האתר חשוב לעסק שלכם? להלן 10 שאלות שחשוב לשאול

b

כמו רבים אחרים, גם לכם בטח יש אתר. אבל האם השקעתם בו בזמן האחרון? האם אתם מודעים לכך שהאתר שלכם לפני הכול? 

כאיש שיווק במקרים רבים אני שואל את עצמי האם אני משקיע נכון גם בעצמי. אומנם הקידום של האתר שלי יחסית מעולה; ועדיין, האם אני משקיע את הזמן הנדרש בלסייע ללקוחות הפוטנציאלים ולקוראי האתר ליהנות מאתר נוח?

לאחרונה החלטתי להשקיע זמן באתר שלי וגיליתי שהמון בעלי עסקים וחברות משקיעים באולמות התצוגה הרבה יותר מהאתר שלהם. לכן החלטתי לרכז עבורכם 10 שאלות שיעשו לכם סדר ויגלו האם אתם משקיעים את הנדרש בהכרת האתר שלכם.

קריאה מהנה 🙂

1.האם יש לי שפה עיצובית?

אחת הדרכים לבדל עסק אחד מאחר היא ליצור עבורו שפה עיצובית ייחודית שמתאימה אך ורק לו ולא לשום עסק אחד. שפה עיצובית שנבנתה היטב אמורה לשקף את הערכים והחזון של העסק, לעורר רגשות חיוביים בקרב הלקוחות ולהיות עקבית בכל מקום בו מוצג העסק, החל באתר וכלה בפרסומים השונים.

  1. האם המטרה של האתר ברורה לי ולגולש?

רוב הגולשים מחליטים בתוך שבריר שניה אם להישאר בעמוד שנכנסו אליו או לעזוב אותו. לפיכך מטרת האתר צריכה להיות ברורה מן הרגע הראשון, הן לבעל האתר והן לגולשים – כלומר שם המשחק הוא פשטות ובהירות.

  1. האם האתר מבצע את המטרה שלו?

אם האתר מבטיח מטרה ולא מבצע אותה, אזי חוויית המשתמש תהיה שלילית, שיעור הנטישה יעלה, ובסופו של דבר הדירוג בתוצאות החיפוש ייפגע.

  1. האם האתר שלי מהיר?

גם מהירות האתר היא גורם שמשפיע על חוויית המשתמש: ככל שהטעינה של אלמנטים באתר, הניווט והשימוש בו מהירים יותר, כך הדירוג שלו בתוצאות החיפוש צפוי להיות גבוה יותר. איך מאיצים? למשל, אפשר להסיר אלמנטים לא שימושיים, לפשט את הקוד שמאחורי הקלעים ולבחור חברת אחסון איכותית.

  1. כיצד האתר שלי מקודם בגוגל?

אחד האלמנטים החשובים של קידום אתרים אורגני הוא לעקוב אחר הביצועים בכל נקודת זמן ולבצע אופטימיזציה מתמדת לאסטרטגיה המיושמת. יש ברשת שלל כלים שאפשר להשתמש בשם לשם כך, ובימים אלה גם אני בונה כלי חדש שעושה בדיוק את זה: מעניק למשתמש אפשרות להבין כיצד האתר מקודם בגוגל ברגע נתון וכיצד לשפר את הפעולות הנעשות לקידומו.

  1. מובייל – האם האתר שלי מזמין במובייל?

רוב הגולשים משתמשים היום בסמארטפון או בטאבלט כדי לגלוש באינטרנט, ומדובר בחוויית משתמש שונה לגמרי מאשר שימוש במחשב. זאת ועוד: לאתרים מותאמים למובייל עשויה להיות עדיפות בתוצאות החיפוש של גוגל, אז אם האתר שלכם עדיין לא מותאם למובייל ומספק חוויית גלישה מוצלחת – זה הזמן!

  1. האם האתר מותאם לכל סוגי הדפדפנים?

חשוב להתאים את האתר כך שכל גולש, ולא משנה באיזה דפדפן הוא משתמש, יוכל לצפות בו ולעשות בו שימוש אופטימלי. 

  1. האם האתר נגיש לגולשים עם מוגבלויות?

אמנם לאחרונה נכנס לתוקפו חוק המחייב אתרי אינטרנט להיות נגישים לגולשים עם מוגבלויות, אבל היום כבר ברור לכל שנגישות היא בראש ובראשונה חובה מוסרית ושבלעדיה כ-20 אחוזים מן הגולשים מודרים מן הרשת. אז אם אתם עדיין לא נגישים, לכו על זה. ולא רק בשביל החוק. 🙂

  1. מה זמן השהיה באתר שלי?

באופן כללי, ככל שזמן השהיה באתר גבוה יותר, כך מנועי החיפוש מבינים שמדובר באתר מעניין יותר, שגולשים שנכנסים אליו לא רוצים לצאת ממנו בקלות – ולפיכך יטו יותר להציע אותו לגולשים נוספים. 

  1. האם אני משקיע מספיק זמן בלשנות ולשפר את האתר?

האתר שלכם לעולם לא יהיה מושלם. אתם יכולים רק לשאוף לשלמות, ולהבין שמדובר בתהליך שלא מסתיים. האלגוריתמים של מנועי החיפוש מתעדכנים, טכנולוגיות מתפתחות וטרנדים משתנים. הקפידו לעקוב אחר השינויים ולהתאים את האתר שלכם כדי שהוא יהיה הכי טוב שאפשר בכל  נקודת זמן.

 


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *