובר במזונות, אשר בכוחם לתרום תרומה גדולה לבריאות שלכם ולכן, כל מה שאתם צריכים לעשות: זה לערוך היכרות עם אותם המזונות ועם התועלות שלהם וכמובן, לדאוג לשלב אותם בתפריט היומיומי שלכם.
להלן 6 מתוך רשימה ארוכה של מאכלים: 

תרד

תרד מהווה חלק מסדרת ירקות ירוקים אשר כוללים בין היתר גם: בוק צ’וי, גרגר נחלים, עלי מנגולד ועוד.. אשר נחשבים לבעלי תועלות בכל מה שקשור לסיוע בעיכול טוב של המזון.
העלים הללו, מספקים לגוף שלנו חלבון, הם תורמים לאיזון של החומציות בקיבה והם אף מכילים כלורופיל – אשר נחשב כיעיל לניקוי רעלים מהדם ומהגוף.
תרד אף נחשב ליעיל לגבי כל מה שקשור לנושא של טיפול בנשירת שיער – הוא עשיר בברזיל ומכיל חלב, אשר משמש כמרכך טבעי לשיער. 

תותים ופירות יער

תותים ופירות יער למיניהם כמו: חמוציות ואוכמניות נחשבים לעשירים באנטי אוקסדנטים וויטמינים.
הם נחשבים לבעלי סגולות אשר בכוחן לסייע במניעת מחלות כלי דם, יש להם השפעה חיובית על זרימת הדם והם גם כוללים מרכיבים הנחשבים כאנטי סרטניים.
כמובן, העובדה שגם טעמם נחשב למתוק וטעים, מאפשרת לשלב אותם כקינוחים או נשנושים בין הארוחות ומאפשרת ליהנות בצורה טובה יותר מהתועלות שלהם. 

טחינה

טחינה מהווה את אחד המאכלים הפופולאריים והאהובים על ידי ישראלים. כמובן, שכאשר עוסקים באותם מזונות סופר פוד, מתכוונים לרוב לטחינה משומשום מלא.
הטחינה מהווה כמקום מעולה לסידן – מה שיכול לתרום תרומה גדולה לבנייה של העצמות ולשמירה על חוזקן.
הודות לסידן, טחינה נחשבת גם למאכל, אשר תורם לתפקוד התקין של הלב ושל מערכת העצבים והיא גם נחשבת כבעלת יכולת להקטין את הסיכון לחלות בסרטן הגס. 

שמן קוקוס

שמן קוקוס טומן בחובו יכולות לשיפור העיכול ויכולת הספיגה של וויטמינים מסוגים שונים כמו גם של חומצות אמינו.
שמן קוקוס גם מאפשר לנצל בצורה המיטבית את הסוכר בדם והוא אף נחשב כיעיל, עבור מי שמבקש להקל על תסמינים שונים הקשורים לתת סוכר.
שמן קוקוס אף מכיל נוגדי חמצון הנחשבים כחזקים במיוחד ומגיעים בתצורה של שומנים ושל שמנים רוויים טבעיים.


סלק

סלק עשיר בנוגדי חמצון ובטאלאינים, בכוחו לסייע במידה רבה לכבד שלנו, לשפר עת הביצועים שלו ואת היכולות שלו בכל מה שקשור לנטרול של רעלים ולעודד את התחדשותם של תאי הכבד השונים.
הסלק נחשב גם כבעל יכולות לסייע בהפחתה של מאגרי השומן בגוף ובכוחו לעזור בפעילות העיכול. 

לימון

כן, לימון המוכר והאהוב, שכל אחד מאיתנו מחזיק בבית ומשתמש בו לעיתים קרובות, נחשב גם הוא לסוג של סופר פוד אשר טומן בחובו לא מעט תועלות בריאותיות.
לימון הינו בעל יכולות לסייע לניקוי הכבד, הוא מכיל וויטמינים ונוגדי חמצון, בכוחו של הלימון לסייע במניעה ובטיפול של בעיות כמו הצטברות של חומצות שתן בכליות ובפרקים, במצבים של אבנים בכליות, דלקת פרקים ועוד.. אז לא סתם אומרים ש”לימון מוסיף המון”, בכוחו להוסיף רבות לכל הנושא של הבריאות שלכם. 

כאמור, מדובר על חלק קטן מרשימה ארוכה של מזונות המשתייכים לאותה קטגוריה של “מזונות על”, אשר, מה שמייחד אותם זאת היכולת הגדולה שלהם לתרום תרומה גדולה לבריאותנו – ובמקרים רבים, מדובר גם במזונות שהינם טעימים – כך שגם כיף ליהנות מהם ולשלב אותם במתכונים. 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *