בלוג לעסק, בלוג עסקי, בשביל מה צריך את זה?

2

אחת השאלות שאני נשאלת על ידי הרבה בעלי עסקים היא “בשביל מה אני צריך בלוג?” יש לי אתר, הוא עובד ופועל, מה הקשר עכשיו לבלוג? אני מנהל עסק, לא בלוגר.

אז פה הטעות.

כשיש לכם אתר, הדרך הכי טובה לקדם אותו היא על ידי כתיבת תוכן רלוונטי לקהל הלקוחות שלכם.

אני פוגשת המון בעלי עסקים שמשקיעים שעות רבות על פעילות פייסבוק וקידום ברשת שלא באמת מביא תוצאות מספיק אפקטיביות או שהוא מביא תוצאות אבל באופן נקודתי בלבד שאחרי שמפסיקים זה נעצר.

שנים רבות של כתיבת בלוג הביאו אותי לנוסחה הבאה שבאמת עובדת :

פרסום של 5 -3 תכנים בשבוע למשך 3 חודשים = 3000-20,000 כניסות בחודש. 

ככל שהתכנים שלכם יהיו יותר ממוקדים סביב נושא ספציפי שבו האתר או העסק שלכם עוסק, כך הסיכוי שהקידום שלכם בגוגל ילך ויעלה.

מילת הקסם פה היא התמדה. 

 

ברור לי שזה לא פשוט לייצר כל כך הרבה תוכן, אבל אני מציעה לכם לקחת את העניין הזה כמעין “תכנית הבראה עסקית” ופשוט להחליט שאתם משקיעים חצי שעה עד שעה מדי יום, כותבים על נושאים שקשורים לעולם התוכן שבו העסק שלכם עוסק.

אתם לא חייבים לייצר בלוג חיצוני. אתם יכולים לקחת את האתר הקיים שלכם ולהוסיף לו קטגוריית מאמרים שתקרא “הבלוג”.  שם תוכלו לשפוך את כל המידע ה”סובייקטיבי” שלכם בנוגע להתנהלות העסקית שלכם והיתרונות של העסק שלכם למול הלקוחות. תוכלו לשתף שם כתבות עם ערך, טיפים, עצות ועוד מידע שיהיה רלוונטי ללקוחות שלכם.

באופן שכזה די מהר מנועי החיפוש של גוגל יתחילו להבין שיש פה תוכן רלוונטי ודינאמי שמתעדכן בתדירות גבוהה, וככל שתאריכו מבחינת התוכן – לפחות 500 -1000 מילים, כך גם הרלוונטיות של התוכן תהיה יותר גבוהה ותמשוך עוד קהל שיכול להפוך ללקוחות פוטנציאלים שלכם.

 

איך כותבים תוכן לבלוג עסקי? 

אחד הדברים שאני הכי אוהבת לעשות הוא לשים את עצמי ברגליים של הלקוח שלי.

אני מתחילה מכתיבת תיאור מפורט של הפרופיל של הלקוח האידיאלי שלי שכולל:

  • מצב סוציואקונומי
  • איזה בעיות ונושאים הוא מביא
  • מה הפתרונות שהוא צריך
  • איזה מין אדם הוא? 
  • האם הוא איש עסקים? 
  • האם היית רוצה שיהיה לקוח קבוע או מזדמן?
  • מה הפחדים והדאגות שלו? 
  • איזה מידע הוא מחפש כשהוא גולש ברשת? 
  • איזה נושאים יעניינו אותו לקרוא וימשכו את תשומת הלב שלו? 

 

אחרי שכתבתי את התיאור והפרופיל של הלקוח האידיאלי שאני רוצה, אני עוברת לכתיבה של רשימת נושאים.

אני עוברת סעיף סעיף ושולפת מתוך התשובות שלי את הנושאים שעליהם אני הולכת לכתוב את הפוסטים הבאים שלי.

מתוך מענה על הרשימה הזו אפשר לייצר רשימה מכובדת שכוללת כמה עשרות נושאים שישמשו אתכם כנושאים להשראה לכתיבת תכנים לאתר.

 

ככל שתתמידו יותר, כך תייצרו מצב שיש לכם תכנים בכל מה שקשור לתחום העניין של האתר או העסק שלכם. ככה אני התחלתי לכתוב את התכנים ל- 2BMOMMY. הייתי יושבת ומנסה לחשוב מה הגולשים שלי יהיו מעוניינים לקרוא וכותבת את זה.

כיום האתר עומד על למעלה מ-3000 עמודי תוכן שכולם מקודמים ומאונדקסים בגוגל היטב.

כמובן שזה לוקח זמן להגיע לכמות כזו מכובדת של תוכן, אבל אם תתמידו 3 פעמים בשבוע במשך 3 חודשים זה אמור לייצר לכם סדר גודל של 50 עמודי תוכן. אם תכתבו יותר, יהיו לכם יותר. זו הנוסחה האמיתית ליצירת טראפיק לאתר שלכם.

 

קידום אתרים – למה לא? 

קידום אתרים לכשעצמו זה דבר די טוב שיכול לקדם את האתר שלכם בתוצאות החיפוש בגוגל. מה שמקדמי אתרים עושים הוא בעיקר לשתול קישורים לאתר שלכם מכל מיני אתרים אחרים ובחלק מהמקרים הם גם מעלים תכנים באתר שלכם ומייעצים לכם איזה תכנים אתם אמורים להעלות ועל מה לכתוב.

במרבית המקרים תשלמו סכום של כמה אלפי שקלים בחודש בכדי להיות מקודמים בתוצאות הראשונות בגוגל. בד”כ ברגע שתקופת הקידום מסתיימת, מרבית הקישורים שלכם מוסרים מאתרים אחרים, דבר שמוריד את התוצאות של קידום האתר שלכם בגוגל ,אלא אם כן במקביל לתקופת הקידום ביצעתם מהלך משמעותי של כתיבת תוכן רב לאתר שלכם שלאחר מכן ישאר ויגבה.

אני שומעת מבעלי עסקים רבים שאחרי שהשקיעו עשרות אלפי שקלים במהלך מספר חודשים לטובת קידום שברגע שהסתיימה התקופה הם פשוט עפו וצנחו מכל התוצאות של מנועי החיפוש, מה שיוצר תלות במקדמי האתרים ועולה לכם הרבה כסף.

במידה ואין לכם זמן לכתוב כל כך הרבה תוכן, מה שכן אפשר לעשות הוא פשוט לפנות לסטודנטים , יש לוחות משרות לסטודנטים, למצוא מישהו עם יכולות כתיבה וניסוח ולשלם לו עבור כתיבת תכנים. במקרים רבים אפשר לרכוש תכנים בעלות שנעה בין 30-100 ש”ח לכתבה מקורית, ואז תוכלו לייצר נפח מבחינת תוכן באתר שלכם במהירות ובתדירות גבוהה.

זה לדעתי אפיק השקעה הרבה יותר מוצלח ובסכום של 1000-2000 ש”ח אתם יכולים להכניס עשרות כתבות לאתר שלכם במגוון נושאים.

חשוב רק במקרים שכאלה, לסכם עם מי שכותב לכם את התכנים לגבי זכויות יוצרים, שלא יהיו לו דרישות (לסכם בכתב), וכמו כן, להבטיח לכם שהתכנים הללו לא יפורסמו במקומות אחרים. אחרת, זה עלול לפגוע בכם מבחינת מדיניות הקידום של גוגל על תוכן כפול – שזה אסור.

בד”כ לוקח בסביבות חודש לגוגל להתחיל לאנדקס את האתר שלכם במנועי החיפוש , הוא ממתין להתרחשות של מגמה וככל שהיא תמשך זמן רב יותר כך תוכלו להנות מקידום במקומות גבוהים יותר ובעצם למשוך את הלקוחות שאתם מחפשים.

 

הייתי ממליצה לכם לכתוב תכנים שנוגעים למוצרים שלכם, לשירותים, לספר סיפורי מקרים של לקוחות (בעילום שם כמובן), עם תמונות של “לפני ואחרי” אם יש, או לספר על לקוחות שהגיעו ומה היתה הבעיה ומה היה הפתרון שהצעתם להם. זה בד”כ ימשוך לקוחות נוספים ויציג אתכם כמנוסים ומקצועיים בנושא, ויתרום למוניטין שלכם בקרב מי שקורא את התכנים.

 

רוצים לדעת עוד? 

אתם מוזמנים להרשם לסמינר “מכניסות להכנסות” שמיועד לבעלי עסקים שרוצים לדעת קצת יותר איך לייצר תנועה לאתר, איך למתג אותו נכון, איך לכתוב תוכן בצורה קלה ופשוטה ואת כל הסודות שצריך לדעת כדי לייצר בלוג מושקע שמושך לקוחות ומתרגם אותם להכנסות.

לסמינר  הקרוב- מכניסות להכנסות