אמהות שעובדות מהבית – כיצד כדאי לקדם עסק מקוון?

2

העידן הטכנולוגי בו אנו חיות כיום מאפשר לאמהות להישאר יותר עם הילדים בבית כאשר הם קטנים, בין השאר באמצעות אפשרויות רבות להתפרנס באופן מלא או חלקי דרך האינטרנט. עבור אימהות שעובדות מהבית ומתפרנסות באמצעות עסק מקוון דוגמת חנות אינטרנטית – כיצד מומלץ לפעול על מנת להצליח לקדם את האתר ולהביאו לכדי שגשוג ארוך טווח?

הדרך היעילה והטובה ביותר לקידום כל אתר אינטרנט, ובמיוחד חנויות מקוונות או אתרים המשמשים כעסק מקוון בכל תחום שהוא, היא מה שמכונה בעגה המקצועית – “קידום אורגני”, או – “SEO”. מהו בעצם קידום אתרים אורגני, כיצד הוא מסייע לקדם את העסק והאתר וכיצד מומלץ לכל אם טרייה או וותיקה המעוניינת להתפרנס באמצעות אתר אינטרנט זה או אחר לפעול בהקשר זה?

קידום אתרים אורגני – מה זה אומר?

נתחיל עם הסבר קצר וממצה בנוגע למהות התחום של קידום אורגני, עבור אמהות אשר אינן בקיאות בעולם האינטרנט או פשוט אינן מכירות את המושג טוב כל כך –

קידום אתרים באופן כללי הוא התחום העוסק בהבאת אתר מסוים למקומות גבוהים בתוצאות החיפוש של גוגל ומנועי חיפוש אחרים, עבור מילות מפתח וביטויים הרלבנטיים עבור אותו אתר. לדוגמה, נניח ואת מפעילה אתר אינטרנט אשר מוכר אביזרים ובגדים לתינוקות ולאמהות צעירות. במידה והאתר שלך יופיע באחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש של ביטויים כמו “בגדים לתינוקות” או שמות ספציפיים של אביזרים פופולאריים אותם מחפשות אימהות רבות, קיים סיכוי גבוה ביותר שהאתר שלך ימשוך אליו לקוחות פוטנציאליים רבים אשר גם יקנו מנו, וכך יוכל העסק המקוון שלך לצמוח ולהתפתח.

בעוד ניתן לקדם את האתר באופן ממומן, כלומר – לשלם לגוגל, פייסבוק ופלטפורמות רלבנטיות אחרות כסף מדי חודש על מנת שיפרסמו את האתר שלך, יציגו אותו במקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וכו’, קידום ממומן לרוב אינו אפקטיבי לטווח הארוך ומפסיק לסייע לנו ברגע שאנחנו מפסיקות לשלם עבורו.

קידום אתרים אורגני, לעומת זאת, מהווה דרך טבעית ונכונה הרבה יותר לקידום יציב וארוך טווח של האתר – באמצעות ביצוע פעולות שוטפות שונות,דוגמת העלאת תכנים רלבנטיים לאתר, קישורו לאתרים אחרים וכו’, ניתן ליצור ערך מוסף רב עבור הגולשים הרלבנטיים, וכך לקדם את האתר בצורה טבעית וארוכת טווח בתוצאות החיפוש של גוגל. אם את מעוניינת שהאתר או החנות האינטרנטית שלך יצמחו בצורה טובה וישגשגו בטווח הארוך – קידום אורגני הוא התחום אליו כדאי לפנות.

מקדמת אתרים מקצועית ומומחה לקידום אתרים לחנות אינטרנטית

נניח ואת אם צעירה או וותיקה אשר עובדת מהבית, מנצלת בצורה טובה את עולם האפשרויות חסר התקדים שהאינטרנט פותח בפני הורים עמוסים ואמהות עסוקות בימינו ומעוניינת לקדם בצורה הטובה והיעילה ביותר את העסק המקוון שלך – כיצד כדאי שתפעלי?

כפי שהוסבר לעיל, קידום אתרים אורגני הוא התחום הרלבנטי עבור כל אתר באשר הוא, במיוחד עסקים מקוונים וחנויות אינטרנטיות (חנויות באינטרנט ואתרי סחר אלקטרוני למיניהם מצריכים פעולות קידום אורגני ספציפיות ומעט ייחודיות, ולכן מומלץ לפנות למקדמת אתרים המתמחה בין השאר גם ספציפית בסוג זה של קידום).

בעוד ניתן לבצע לפחות חלק מפעולות הקידום האורגני לבד, בעלי אתרים רבים מתפתים לנסות ולעשות זאת בעצמם. על פי רוב – זה לא מומלץ בכלל! לא כי את לא תצליחי לקדם את האתר שלך, אלא מכיוון שזה ייקח לך המון זמן יקר ורב ערך, ובסופו של דבר לא ייעשה באופן מקצועי ואופטימאלי ולכן גם לא יחזיק מעמד בטווח הארוך. הגיוני הרבה יותר לשכור את שירותיהם של אנשי מקצוע המתמחים בדיוק בתחום זה – מומחה קידום אתרים או מקדם המתמחה בין השאר בקידום אתרים לחנות וירטואלית.

בדיוק כמו בכל תחום אחר בו את רוצה לקבל תוצאות טובות ולפעול ביעילות, כך גם בתחום של קידום אורגני. במקום שתבזבזי זמן יקר בניסיון להבין את התחום ולהישאר מעודכנת בו (מדובר בתחום המשתנה ומתפתח בצורה מהירה יחסית), מוטב שתרכזי את המאמצים ואת הזמן שלך לפיתוח העסק המקוון או החנות האינטרנטית עצמה, ותשאירי את מלאכת הקידום לאנשי המקצוע המתמחים בכך.

 

מה כולל קידום אתרים לחנות באינטרנט או עסק מקוון?

על מנת לסבר את האוזן ולהבין מה פחות או יותר צפויים לעשות אנשי קידום אתרים מקצועיים עבור האתר שלך, נמנה כמה מהפעולות העיקריות המרכיבות כיום את עולם הקידום האורגני. חשוב להבין כי קידום אורגני ארוך טווח מצריך עבודה משותפת ושיתוף פעולה בין מקדמ/ת האתר לבין בעלת האתר, כך שאת צפויה להיות מעורבת לפחות במידה מסוימת בקידום השוטף, כך שכדאי להכיר באופן כללי את התחום –

 

קידום אורגני כולל ביצוע אופטימיזציה שוטפת לאתר שלך, במסגרתה מעדכנים ומשנים את מבנה האתר ואת התוכן המופיע בו בהתאם לדרישות של גוגל, כמו גם במטרה להעניק ערך מוסף ממשי לגולשים המגיעים אליו. בנוסף, כולל קידום אורגני גם בניית פרופיל קישורים חיצוניים – אלו הם קישורים מאתרים אחרים אל האתר שלך, כמו גם התאמה של האתר לגלישה ממכשירים ניידים. בנוסף, ליווי בעת הקמת האתר או מעבר לאתר חדש וכמובן מחקר מילות מפתח רלבנטיות מהוות פעולות מרכזיות נדרשות לצורך קידום אורגני אפקטיבי.


Leave a comment
Your email address will not be published. Required fields are marked *